Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du er meninga med livet?

Hva tenker du om hvordan vi lever i vår tid (fødsel - barnehage - skole - jobb - død)?

Kunne du ønske vi levde i en mindre materialistisk verden?

Hva betyr mest for deg: penger, opplevelser,…? Svar ærlig!

Anonymous poster hash: 41e24...3b4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meningen med livet er å leve det så godt vi kan med de forutsetningene og hjelpemidlene vi har, tror jeg.

Ta i mot utfordringene, løse problemene, være i sorgen og glede oss over alt vi har som går bra.

Jeg er mindre enn et støvkorn og helt ubetydelig i den store sammenhengen, men jeg er et veldig heldig støvkorn. Jeg fikk liv.

For min del er det å ha basistingene som jeg trenger det viktige, ikke alle de nyeste duppedittene og ikke alle de overfladiske bekjentskapene.

Noe av meningen med mitt liv er å bevisst skrelle av meg så mange unødvendige tillærte lag som jeg kan få til, på veien til å finne meg selv.

Som en liten menneskeløk, på leting etter sitt innerste vesen. Kjernen i livet. Et sted hvor jeg tror at det kan fortsette å spire og gro noe verdifullt fra.

Som en start er det noe av hva jeg tror. Tror jeg. :)

• Liker 3
Skrevet

Det er ingen mening med livet. Man fødes, lever litt og så er man borte.

Anonymous poster hash: eb92a...8bc

• Liker 1
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Det er 7,2 milliarder forskjellige meninger med livet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg trur det er mange meninger i livet, og så trur jeg også at det er meningen at vi ikke skal vite hva de er :)

Anonymous poster hash: a0449...767

Skrevet

Likte det svaret. Det skal skrives ned.

Anonymous poster hash: 9bf07...e30

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva tenker du om hvordan vi lever i vår tid (fødsel - barnehage - skole - jobb - død)?

Meningen med livet er å bidra til evolusjonen, altså å sørge for avkom.

Fødsel. Jeg tenker forbausende lite om fødsel, med tanke på at det er de to største opplevelsene i mitt liv. Det blir ikke flere.

Barnehage burde være unødvendig. En familie burde klare seg fint på en inntekt og den ene ektefellen (valgfritt) skulle være ansvarlig for hjemmet. Det er primær oppgaven i familien.

Utdanning burde legges helt om. Det burde være en sammenheng mellom utdanning og evne.

Man jobber for å leve. Ikke omvendt. Enten far eller mor, ikke begge.

Døden er endelig og det samme for et menneske som for et dyr eller et gresstrå.

Vi som er så heldige og oppleve livet bør nyte det i nuet. Den største tragedien er å være født underkuet og tro på løftet om et evig liv hvor de siste skal bli de første.

Endret av Thonord
Skrevet

Uten øl og pottetgøll er livet bare tøll! :)

Anonymous poster hash: f9750...0c9
Skrevet

Meningen med livet blir ikke servert deg på et sølvfat. Du må finne ut av det selv.

Anonymous poster hash: 5cdd6...bf4

Skrevet

Meningen med livet for m e g er å puste inn naturen :-)

Vi må bare finne ut hva som gir oss det viktigste? Må jo være meningen den tross alt, korte tiden vi har her på jorden.

Anonymous poster hash: bc82d...5a4

Skrevet

Hoppetaujenta!

For et helt nydelig svar :-)

Anonymous poster hash: bc82d...5a4

• Liker 2
Skrevet

Videreføring av liv tror jeg er meningen med livet. Ikke bare i direkte forstand, ved forplantning, men også i en videre forstand. Vi ønsker å overleve og å skape en livssituasjon som gir godt grunnlag for vårt liv. Vi ønsker gjerne å føre vår egen familie videre. Det er en av grunnene til at familen er viktig for oss. Vi ønsker også at andre mennesker og skapninger har gode forhold for å videreføres siden dette normalt styrker vår egen mulighet til et godt liv. Det har heller ikke nødt å være vårt eget liv isolert sett vi ønsker å skape bedre forhold for. Mange er villeige til å ofre sit eget for å verge andres mulighet til liv.

Anonymous poster hash: f9750...0c9
Skrevet

Dette.

Skrevet

Det er dager da jeg ikke ser meningen med livet, hvis jeg er sliten og stressa, alt er mørkt og det er ikke noe håp.

Men de dsgene jeg ser en mening med livet, ser jeg meg selv som en ressurs, at jeg er til nytte for andre mennesker. F.eks barna mine.

Anonymous poster hash: d3309...52c

• Liker 2
Gjest SummerJudith
Skrevet

Meningen med livet er å lage en mening. Hvis det gir mening :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...