AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #21 Skrevet 9. februar 2014 Jeg ble befølt på trikken for et års tid siden. Ganske ekkelt. Han var bare en vanlig kjekk, blond og dresskledd fyr i 30-40-åra. Var midt på dagen på stappfull trikk i sentrum. Han satt ytterst også tok han meg plutselig på låret og førte hånda oppover. Jeg ble så forbanna og ropte høyt "hva faen er det du gjør??" da kom han seg kjapt av. Anonymous poster hash: 3c14f...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #22 Skrevet 9. februar 2014 Jeg ble befølt på trikken for et års tid siden. Ganske ekkelt. Han var bare en vanlig kjekk, blond og dresskledd fyr i 30-40-åra. Var midt på dagen på stappfull trikk i sentrum. Han satt ytterst også tok han meg plutselig på låret og førte hånda oppover. Jeg ble så forbanna og ropte høyt "hva faen er det du gjør??" da kom han seg kjapt av. Anonymous poster hash: 3c14f...8a3 Vil bare legge til at jeg måtte ta meg sammen skikkelig for å klare å reagere. Var først helt lamma og klarte ikke å si noe. Jeg fryser som regel i ekle situasjoner så var satt ut over meg selv og at jeg klarte å reagere. Anonymous poster hash: 3c14f...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #23 Skrevet 9. februar 2014 Det er jo ikke så rart du ikke gjorde noe der og da! En blir jo så rystet at det tar tid å fordøye noe sånt. Så du skal ihvertfall ikke klandre deg selv for hverken ene eller andre! Du ble utsatt for en respektøs drittsekk.Anonymous poster hash: af7f6...a73
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #24 Skrevet 9. februar 2014 Jeg hadde ropt ut "Hva i h.... er det du driver på med?". Opplevde en gang en fyr som grep tak i underlivet mitt veldig hardt, jeg stivna så klarte ikke snakke med ord men hylte. Anonymous poster hash: c16d9...ae0 1
ee:) Skrevet 9. februar 2014 #25 Skrevet 9. februar 2014 Dumme, fulle mannfolk gjør av og til sånt. Å ta folk under kjolen og grafse på puppene og sånt er ikke greit. Ta utenpå buksa på rumpa er ikke verdens undergang. Gi han et stygt blikk og glemm det! Jeg sier ikke at det er lov, men det finnes verre ting. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #26 Skrevet 9. februar 2014 Skjønner at det er ekkelt og ulovlig. Men det hadde vel vært verre om det var en annen dame som hadde befølt deg? Anonymous poster hash: 46ceb...c1a
Gjest Evans Skrevet 9. februar 2014 #27 Skrevet 9. februar 2014 (endret) Har dere sett 678? Handler om seksuell trakasering på bussen i Egypt. http://en.wikipedia.org/wiki/678_(film) Jeg ble så sint, og så stolt da en av hovedpersonene turte å gå til sak at jeg tuta høyt. Det er overhode ikke greit å ta seg til rette på denne måten, og det vet alle. At du ikke klarte å reagere må du ikke klandre deg selv for: vi oppfører oss ulikt i slike situasjoner, noen snur seg og snapper til, mens andre stivner helt. Du må ikke la denne episoden hindre deg i å bevege deg fritt. Om du reagerer ved å stivne ved ubehagelige episoder, kan du kanskje lage en avtale med ei venninne du er sammen med? Om du tar henne i armen opplever du noe som ikke er greit? Endret 9. februar 2014 av Evans
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #28 Skrevet 9. februar 2014 Dumme, fulle mannfolk gjør av og til sånt. Å ta folk under kjolen og grafse på puppene og sånt er ikke greit. Ta utenpå buksa på rumpa er ikke verdens undergang. Gi han et stygt blikk og glemm det! Jeg sier ikke at det er lov, men det finnes verre ting. Ja det finnes verre ting, men det er overhode ikke greit! Anonymous poster hash: aebe8...31b 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #29 Skrevet 9. februar 2014 Skjønner at det er ekkelt og ulovlig. Men det hadde vel vært verre om det var en annen dame som hadde befølt deg? Anonymous poster hash: 46ceb...c1a Det er verre når menn gjør det fordi de er fysisk sterkere. I de fleste tilfeller blir du ikke redd ei dame Anonymous poster hash: f22c7...cbf
pippelura Skrevet 9. februar 2014 #30 Skrevet 9. februar 2014 det verste er at jeg tror ikke denne mannen var særlig full en gang. Turdte ikke si noe også fordi jeg var redd han skulle av på samme busstopp som meg (hadde han gått av på samme busstopp hadde jeg bare tatt bussen videre) Syns det er så urettferdig at vi kvinner ikke skal kunne gå/ta taxi/ bussen trygt hjem. Noen ganger ønsker jeg at jeg var mann! 3
pippelura Skrevet 9. februar 2014 #31 Skrevet 9. februar 2014 En jeg kjenner som jobber i politiet mente jeg burde anmelde det. Det har vel ingen hensikt. Hva kan de gjøre? Ender bare opp med at jeg føler meg enda dårligere.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #32 Skrevet 9. februar 2014 En jeg kjenner som jobber i politiet mente jeg burde anmelde det. Det har vel ingen hensikt. Hva kan de gjøre? Ender bare opp med at jeg føler meg enda dårligere. eneste som det der kan være godt for er vel om 15 andre også anmelder det sånn at man faktisk får tatt han Anonymous poster hash: aebe8...31b
pippelura Skrevet 9. februar 2014 #33 Skrevet 9. februar 2014 Dette i seg selv var ikke verdens undergang MEN 1) Jeg har opplevd lignende tidligere, bla. i en taxi . For hver gang dette skjer øker utryggheten min mer. Får tanker som "hva kunne han gjort om jeg hadde vært alene" "hva kan en slik person gjøre neste gang" osv. Det føler til at jeg innskrenker min bevegelsessone mer og mer. Det er visse steder i Oslo jeg holder meg unna. Fra før har jeg sluttet å ta taxi, nå vet jeg heller ikke om jeg tør å ta nattbuss med venninner. 2) Det føles som en krenkelse mot meg, særlig mtp at jeg ikke klarte å si i fra.At noen "tar sg til rette" føles som en krenkelse mot min integritet. 2
sjonkelrolf Skrevet 9. februar 2014 #34 Skrevet 9. februar 2014 Det er ingen hemmelighet at en del menn fra midtøsten har et ganske så slett kvinnesyn. Du ser jo hvordan mange kvinner blir behandlet i de landene der.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #35 Skrevet 9. februar 2014 Er glad jeg bor i en by med svindyre nattbusser. Får alltid min egen toseter Anonymous poster hash: aebe8...31b
Appina Skrevet 9. februar 2014 #36 Skrevet 9. februar 2014 Hei Pippelura:) Hvis du har muligheten til det neste gang du tar nattbussen, så pass på at du står med ryggen mot en glassvegg/vegg hvis du må stå, eventuelt at du får satt deg ned hvis det er noen seter ledige. Selv om det beste er å reagere ved å SLÅ hardt med veska mot hodet til drittsekken. Og hvis han blir voldsom, så har du jo bussjåføren og overvåkingsspeilene å støtte deg til hvis du blir nødt til å forklare "oppførselen din" Slike drittsekker burde ikke få slippe unna!!!! Jeg tar veldig sjeldent drosje, men hvis jeg virkelig MÅ, så har jeg alltid NOK kontanter tilgjengelige i veska slik at slimåler ikke kan lete meg opp via kredittkortet mitt. Dessverre så finnes det dem som sjekker opplysningene dine ved hjelp av dette.... Eller så ser jeg om drosjesåføren er norsk eller utenlandsk. Holder meg LANGT, LANGT unna de utenlandske selv om noen her sikkert vil påstå at det er rasistisk å behandle alle utenlandske menn likt. Men sikkerheten kommer i dette tilfellet først! Jeg vet ikke om du er redd for de norske sjåførene også, eller om de er noe annerledes. Det er litt synd at ikke det er flere kvinnelige drosjesjåfører, men de opplever sikkert sin del av mannlige slimåler,... De få som jobber som det. 1
krepsen33 Skrevet 9. februar 2014 #38 Skrevet 9. februar 2014 Hei I går ble jeg befølt av en mann i 40-50 åra , med midtøsten utseende, på nattbussen i Oslo. Jeg sto og snakket med en venninne og plutselig kjente jeg en hånd stryke meg sakte over rumpa. Jeg ble helt satt ut, og redd så jeg turdte ikke å reagere. Ble bare stående som et naut, og ventet til han gikk av bussen før jeg turdte gå av. Nå er jeg så irritert på meg selv for at jeg ikke reagerte, men jeg turdte rett og slett ikke. Hvordan burde jeg reagert? JEg snudde meg slik at han ikke hadde tilgang til å tafse på meg mere. Han bare lot som om ingenting hadde skjedd. Nå, dagen etter klarer jeg ikke få det ut av hodet. Kjenner meg både redd, samt irritert på meg selv for at jeg ikke reagerte. Lignende ting har skjedd tidligere også, da også av menn med ikke-vestlig utseende. Dette fører til at jeg nå har blitt redd menn med ikke vestlig utseende, og dette er jo heller ikke sundt Anonymous poster hash: 63742...991 Hvis fyren befølte deg og ikke bare kom borti deg så både kan og bør du si ifra. Spesielt når du ikke er alene. Hvis du ikke tør dette så kan du ta deg en tur opp på Frontline i Bogstadveien. Det er ikke akseptabelt å bli befølt uoppfordret.
ee:) Skrevet 9. februar 2014 #39 Skrevet 9. februar 2014 Selvfølgelig skal du føle deg trygg, men sånt kan skje overalt, og jeg er ikke typen til å klabbe til folk eller kjefte på de på en buss full i folk; derfor sa jeg ignorer og glemm det.
pippelura Skrevet 9. februar 2014 #40 Skrevet 9. februar 2014 Hei Pippelura:) Hvis du har muligheten til det neste gang du tar nattbussen, så pass på at du står med ryggen mot en glassvegg/vegg hvis du må stå, eventuelt at du får satt deg ned hvis det er noen seter ledige. Selv om det beste er å reagere ved å SLÅ hardt med veska mot hodet til drittsekken. Og hvis han blir voldsom, så har du jo bussjåføren og overvåkingsspeilene å støtte deg til hvis du blir nødt til å forklare "oppførselen din" Slike drittsekker burde ikke få slippe unna!!!! Jeg tar veldig sjeldent drosje, men hvis jeg virkelig MÅ, så har jeg alltid NOK kontanter tilgjengelige i veska slik at slimåler ikke kan lete meg opp via kredittkortet mitt. Dessverre så finnes det dem som sjekker opplysningene dine ved hjelp av dette.... Eller så ser jeg om drosjesåføren er norsk eller utenlandsk. Holder meg LANGT, LANGT unna de utenlandske selv om noen her sikkert vil påstå at det er rasistisk å behandle alle utenlandske menn likt. Men sikkerheten kommer i dette tilfellet først! Jeg vet ikke om du er redd for de norske sjåførene også, eller om de er noe annerledes. Det er litt synd at ikke det er flere kvinnelige drosjesjåfører, men de opplever sikkert sin del av mannlige slimåler,... De få som jobber som det. Her i Oslo er det ca null norske taxisjåfører. Man oppfordres dessuten til å betale med kredittkort slik at man HVIS det skulle skje noe, har mulighet til å spore opp sjåføren. Ganske sprøtt: Man blir oppfordret til å ta taxi, men der kan man bli befølt. Det kan dessutengå galt om man betale.r kontant (får ikke sporet opp sjåføren)det kan gå galt om man betaler med kort. Det kan gå galt om med kort (sjåfør kan spore opp deg) Risikosport å være kvinne/jente i Oslo fredag og lørdagskveld..Forferdelig trist. Og politikerne gir fullstendig faen! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå