Gå til innhold

Mariusgensere, ok bryllupsgave?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uansett: Garnet til genserene er nå kjøpt inn, så det blir mariusgenser til begge:)

Jeg ville iallefall blitt kjempeglad for gaven :) Elsker den tykke strikkegenseren min (Mariusmønster eller ei er ikke så nøye). Husk å legge ved vaskeanvisninger, da, jeg turte ikke bruke min genser før jeg hadde kontrollert hvordan den skulle vaskes ;)

Anonymous poster hash: a9cd9...01c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det? Har aldri skjønt akkurat rundfelling. Beklager avsporing.

Å få hjemmestrikket genser i bryllupspresang er kjempefint enten det er Marius eller Setesdal. Hjemmestrikkede gensere er en skatt som jeg er sikker på at motakerne vil bli kjempeglad for.

Det er ganske enkelt (eller ble enkelt da jeg skjønte det…): strikker bolen, deretter ermene, også strikker du alt sammen på en rundpinne. Følger mønsteret, og feller av sånn som det står, og da er det bare å sy igjen under armhulene:)

Skrevet

Jeg hadde digga å få det

• Liker 1
Skrevet

En venninne av meg strikket og gav Mariusgensere i bryllupspresang og det var virkelig suksess. Strikket damemodell og en herremodell.

Anonymous poster hash: ce419...d4f
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

JA! Røde Mariusgensere er også flotte, så hvis det er en farge bruden liker og kler kunne du kanskje strikket en rød til henne og den tradisjonelle blå til brudgommen?:) (Med forbehold om at det er et heterofilt par det dreier seg om).

Anonymous poster hash: b4006...29f

om det ikke er et heterofilt par kan ikke en uansett kjønn ha rød genser?
  • Liker 3
Skrevet

Husk nå bare på å strikk i rett størrelse, spesielt til mannen. Spesielt at den er lang nok, passe vid, og at armene er lange nok. Så en mann med altfor kort mariusgenser og lutt for korte armer. Det er alt annet enn pent! Så når du skal gi en slik gave bør de helst passe! Enig med en annen at rundfelling til menn ikke er pent.

Anonymous poster hash: 570d5...9de

• Liker 1
Gjest hulderjenta
Skrevet

Super gave, hadde elsket det! (Søsteren min fikk Mariusgenser i julegave i fjor, og jeg er grisemissunnelig ;-))

Skrevet

Synes det var en teit gave :) ville ikke hatt det som bryllupsgave! :)

Anonymous poster hash: 807ae...289

• Liker 3
Gjest M.E syke
Skrevet

Skulle ønske noen hadde tenkt på det da vi giftet oss.

• Liker 1
Skrevet

Mariusgensere ville gått rett bakerst i kottet hos meg, evnt gitt de bort til noen andre. Så du bør finne ut om hva mottakeren synes om Mariusmønsteret først synes jeg. Folk er forskjellige. Jeg personlig synes de er råstygge.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er en utrolig fin idé, så sant du er sikker på at brudeparet liker mønsteret. Jeg hadde blitt kjempeglad!! :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper de liker mønsteret da:) Kan jo aldri vite med 100% sikkerhet.

Er uansett igang med den første genseren, ting tar litt tid, så bra det er ei stund igjen til bryllupet:D

Skrevet

Super gave, så personlig og omtenksom!

:)

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde elsket det. Samma hvilket mønster det var egentlig, hjemmestrikkede ullgensere er gull verd!

• Liker 2
Gjest gurimalla
Skrevet

Likens strikkegensere til paret høres ut som en genial gave.

Mannen min hadde hatet det! Han liker Mariusgenser, men han ville aldri ha gått i like klær som meg...

• Liker 1
Skrevet

Mannen min hadde hatet det! Han liker Mariusgenser, men han ville aldri ha gått i like klær som meg...

Som noen andre har prøvd å si, man må jo ikke bruke klærne samtidig da, så akkurat det trenger jo ikke være et problem.

Mannfolk flest tror jeg ikke bryr seg om sånt heller, spesielt ikke når det er snakk om praktiske klær.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...