AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Aner ikke om det finnes en sånn tråd her allerede (godt mulig det gjør det, men jeg kunne ikke finne den 😁) Hvilke graviditetssymptomer har dere hatt, dere som har vært gravide? Selv hadde jeg ømme bryst, og det var vel omtrent det... SA i uke 10, og nå lurer jeg på om jeg er gravid på nytt. Er ekstremkvalm, humørsyk, har mensenmurringer og "strekk" i lysken. Har enda ikke hatt mensen etter SA, så aner ikke hvor jeg er i løypa. Nå er brystvortene mine blitt rosa og såre, nesten som de har "åpnet" seg (beklager for detaljer). Noen som har vært borti sånt før? Tenker å kjøpe test i morgen - spennende! Anonymous poster hash: 49e81...fe1
Monstrum Skrevet 10. februar 2014 #2 Skrevet 10. februar 2014 Rakk bare få ømme og tørre bryster. Mistet tidlig.
lusk Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Var utrolig trøtt i starten husker jeg. Orket omtrent ikke å stå opp av senga. Oppblåst. Og litt sånne stikkinger i magen. Kvalmen kom senere og deretter bekkenløsning osv osv...
Gjest Lolita8 Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Jeg var utrolig kvalm, og hadde fryktelig ømme bryst. Jeg var også veldig hormonell, men om det kom av selve graviditeten eller panikken rundt det hele, det vet jeg ikke.
Athene Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Det vanligste er at første symptom er uteblitt mens. Når man kjenner tydlige symptomer vil også en test være positiv. Symptomer varierer også mye fra person til person og også fra svangerskap til svangerskap. Så det er bare å ta en test i stedet for å gå rundt og lure
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Jeg kastet opp kvelden før positiv test. Deretter kom trøtthet, før kvalmen slo til i uke 7, og er der fremdeles nå i uke 15. Vond korsrygg, litt hormonell, sliten og trøtt + tungpustet. Svimler. Anonymous poster hash: 7873b...9c7
Miranda Hobbes Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Eneste tidlige tegn på graviditet (som jeg tenkte over i ettertid) var at jeg ble ekstremt hissig 3-4 dager før positiv test.. Dagen før positiv test kunne jeg såvidt kjenne noen stikninger i mage og korsrygg som var "fremmede". Ellers ingenting. Ingen ømme bryst, ingen kvalme, osv.
Lillemora Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Jeg har hatt mye stikking i magen, varer bare noen sekunder hver gang i livmor/eggstokk-området... Noen som har hatt det?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #9 Skrevet 11. februar 2014 Uke 6: Kvalmen kom. Fryser mye. Daglig kvalme i flere timer, kastet ofte opp på ettermiddag og kveld. Uke 7: Brystvortene vokste og føltes helt "rå". + kvalm og frøys mye. Uke 8: Selve brystene så såre at jeg slet med å sove på magen. Brystvortene vokste mer. Kvalm. Frøys. Uke 9: Tretthet. Nesten utmattelsessyndrom, sov hele tiden når jeg ikke var på jobb. Såre bryster og litt lettere kvalme enn tidligere. Frøys. Mensenmurringer. Opp om natta for å tisse, hyppig vannlating. Uke 10: Ikke daglig kvalme lengre, mer tredje hver dag ca. Brystene har vokst litt og er *litt mindre* såre, men fortsatt svært ømme. Sover mye, gjerne 14-15 timer dagen. Hyppig vannlating. Uke 11: Må sette hårstrikk i knappen på favorittjeansen, for den klemmer så ekkelt på magen. Rare cravings, agurk og sjokade (?!). Mindre kvalme, mer trett og løper på do konstant. Lengre har ikke jeg kommet. Har ikke vært kvalm hittil denne uka (litt uggen på kvelden, men det tells ikke). Brystvortene kjennes heldigvis ikke såre ut lengre, men nå er jeg svært hoven i tannkjøttet. Aner ikke om det er pga graviditet eller ikke... Anonymous poster hash: 1acb1...c7f
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #10 Skrevet 11. februar 2014 Fikk bekkenløsning 1 uke før positiv test. Ikke så overrasket da, fikk det tidlig i forrige graviditet også. Skjønte at det var noe på gang da Så fulgte uren hud, strekksmerter i magen og løs mage. Nå er jeg 5 + 6, og kvalmen har kommet for fullt...Anonymous poster hash: 65758...139
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #11 Skrevet 11. februar 2014 Jøss, bekkenløsning så tidlig? Det må ha vært tøft? Jeg har en test liggende i skapet, og prøver å holde meg unna den Her er det småkvalme, denne stikkingen i lysk-livmor-eggstokk-området og tretthet som står i fokus om dagene... I tillegg til dette trollet som prøver å ta over kroppen min stakkars sambo... Anonymous poster hash: 49e81...fe1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #12 Skrevet 11. februar 2014 Kan jeg bare kuppe tråden en snartur? Jeg bare lurer på hvor vanlig det er å ha "mens" når man er gravid? Har i en mnd eller to gått rundt med ganske mange symptomer på graviditet, ømme og såre bryster, rare cravings, feberfølelse uten feber, utrolig "sterk" luktesans, tåler ikke lukta av mat, uvanlige humørsvingninger, kaster opp uten grunn - gjerne ganske spontant, osv, osv. hadde ikke mens forrige mnd, og denne mnd blødde jeg litt, og det har fortsatt etter at jeg begynte på pilla igjen, i form av en pussig brunaktig utflod som bare dukker opp på papiret. Det værste tror jeg er brystene, de er vanligvis veldig ufølsomme, nå er det nesten vondt bare det å ha på seg klær. Jeg tror egentlig ikke at jeg er gravid, og jeg veit at den eneste måten å finne det ut på er å ta en test, men grunnen til at jeg lurer er fordi jeg vet at min mor blødde gjennom hele sitt første svangerskap (hun var forsåvidt ikke klar over at hun var gravid før hun "plutselig" hadde en veldig stor kul på magen og praktisk talt var klar for å føde..) Alt dette kan selvfølgelig komme av stress og en hel andre ting, men jeg lurer som sagt bare på hvor vanlig det er å ha "mens" når man er gravid.. Anonymous poster hash: 80d03...001
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #13 Skrevet 11. februar 2014 Det er veldig uvanlig å ha mens som normalt gjennom hele svangerskapet. Men det skjer i noen tilfeller. Anonymous poster hash: 34ad9...c77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå