AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #1 Skrevet 10. februar 2014 Ja... Jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne med dette, ettersom det er utrolig komplisert, men skal gjøre et forsøk. Det siste året har jeg holdt på med ei jente, og har hatt det helt fantastisk, helt frem til hun plutselig ble helt kald mot meg. Jeg har snakket med henne om dette, og hun skylder på depresjon. Dette har jeg jo selvfølgelig hatt forståelse for, og har både snakket lenge med henne om det, gitt henne tid... Minner henne på hvor glad jeg er i henne hver dag, uten å få noe som helst tilbake. Dette begynner virkelig å tære skikkelig på meg, og jeg føler meg veldig alene. Jeg syter ikke om dette til henne, ettersom jeg vet hun har det tøft... For et par dager siden fant jeg ut at hun er aktivt medlem på en datingside, på samme tid blir hun bare kaldere og kaldere mot meg. Problemet mitt er bare at jeg er så inderlig glad i denne jenta. Jeg føler alt jeg gjør blir feil. Jeg vurderer å kutte kontakten med henne, men det blir jo så utrolig dårlig av meg å gjøre når jeg vet hun trenger meg... Men det ødelegger meg helt, er så deprimert at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg lenger. Anonymous poster hash: a6065...931
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 jeg er i AKKURAT samme situasjon som deg så jeg forstår deg godt! men typen min bor 7 timer unna og jeg har ikke sett han på snart 2 måneder. han gik inn i en depresjon, og orker ikke tanken på å være med meg akkurat np. jeg sender meldinger til han hver dag jeg også uten mye respons.. og det tærer men jeg har sagt at jeg venter på han. men likevel er jeg kjempe usikker på om jeg orker det fordi det tærer så mye på meg. så besøker han kompiser og gjør det dagligdagse om dagene også så jeg blir litt "irritert" på det også, hvorfor vil han ikke besøke meg.. så jeg forstår deg godt.. Anonymous poster hash: 9fea8...a77
Gjest Gaea Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Har hun sagt til deg at hun trenger deg? I så fall hadde i hvert fall ikke jeg akseptert at hun er aktiv på nettdatingsider, ikke i det hele tatt. Hvis hun ikke har sagt at hun trenger deg, liker deg og andre ting som bekrefter at hun er interessert vil jeg tro at følelsene har kjølnet litt, men ikke gidder å si det i tilfelle ingenting bedre dukker opp. Depresjon eller ei, å være grei nok til droppe nettdating eller avslutte det med deg er det minste man kan forvente.
Glassklokken Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 At man har en depresjon forsvarer ikke at man behandler andre dårlig, eller gir dem forhåpninger og registrerer seg på datingsider. Det er trist at denne jenta sliter med depresjon, og du har gjort ditt ved å oppmuntre henne, men ikke glem at du noen ganger kan gi for mye av deg selv også. Jeg ville tatt initativ til en samtale der du viser forståelse for at hun sliter, men oppfordre henne til å søke profesjonell hjelp (hvis hun ikke allerede har det) med problemene sine. Si også at du gjerne er tilstede for henne, men at det må være basert på ærlighet og tillit. Når det har gått snart et år må hun vite om hun ser for seg at det kan bli noe mer eller ikke. Det høres dessverre ut (i mine øyne) som at hun ikke ønsker noe mer med deg, og at hun kun ser på deg som en god støtte.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 jeg er i AKKURAT samme situasjon som deg så jeg forstår deg godt! men typen min bor 7 timer unna og jeg har ikke sett han på snart 2 måneder. han gik inn i en depresjon, og orker ikke tanken på å være med meg akkurat np. jeg sender meldinger til han hver dag jeg også uten mye respons.. og det tærer men jeg har sagt at jeg venter på han. men likevel er jeg kjempe usikker på om jeg orker det fordi det tærer så mye på meg.så besøker han kompiser og gjør det dagligdagse om dagene også så jeg blir litt "irritert" på det også, hvorfor vil han ikke besøke meg.. så jeg forstår deg godt.. Anonymous poster hash: 9fea8...a77 nei det er du ikke det! Anonymous poster hash: 7f870...7a2
Sulosi Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Jeg har en sykdom som lett gir depresjonsdager (mye smerter og lite søvn bla er årsaken). Slike dager tviler jeg på alt men å være aktiv på slike nettsider kunne ikke falle meg inn. Det er nok tøft nok for mannen om ikke jeg skal gjøre slikt i tillegg. Spør hva hun søker der inne, er det oppmerksomhet for å føle seg bedre eller en måte å forsøke å koble ut depresjonen på? Det er uansett ikke greitt men, jeg tenker at dersom du betyr noe så gir du henne en mulighet til å tenke gjennom hva hun gjør. 1
heartache Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 det høres rart ut at hun er aktiv på dating side.. :S det høres da ut som hun bare er ute etter trøst på en måte. jeg vet ikke om jeg hadde ville være med en sånn kvinne.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Du kan ikke tvinge noen til å være glad i deg tilbake. La henne gå. Når hun aktivt søker etter andre menn på en datingside, er hun ikke seriøs med deg. Hun holder deg på gress fordi du fungerer godt som en sutteklut. Når dette igjen tærer deg ned, er ikke dette forholdet liv laget. Du må sette følelser til side og finne fram fornuften. Det er fornuftig og logisk at dette forholdet ikke kommer til å gå noen vei. Når den værste kjærlighetssorgen har gitt seg, tror jeg du kommer til å føle deg lettet over at hun ikke lengere er ditt problem. Du svikter henne ikke ved å dra, hun har sviktet deg for lenge siden. Å gå videre er ikke verdens ende. Selv om du ikke tror du kan bli glad i noen andre, så kommer det til å skje. Jeg lover! Historien har millioner av bevis på mennesker som har klart å elske igjen. Lykke til! Anonymous poster hash: cb80a...822
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå