AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Noen som kjenner igjen problematikken? Venninner fra grunn- og videregående skole som blir psykologer, og forferdelig irriterende. Analyserer, tror de vet best, og tror de er bedre enn andre. Får bare lyst til å rope til dem: Hallo, vi er venninner og ikke pasient-terapeut! Anonymous poster hash: 357d5...f4e 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Så si det til dem! Man burde jo kunne prate med venninnene sine om sånt hvis det er det du føler. Anonymous poster hash: 9dca7...13f 1
NumberSix Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Haha, har ei sånn venninne. Hun analyserer hele tiden og setter diagnoser på alt og alle. Det ironiske er at hun ikke går på profesjonsstudiet eller noe, hun har bare en bachelor i psykologi, noe som ikke kvalifiserer til å kunne sette diagnoser eller noe i det hele tatt. Men hun er underholdende da
Gjest Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Har en underholdende venninne som er biolog. Hun kommenterer uteliv, utroskap, tiltrekkningsmønster og diverse på en herlig måte som bygger på instinkter og ubevisst adferd! Kjempeartig å gå ut med henne. Ler så jeg omtrent ligger på gulvet. Moralen er: Se humoren og mulighetene i situasjonen, og ikke ergre deg over ting du ikke får gjort noe med. 3
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Gi en beskjed om å slutte å legge seg opp i ting de ikke har noe med.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 Jeg møtte en fyr en gang som gikk psykologi. Var vel på vei til å utvikle seg til et kjæresteforhold, men han var faktisk for irriterende. Han analyserte alt jeg sa OG gjorde! Anonymous poster hash: 92b94...ad6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 Jeg har selv vært borti et par overivrige psykologistudenter det var jævlig irriterende. Jeg studerer psykologi nå og er bevisst på det. Når det gjelder å sette diagnoser på alt og alle, synes jeg det er en forbanna uting. Kommer aldri til å gjøre det, vet selv hvor ille fjerndiagnostisering er. Men har du studert psykologi, vet du mer om atferd enn andre. Det faller ikke alltid i god jord å forklare hvorfor det er slik og slik, mens andre synes det er spennende og nyttig. Men det er selvfølgelig ikke noe man skal drive med i tide og utide. Anonymous poster hash: 47186...e2f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 Folk som studerer psykologi kan etter hvert begynne med denne anaylseringen av folk underbevisst. Greit for meg, så lenge de ikke begynner å snakke om analysene sine til meg. Anonymous poster hash: 92b94...ad6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #9 Skrevet 9. februar 2014 Folk som studerer psykologi kan etter hvert begynne med denne anaylseringen av folk underbevisst. Greit for meg, så lenge de ikke begynner å snakke om analysene sine til meg. Anonymous poster hash: 92b94...ad6 Mente ubevisst Anonymous poster hash: 92b94...ad6
Alina X Skrevet 9. februar 2014 #10 Skrevet 9. februar 2014 Ja,ihvertfall når de bruker setninger som" jeg studerer psykologi så jeg vet hva jeg snakker om"....jadda.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #11 Skrevet 9. februar 2014 Ja,ihvertfall når de bruker setninger som" jeg studerer psykologi så jeg vet hva jeg snakker om"....jadda. den der har jeg hørt flere ganger fra venner av meg som studerer medisin. "Jeg studerer medisin, så jeg vet hva jeg snakker om". Ingen som skal diskutere med de der Anonymous poster hash: 92b94...ad6
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2014 #12 Skrevet 9. februar 2014 (endret) Ja,ihvertfall når de bruker setninger som" jeg studerer psykologi så jeg vet hva jeg snakker om"....jadda. Bjugnsaken viste oss alle at psykologi ikke er en vitenskap. Totalt på spebarnstadiet. Endret 9. februar 2014 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #13 Skrevet 9. februar 2014 Det kan jo hende de faktisk vet hva de snakker om? Anonymous poster hash: 47186...e2f 1
Alina X Skrevet 9. februar 2014 #14 Skrevet 9. februar 2014 den der har jeg hørt flere ganger fra venner av meg som studerer medisin. "Jeg studerer medisin, så jeg vet hva jeg snakker om". Ingen som skal diskutere med de der Anonymous poster hash: 92b94...ad6 Nei,hehe....jeg svarte hu ene engang"er du ferdigutdanna da?"nei det var hun ikke,hvorpå jeg repliserte at hun burde heller studere ferdig og få tittelen psykologmfør hun uttaler seg...ble ikke blid da gitt..... 1
Alina X Skrevet 9. februar 2014 #15 Skrevet 9. februar 2014 Det kan jo hende de faktisk vet hva de snakker om? Anonymous poster hash: 47186...e2f Basert på hva da? Hvordan kan en eller annen blondie som aldri har opplevd noe verre en kjærlighetssorg hjelpe meg og forstå meg som har mistet 90%av min nære familie? 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #16 Skrevet 9. februar 2014 Det kan jo hende de faktisk vet hva de snakker om? Anonymous poster hash: 47186...e2f Mulig det, men hun trenger ikke svare meg med "jeg vet hva jeg snakker om" på en sånn måte at jeg føler meg mindreverdig, og hun er gud Anonymous poster hash: 92b94...ad6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #17 Skrevet 9. februar 2014 Mulig det, men hun trenger ikke svare meg med "jeg vet hva jeg snakker om" på en sånn måte at jeg føler meg mindreverdig, og hun er gud Anonymous poster hash: 92b94...ad6 Akkurat det er jeg enig med deg i. Det finnes både gode og dårlige psykologer/studenter. Anonymous poster hash: 47186...e2f
Glassklokken Skrevet 10. februar 2014 #18 Skrevet 10. februar 2014 Hei! Jeg studerer selv psykologi og synes det er trist å oppleve at mange har fordommer på grunn av min profesjon. Jeg skal ikke påberope meg at jeg ser situasjonen helt objektivt, men jeg opplever ofte at enkelte av mine venninner tar mine råd "tyngre" enn hvis venninner som jobber med/studerer noe annet sier det samme. Jeg vet ikke om årsaken til det er fordi de tillegger svarene mine mer vekt enn andres, men det har aldri vært min intensjon. Når jeg snakker med min venninne snakker jeg med min venninne. Det ville aldri falle meg inn å analysere eller sette diagnoser. Derimot har jeg ofte opplevd at enkelte gjerne ønsker at jeg skal uttale meg i faglige perspektiver, det kan være tricky, spesielt fordi jeg vet at jeg ikke er kompetent nok eller burde gjøre det. Slik du beskriver situasjonen høres den ikke god ut. Vil anbefale at du tar dette opp med de det gjelder på en høflig måte. Si at du setter stor pris på deres råd og kunnskap, men at du noen ganger føler at perspektivet deres kan bli for terapeutisk. Antakeligvis er de ikke klar over det selv en gang. Som en annen påpeker vil man få flere perspektiver dersom man har studert psykologi, men å overføre dette til venner og andre som ikke har bedt om det, er ikke særlig profesjonelt. 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #19 Skrevet 10. februar 2014 Bjugnsaken viste oss alle at psykologi ikke er en vitenskap. Totalt på spebarnstadiet. `Haha, les deg litt opp! For en feilslutning. Anonymous poster hash: 3a8de...7b9 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #20 Skrevet 10. februar 2014 Basert på hva da? Hvordan kan en eller annen blondie som aldri har opplevd noe verre en kjærlighetssorg hjelpe meg og forstå meg som har mistet 90%av min nære familie? ? Jordmødre uten barn har da nok fagkunnskap til å kunne hjelpe noen i en fødsel selv om de ikke har egne barn. Og din venninne har kanskje nok kunnskap om dette og et ønske om å kunne bidra til å hjelpe deg. Anonymous poster hash: 3a8de...7b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå