AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Kan dere være så snille å ikke slippe inn folk som ringer på, og som ikke bor i blokken? Nå har jeg fått besøkende på døren for ørtende gang som attpåtil VET at jeg ikke vil ha besøk av dem! Jeg trodde selve hoveddøren i bygget skulle hindre slikt???!! Anonymous poster hash: 633ef...687 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Er bare å ikke lukke opp det.. Anonymous poster hash: 048d8...15f 1
FoxyFish Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Det er en mikroskopisk sjanse for at de døråpnende naboene dine leser dette og tar det til etterretning. Om du sender beskjeden til styret i borettslaget til informasjon er oddsen bedre for at dette ikke skjer igjen. Ellers kan du jo, som AB over sa, ikke lukke opp din egen dør. 10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Jeg åpner ikke døren, men jeg vil ikke ha dem luskende i gangen heller.... (grrrrrrrr.... pepperspray?) Anonymous poster hash: 633ef...687
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Det er en mikroskopisk sjanse for at de døråpnende naboene dine leser dette og tar det til etterretning. Om du sender beskjeden til styret i borettslaget til informasjon er oddsen bedre for at dette ikke skjer igjen. Ellers kan du jo, som AB over sa, ikke lukke opp din egen dør. Ja vet det. Jeg måtte bare få det ut. Anonymous poster hash: 633ef...687
cattleya Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Er jo ikke sikkert de har åpnet for dem med viten og vilje da, kan jo hende de kom inn med noen andre som skulle inn.. 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 burde kanskje fortelle det til naboene i stedet for å fortelle det her. er jo bare å la være å lukke opp, problem solved! Anonymous poster hash: 6751a...722 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Ny ab her. Tenkte det samme i går. Det kommer alltid selgere inn i blokka på en søndag og jeg tror ikke at de tilfeldigvis sniker seg inn sammen med noen som har nøkkel. De ringer på og noen låser opp. Vi har reglement for låsing av ytterdør og selgere skal ikke lukkes inn. Det har med tryggheten og sikkerheten å gjøre. Tidligere har denne blokka vært plaget av at narkomane kommer seg inn, får opp låser, roter i kjelleren, stjeler, overnatter, røyker og sånne ting. Det skal ikke forekomme og beboerne har et ansvar. Noen tar det dessverre ikke til seg. Anonymous poster hash: 3c999...b1a 6
Gjest Evans Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Hadde samme problemet hos oss en periode. Noen har en tendes til å sette skoa sine utenfor døra, og fikk frastjålet disse, andre fikk "teppeselgere" på døra. Sa i fra at vi ikke skulle åpne døra i hytt og gevær da vi ikke vet hva slags folk vi slipper inn om vi ikke kjenner de eller vet hva de vil. Funka fint
Betasuppe Skrevet 10. februar 2014 #10 Skrevet 10. februar 2014 En gang fikk jeg bakskjermen på sykkelen min stjålet pga. noe rusk som ble sluppet inn... Tenk å stjele en BAKSKJERM. Null verdi, og sinnsykt irriterende for meg som får rassen full av søle dagen etterpå... 5
Colargol Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 burde kanskje fortelle det til naboene i stedet for å fortelle det her. er jo bare å la være å lukke opp, problem solved! Anonymous poster hash: 6751a...722 Dette gjelder ikke bare TS sine naboer, så sånn sett så synes jeg det er et berettiget utrop til "alle". Det er en skikkelig uting at folk som bor i blokk eller andre hus med felles inngang åpner for fremmede som sier de skal til noen andre i bygget -det er slik mange bygårder opplever å få felles kjellerne sine tømt av tyver. Du burde snakke med styret i blokka di, få de til å henge opp lapper ved utgangen og postkassene. Er det skikkelig ille så har jeg hørt om bygårder som har ordnet et system med bøter på 100-200,- kroner for de som blir oppdaget med å slippe inn folk de ikke kjenner. 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #12 Skrevet 10. februar 2014 Jeg bor i blokk med noen vidunderlige naboer som setter opp døra. Det har vært uvedkommende i gangen vår og reglene sier at døra skal holdes låst, men siden de har barn som løper inn og ut, synes de det er greiest å holde den åpen. De synes også det er ugreit å låse den om de skulle gå inn eller dra et annet sted, sånn at den har blitt stående oppe midt på natta, samt flere timer på vinterstid. De er på sitt aller beste når de ikke bare klikker av låsefunksjonen, men også setter den åpen med en kost i femten minus. Vi tenkte, som flere av dere sier, at man kunne si ifra til dem på en normal måte, men vi har isteden fått døren like mye åpen, bare med illsinte naboer i tillegg. Det finnes faktisk de perlene av noen naboer som ikke takler å få tilbakemeldinger, uansett hvor hyggelig man sier det. Nåja. For meg har det en viss underholdningsverdi at voksne mennesker oppfører seg sånn, så jeg smiler mest av det nå. I tillegg til å klage til styret.. Anonymous poster hash: 34d48...7d6 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #13 Skrevet 10. februar 2014 Åh, glad jeg ikke er den eneste som er lei av dette! Anonymous poster hash: 633ef...687
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #14 Skrevet 10. februar 2014 Kjent problem. Folk, altså. Hilsen styreleder. Anonymous poster hash: dd223...40a 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #15 Skrevet 10. februar 2014 Åh, det ville gjort meg rasende! Klag til styret! Anonymous poster hash: 5c413...62e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #16 Skrevet 10. februar 2014 Kjent problem i "alle" blokker dette.. Ta det opp med styret, så de kan ta det opp med alle. Og alle som leser her: vær så snill å ikke slipp inn folk som ikke skal til deg. Om noen ringer på til meg, og spør om å slippe meg inn til XX, så sier jeg bare "Beklager, da får du ringe på der." Anonymous poster hash: 1cd90...2f0
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #17 Skrevet 11. februar 2014 Fint at dette engasjerer flere! Anonymous poster hash: 633ef...687
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå