Gå til innhold

Hvor lenge kan jeg mase på forrige huseier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kjøpte hus for litt over en uke siden. Fortsatt i dag hender det at jeg ikke finner ut av ting og kontakter tidligere eier for svar. Nå har jeg kontaktet ham to ganger og synes egentlig at dette begynner å bli flaut. Han har jo allerede flyttet inn i nytt sted.

Er dere enige at det må være plagsom? Jeg lure på så mye. F.eks hvilken farge er brukt i stua osv.

Anonymous poster hash: 1422d...d3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Max en gang, dersom det er noe helst spesielt. Farge i stua o.l. er etter min mening ikke grunn til å kontakte forige eier. Du har brukt opp kvoten din.

Anonymous poster hash: 9ead8...c83
  • Liker 4
Skrevet

Man kontakter ikke huseier for ting man lurer på og ikke finner ut av. Etter overtagelse er det ingen grunn til å ha kontakt overhodet. Jeg skjønner godt at huseier ignorerer deg, særlig om du lurer på noe så uviktig og idiotisk som hva slags farge han har brukt.

Anonymous poster hash: 3b4d9...32e
  • Liker 4
Skrevet

Hva med å sende mail i stedet? Samle opp et par uker.

Anonymous poster hash: cf1bf...abe
  • Liker 5
Skrevet

Du kan låne sånn maskin hos malerforretninger som sjekker hvilke farger malingen har. Ikke alltid nøyaktig, men ganske.

Anonymous poster hash: 2fd7b...18b

• Liker 2
Skrevet

Småtterier som farge etc er litt unødvendig å kontakte ham for. Vi hadde kontakt med vår tidligere huseier i noen mnd etter salget, men det var fordi det var småting som han ikke hadde rukket å fikse (leveranse av ny glassplate til et vindu som var ødelagt, som han hadde bestilt, etc som tok lengre tid enn planlagt).

De fleste som selger hus synes det er godt å slippe å tenke på det gamle huset. I allefall er jeg selv glad for at ingen har kontaktet meg i ettertid når jeg har solgt!

Anonymous poster hash: 42fdf...9ef
  • Liker 3
Skrevet

Man kontakter ikke huseier for ting man lurer på og ikke finner ut av. Etter overtagelse er det ingen grunn til å ha kontakt overhodet. Jeg skjønner godt at huseier ignorerer deg, særlig om du lurer på noe så uviktig og idiotisk som hva slags farge han har brukt.

Anonymous poster hash: 3b4d9...32e

Jeg har ikke tatt kontakt med han for å finne ut av fargen. Så det er bare for å være høffelig da at de sier ¨bare ta kontakt om det skulle være noe!¨ ??

ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke tatt kontakt med han for å finne ut av fargen. Så det er bare for å være høffelig da at de sier ¨bare ta kontakt om det skulle være noe!¨ ??

ts

'Ta kontakt om det skulle være noe' er i dette tilfelle en høflighets-frase som tilsier 'du kan ta kontakt om det er noe alvorlig', ikke 'ta kontakt og mas på meg om bagateller i hytt og pine'

• Liker 4
Skrevet

Man må passe på å spørre på visning/kontraktsmøte/ved overtakelsen. Synes det er fullstendig feil å mase om småting som fargen på stueveggen! Hjelpes!

• Liker 2
Skrevet

ts

Høflige folk sier det, ja. Det betyr ikke at det er fritt frem for å ringe om bagateller.

Anonymous poster hash: 9ece3...fb9

• Liker 5
Skrevet

ts

Det er en høflighetsfrase av samme type som "går det bra?" til bekjente du ikke har sett på lenge, da vil du ikke høre om den siste depresjonen eller vanskene med svigermor, du spør kun for å være høflig.

• Liker 1
Skrevet

Det er en høflighetsfrase av samme type som "går det bra?" til bekjente du ikke har sett på lenge, da vil du ikke høre om den siste depresjonen eller vanskene med svigermor, du spør kun for å være høflig.

Ikke for å avspore, men strengt tatt skal man ikke spørre hvordan det går uten at man har tid å lytte hvis vedkommede IKKE har det bra.

Anonymous poster hash: 536e3...952

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...