Wiggins Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 I stedet for å svare på tråden om kompresjonstights under velger jeg å opprette en egen tråd, så er det kanskje flere som kan la være å kaste bort penger. Sjekk denne undersøkelsen: http://www.trening.no/treningstips/13254.o2.html Studien konkluderer med at å bruke lange kompresjonstights ved en sykling kan gi en minimal prestasjonsforbedring på ca. 1 % og kan dermed øke oksygentransporten til de arbeidende musklene. Syklister på høyt nivå, der forskjellen mellom nr. 1 og 2 er minimal, kan ha fordel av en slik bukse, for mosjonister er det å kaste penger ut vinduet. 2
Pringle Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 (endret) Men de fleste her inne bruker den til løpng? Vil det ikke være behagelig å ha på, for å unngå å merke dissende fett for hvert skritt? Endret 9. februar 2014 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #3 Skrevet 10. februar 2014 Men de fleste her inne bruker den til løpng? Vil det ikke være behagelig å ha på, for å unngå å merke dissende fett for hvert skritt? Det kan vel ikke være grunnen til interessen blant "folk flest" vel? Jeg selv er ikke plaget av "diss". I så fall må man være svært overvektig, og løping er ikke så fristende for dem. Anonymous poster hash: 1198c...f15
Gjest *kokos* Skrevet 10. februar 2014 #4 Skrevet 10. februar 2014 Jeg er 164 cm høy og 64 kg, altså normalvektig, men jeg føler at det disser litt om jeg ikke bruker løpetights. Føler ikke at jeg er så dvask, akkurat, men når jeg løper vil jeg at alt skal være tight.
Jade Skrevet 10. februar 2014 #5 Skrevet 10. februar 2014 Det kan vel ikke være grunnen til interessen blant "folk flest" vel? Jeg selv er ikke plaget av "diss". I så fall må man være svært overvektig, og løping er ikke så fristende for dem. Dissing har ikke med hvor mye du veier, men hvor fast i fisken du er. Jeg bruker tights for å holde ting "på plass", men gikk for en anti-shake fra Röhnisch istedet for kompresjonstights.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Det er vel hele tiden studier frem og tilbake på om det faktisk funker? Jeg betaler ihvertfall gledelig en 1000lapp for de tightsene jeg bruker, om det så bare skulle være placebo. Men mine gir lik følelse som ved kinesiotaping. (Ikke 2XU med andre ord). Anonymous poster hash: a2ee6...0ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå