AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #21 Skrevet 10. februar 2014 JA! Røde Mariusgensere er også flotte, så hvis det er en farge bruden liker og kler kunne du kanskje strikket en rød til henne og den tradisjonelle blå til brudgommen? (Med forbehold om at det er et heterofilt par det dreier seg om). Anonymous poster hash: b4006...29f 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #23 Skrevet 10. februar 2014 Ja. Men ikke overveiende rød til mannen, synes det ser pussig ut med røde Mariusgensere til voksne menn Ellers nydelig gave! Anonymous poster hash: a9cd9...01c
CC* Skrevet 10. februar 2014 #24 Skrevet 10. februar 2014 Super gave! Hvis du ikke har kjøpt garn enda ville jeg vurdert å strikke i farger paret liker. F.eks har jeg strikket til mannen min i beige grunnfarge og brunt mønster, og til meg selv i grå grunnfarge og lilla mønster... Tradisjonelle farger er utrolig pent, men blir kanskje enda mer personlig om det er i fargetoner de liker ekstra godt! 1
Pimpel Skrevet 10. februar 2014 #25 Skrevet 10. februar 2014 Fantastisk gave! Så utrolig snill du er :D 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #26 Skrevet 10. februar 2014 Det står øverst på gavelisten vårAnonymous poster hash: 3ebe1...a6a 1
skruf Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #27 Skrevet 10. februar 2014 (endret) Jeg tenker å strikke begge i de orginale mariusfargene jeg:) Edit; Og med rundfelling siden jeg ikke er noe særlig god på montering…. Rundfelling er veldig enkelt:) Endret 10. februar 2014 av Pomperipossa 3
super-ida Skrevet 10. februar 2014 #28 Skrevet 10. februar 2014 Jeg hadde blitt kjempeglad om jeg vi hadde fått det 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #29 Skrevet 10. februar 2014 Hjemmestrikket genser kan aldri bli feil. Personlig så er jeg dritlei av Mariusmønster så hadde gått for et annet tradisjonelt mønster. Anonymous poster hash: 26cae...0e0 7
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #30 Skrevet 10. februar 2014 Å strikke er en god idê, bare ikke Marius-mønster! Anonymous poster hash: c2b3b...6c6 4
skruf Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #31 Skrevet 10. februar 2014 Jeg er egentlig ikke noen superstrikker, men mariusmønster er noe jeg kan nesten i søvne… Så da er det tryggest for meg å strikke det mønsteret. Er ikke en racerstrikker heller, så greit å strikke noe jeg kan. Nå er mariusmønster veldig på topp i popularitet, men jeg tror det vil dabbe av om ei stund. Uansett et veldig klassisk mønster... (jeg har faktisk pappa si gamle mariuskofte fra da han var gutt, like fin enda!) 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #32 Skrevet 10. februar 2014 Jeg synes ikke noe om å gå i lik genser eller jakke som mannen min. Synes det ser teit ut med par som går likt kledd. Og så liker jeg ikke Marius-mønsteret heller. Så det blir nei fra meg. Anonymous poster hash: efb05...8b9 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #33 Skrevet 10. februar 2014 Marius-mønsteret er ikke på topp nå, det var i 2010. Anonymous poster hash: c2b3b...6c6
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #34 Skrevet 10. februar 2014 Marius-mønsteret er ikke på topp nå, det var i 2010. Anonymous poster hash: c2b3b...6c6 Hjemmestrikkede gensere skal forhåpentlig vare i mange, mange år, så akkurat når Mariusmønsteret var mest populært bør vel ikke være så viktig. Men finnes naturligvis mange andre flotte gensermønster også. Jeg fikk en genser med en mønster jeg ikke vet navnet på, men som er minst like flott. Anonymous poster hash: a9cd9...01c 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #35 Skrevet 10. februar 2014 Hjemmestrikkede gensere skal forhåpentlig vare i mange, mange år, så akkurat når Mariusmønsteret var mest populært bør vel ikke være så viktig. Men finnes naturligvis mange andre flotte gensermønster også. Jeg fikk en genser med en mønster jeg ikke vet navnet på, men som er minst like flott. Anonymous poster hash: a9cd9...01c Poenget er vel heller at det var et klassisk mønsteret. Nå er det så overbrukt at det er ødelagt for alltid. Anonymous poster hash: c2b3b...6c6 1
strawberry Skrevet 10. februar 2014 #36 Skrevet 10. februar 2014 Jeg tenker å strikke begge i de orginale mariusfargene jeg:) Edit; Og med rundfelling siden jeg ikke er noe særlig god på montering…. Rundfelling er veldig enkelt:) Rundfelling er ikke anbefalt til mannfolk, da det er ganske feminint og lett kan se ut som de ikke har skuldre. Mannen min hadde iallefall ikke kledd en med rundfelling! Husfliden monterer de med "vanlig" felling om du leverer ferdig strikket bol og ermer, så syr de. 1
skruf Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #37 Skrevet 10. februar 2014 Rundfelling er ikke anbefalt til mannfolk, da det er ganske feminint og lett kan se ut som de ikke har skuldre. Mannen min hadde iallefall ikke kledd en med rundfelling! Husfliden monterer de med "vanlig" felling om du leverer ferdig strikket bol og ermer, så syr de. Husfliden er svindyr…... Men tror det skal gå bra med rundfelling.
skruf Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #38 Skrevet 10. februar 2014 Jeg synes ikke noe om å gå i lik genser eller jakke som mannen min. Synes det ser teit ut med par som går likt kledd. Og så liker jeg ikke Marius-mønsteret heller. Så det blir nei fra meg. Anonymous poster hash: efb05...8b9 De trenger jo ikke ha på genserene samtidig til enhver tid da…. 5
skruf Skrevet 10. februar 2014 Forfatter #39 Skrevet 10. februar 2014 Uansett: Garnet til genserene er nå kjøpt inn, så det blir mariusgenser til begge:) 5
Honey Dew Skrevet 10. februar 2014 #40 Skrevet 10. februar 2014 Jeg tenker å strikke begge i de orginale mariusfargene jeg:) Edit; Og med rundfelling siden jeg ikke er noe særlig god på montering…. Rundfelling er veldig enkelt:) Er det? Har aldri skjønt akkurat rundfelling. Beklager avsporing. Å få hjemmestrikket genser i bryllupspresang er kjempefint enten det er Marius eller Setesdal. Hjemmestrikkede gensere er en skatt som jeg er sikker på at motakerne vil bli kjempeglad for. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå