Gå til innhold

Sende anonym mail til barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet om et barn som ikke har det bra. Går det ann å sende anonym mail til barnevernet i min kommune? Vil ikke ta kontakt under eget navn ettersom en av foreldrene er svært ustabil, voldelig og i god stand til å ta hevn. Vil barnevernet ta en anonym e-mail seriøst? Føler at det er galt av meg å ignorere barnet som har det vanskelig.

Takker for alle svar.

Anonymous poster hash: 0f389...960
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet om et barn som ikke har det bra. Går det ann å sende anonym mail til barnevernet i min kommune? Vil ikke ta kontakt under eget navn ettersom en av foreldrene er svært ustabil, voldelig og i god stand til å ta hevn. Vil barnevernet ta en anonym e-mail seriøst? Føler at det er galt av meg å ignorere barnet som har det vanskelig.

Takker for alle svar.

Anonymous poster hash: 0f389...960

På hvilken måte har barnet det vanskelig? Og vet du med sikkerhet at forelderen er voldelig og ustabil (usikker på hva du legger i det)?

Hvis du er veldig sikker på dette og det ser ut til å ha vart en stund, så ville jeg nok ha kontaktet barnevernet anonymt ja.

Anonymous poster hash: 6e2f8...d67

Skrevet

Send en bekymringsmelding! Barnevernet skal ta alle henvendelser seriøst, og dersom barnet ikke har det bra bør du sende en melding så fort som mulig!

Bedre med en bekymringsmelding for mye enn for lite

• Liker 5
Skrevet

Send en bekymringsmelding! Barnevernet skal ta alle henvendelser seriøst, og dersom barnet ikke har det bra bør du sende en melding så fort som mulig!

Bedre med en bekymringsmelding for mye enn for lite

Nei, man skal da ikke sende en bekymringsmelding fordi man heller vil sende en for mye enn for lite! Gud bedre. Man bør ha belegg for en bekymringsmelding, og ha sjekket at man ikke har misforstått.

Hva om barnets onkel nettopp har dødd for den saks skyld, og barnet og foreldrene derfor har det litt ekstra tungt om dagen?

• Liker 5
Skrevet

Nei, man skal da ikke sende en bekymringsmelding fordi man heller vil sende en for mye enn for lite! Gud bedre. Man bør ha belegg for en bekymringsmelding, og ha sjekket at man ikke har misforstått.

Hva om barnets onkel nettopp har dødd for den saks skyld, og barnet og foreldrene derfor har det litt ekstra tungt om dagen?

Hun skriver jo at en av foreldrene er voldelig, ustabil og i stand til å ta hevn? Jeg ville ringt inn en anonym bekymringsmelding, det er fullt mulig. Men jeg har hørt at bv tar saken mer alvorlig om det er ikke-anonymt. du kan dog be om at navnet ditt holdes tilbake fra familien etc. Tenk på barnet og gjør det du kan for å hjelpe

Anonymous poster hash: da53e...f1d

• Liker 4
Skrevet

Nei, man skal da ikke sende en bekymringsmelding fordi man heller vil sende en for mye enn for lite! Gud bedre. Man bør ha belegg for en bekymringsmelding, og ha sjekket at man ikke har misforstått.Hva om barnets onkel nettopp har dødd for den saks skyld, og barnet og foreldrene derfor har det litt ekstra tungt om dagen? Anonymous poster hash: 6e2f8...d67

Da vil barnevernet finne ut av det og trekke seg ut av situasjonen, evt foreslå hjelpetiltak dersom de mener det trengs. Barnevernet styrter ikke inn og kidnapper ungen. Synes ikke man skal ta noen sjanser hvis man mistenker at barn ikke har det bra.

Anonymous poster hash: 64499...eb7

• Liker 10
Skrevet

Du kan ende opp som vitne hvis det havner for retten.

Men syns heller du bør ringe å snakke med dem, så får du spurt mer rundt slike prosesser. Du kan ringe anonymt også.

Skrevet

MELD!! Som en over her sier; bedre med en melding for mye. Er man bekymret for et barn, skal det meldes!

- Barnevernspedagog.

Anonymous poster hash: 841fc...987

• Liker 1
Skrevet

Hvis noe så søkt er situasjonen løser det selvsagt seg uten dramatikk! Herlighet, det kalles bekymringsmelding, man sier fra at man er bekymret. Ikke at man har visshet, bevis og vitner.

Når det handler om barn skal man neimen ikke vente til man er heeeelt sikker på at barnet lider..

• Liker 1
Skrevet

Du kan melde anonymt, enten ringe eller sende/ levere ett brev. Du kan også sende en mail. Alle slike henvendelser blir tatt seriøst, selv om de er anonyme.

Jeg ser noen skriver at du må være sikker, at du ikke kan vite osv. Det er ikke din oppgave å være sikker eller sjekke ut om du har misforstått. Det holder at du er bekymret og har en vond magefølelse. Det er barnevernets jobb å undersøke barnets omsorgsituasjon.

Meld i fra! Det er bedre å melde en gang for mye enn en gang for lite. Kristoffer saken er ett godt eksempel på det...

Anonymous poster hash: 6261e...228

Skrevet

Det ER faktisk bedre å melde en gang for mye enn for lite. At noen her sier du skal være sikker er bare TULL!!! Kjenner jeg blir så provosert av slike. Man melder en bekymring, fordi man er BEKYMRET, ikke fordi man VET! Så er det barnevernets jobb å finne ut om det er noe i denne bekymringen.

Faktisk er det straffbart å ikke melde, dersom man har grunn til å TRO at et barn utsettes for vold!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...