Gå til innhold

Jeg liker eldre menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i midten i av 20 årene og merker at jeg liker eldre menn. Det er bare noe med at de er eldre. Sånn alt i fra 30-40 årene. Jeg aner ikke hvorfor egentlig, kanskje det har noe med at faren min har vært veldig fraværende i min barndom og at jeg på en måte "mangler en farsfigur" høres kanskje litt rart ut? Det er jo litt irriterende da, ser vel ikke min fremtid med en veldig mye eldre mann, blir nok bare med tanken tenker jeg.

Flere som liker eldre menn? :)

Anonymous poster hash: a645e...862
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg liker unge menn, så vi kan bytte.

• Liker 1
Skrevet

I det siste har jeg faktisk datet eldre menn, spesielt etter mitt forrige forhold ble slutt.

Han eldste var snart 40, og han yngste jeg datet var 29 ...

Jeg er 21.

Er vel kanskje normalt i en periode, men jeg ser ikke for meg å bli sammen med en på snart 40..

:P

Anonymous poster hash: 6a510...269
Skrevet

I det siste har jeg faktisk datet eldre menn, spesielt etter mitt forrige forhold ble slutt.

Han eldste var snart 40, og han yngste jeg datet var 29 ...

Jeg er 21.

Er vel kanskje normalt i en periode, men jeg ser ikke for meg å bli sammen med en på snart 40..

:P

Men hvorfor date noen du ikke vil bli sammen med?

Til TS, 40 er kanskje noe man legger merke til, men om du er i midten av 20-årene så legger man vel ikke så godt merke ti aldersforskjellen om han bare er 30.

Mann midten av 20-årene.

Anonymous poster hash: e83ad...30a

Skrevet

Men hvorfor date noen du ikke vil bli sammen med?

Til TS, 40 er kanskje noe man legger merke til, men om du er i midten av 20-årene så legger man vel ikke så godt merke ti aldersforskjellen om han bare er 30.

Mann midten av 20-årene.

Hyggelig selskap.

Er vel kanskje ikke dating i den forstand, men har tilbragt mye tid sammen med han.

Er også en viss sikkerhet i å tilbringe tid med eldre menn. Mindre tårer.

Skrevet

Tenker ikke paa menn i 30 aarene som "eldre menn"...Hvis det du mener er kun menn som er eldre enn deg selv, saa er du som kvinner flest.

• Liker 1
Skrevet

Blir vel kanskje litt feil i si 30 årene ser jeg nå, det jeg mente var egentlig i slutten av 30 årene :)

TS

Skrevet

Hyggelig selskap.

Er vel kanskje ikke dating i den forstand, men har tilbragt mye tid sammen med han.

Er også en viss sikkerhet i å tilbringe tid med eldre menn. Mindre tårer.

Så lenge han vet du ikke ønsker forhold så er det jo greit, men hvis ikke kan det jo bli tårer fra hans side.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge han vet du ikke ønsker forhold så er det jo greit, men hvis ikke kan det jo bli tårer fra hans side.

Ønsker forhold jo, men ønsker også godt selskap.

Er ganske klar på det også.

Men la oss ikke kuppe tråden til TS ;)

Skrevet

Vel, jeg liker unge menn, så vi kan bytte.

Kult!

Skrevet

Jeg har alltid likt eldre menn bedre enn de på min egen alder! Yngre er uaktuelt. Er i midten av 20-årene selv.

Anonymous poster hash: 0b40a...779
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Jeg er i midten i av 20 årene og merker at jeg liker eldre menn. Det er bare noe med at de er eldre. Sånn alt i fra 30-40 årene. Jeg aner ikke hvorfor egentlig, kanskje det har noe med at faren min har vært veldig fraværende i min barndom og at jeg på en måte "mangler en farsfigur" høres kanskje litt rart ut? Det er jo litt irriterende da, ser vel ikke min fremtid med en veldig mye eldre mann, blir nok bare med tanken tenker jeg.

hvis du er midt i 20 åra så er jo ikke en på 30 så himla mye eldre enn deg da. Slutten av 30 årene hørtes litt eldre ut da men forstatt ikke gruoppvekkelig. Jeg og likte eldre menn dom deg da jeg var i 20 åra sånn typ opp til 35 men etter jeg selv ble 30 foretrekker jeg plutselig litt yngre Endret av BettyBoop
  • Liker 2
Skrevet

Helt naturlig. Jeg er mann i 40-årene og liker kvinner i 20-årene :fnise:

Anonymous poster hash: fb244...6c4
  • Liker 1
Skrevet

jeg kunne aldri tenkt meg en eldre mann....

men nå er ikke alder min første prioritet i valg av partner.

Min samboer er 1 år yngre enn meg selv.

Skrevet

Jeg er AKKURAT sånn jeg også! Er i starten av 20-åra, og faren min og jeg har ikke kontakt idag. Hatt veldig lite med han å gjøre opp igjennom. Liker eldre menn, men aldri datet noen. Tror nok ikke jeg kunne blitt sammen med en på 40, med tanke på at vi er på helt forskjellige steder i livet, men tanken på en som er litt eldre liker jeg.

Anonymous poster hash: c5d54...a61
Gjest Eurodice
Skrevet

Å ja, jeg skulle gjerne hatt en "eldre" mann i 40-årene, sukk.

Skrevet

Blir vel kanskje litt feil i si 30 årene ser jeg nå, det jeg mente var egentlig i slutten av 30 årene :)

TS

Det er vel individuelt, for en mann i 20-aarene er det vanlig aa referere til kvinner i 30-aarene som "eldre kvinner", selv om de ikke paa noen maate er gamle. Hvis en 50-aaring forlater en jevnaldrende kone for en kvinne i 30-aarene, er jo hun en "ung kvinne".

Uansett, for meg paa 23, saa er "eldre menn" i 40-aarene. Ikke fordi de er saa himla gamle, men fordi aldersforskjellen er stor nok til at det er en reell distanse, samt at disse mennene er i en annen posisjon i livet enn menn i 20- og 30 aarene. Mange er ogsaa fraskilt og ganske mye mer modne. Saa distansen er klar og de staar paa en maate i en "egen kategori".

Jeg deler uansett preferansen. Om ikke annet fordi selvsikkerhet og modenhet er viktig for meg, og jeg har aldri vaert ekstremt visuell. Dvs. jeg liker en mann som er hoy, velkledd og velbygd (sterk) men jeg bryr meg lite om vaskebrett-mage, glatt hud og et ungdommelig utseende. Dette er ikke noe spesielt bevisst, kun det at en mann som har en fremtreden som tenner meg automatisk vil vaere sexy. Tiltrekning fungerer jo paa flere nivaa. Paa samme vis tror jeg enkelte menn kan "blindes" av et vakkert ytre og tro kvinnen har en mer sjarmerende personlighet enn hun har.

Det er lettere aa vaere komfortabel rundt en godt voksen mann. Han har levd mer, sett mer og selv i de tidlige stadier er det ikke samme halvkleine first date-oyeblikk som man ofte kan ha. Jeg liker en mann som er mer bereist, har mer suksess og mer kunnskap enn meg selv - en man ser opp til, og da maa man som regel opp i alder.

Gjest Lolita8
Skrevet

Jeg har begynt å fått sansen for litt eldre menn, tror nok det er helt normalt.

Skrevet

Dette er ikke så veldig rart. De eldre er ettablerte (som oftest) og det inngir trygghet. Samtidig er de mer rutinerte på alle områder og det gir og trygghet. Hvis jeg skal tippe er du ikke lenger så glad i å feste ute lenger men tenker heller å slå deg mer til ro. En farsfigur, jo kanskje det kan stemme hvis du føler du mangler trygghet. Ellers er det bare fordommer som hindrer deg i å finne en eldre mann, men du må gi slipp på en del selvsagt. Selv var jeg sammen med ei på 24-25 når jeg selv hadde passert 30 og hun ble for barnslig for meg. Jeg tror egentlig ikke alderen er avgjørende men felles interessser og verdier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...