AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Jeg er en 20 år gammel jente, student og bor i en liten leilighet for meg selv i Oslo. Broren min har nettopp fylt 22, og er samboer med ei på (snart) 28. (Broren min og jeg flyttet ut med bare noen måneders mellomrom). De bor i min hjemby, der foreldrene mine fortsatt bor. De har vært sammen i et drøyt år, og venter nå sitt første barn. Selv om hjembyen min ikke er langt unna Oslo, er jeg langt i fra hjemme hver helg, selv om jeg særlig er tett knyttet til mamma. Og det er her irritasjonsmomentet mitt ligger. Broren min og samboeren flyr ned dørene hjemme hos foreldrene mine. De er verdens mest egoistiske mennesker, og går ikke av veien for å be seg selv på middag. De tar seg til rette hjemme hos foreldrene mine, og særlig mamma bare føyer seg etter dem. Selv om hun ikke har en 8-16 jobb, og stort sett alltid jobber flere timer også når hun kommer hjem. Men når min bror og "svigerinne" gjør sitt inntog,legger hun som regel alt annet til side. Og dette irriterer meg grønn. Nettopp fordi min bror er så fantastisk egoistisk og egosentrisk. Han VET at mamma alltid har mer enn nok på agendaen. I dag kom de og spiste middag hjemme hos foreldrene mine (jeg er hjemme denne helgen). Siden det er morsdag, skulle jeg og mamma besøke mormor og morfar. Da bestemte de seg for å bli med dit. Greit nok. Vi var der, og når vi kommer tilbake til foreldrene våre sitt hus, ber de om pizza. Mamma slenger en pizza i ovnen, uten å mukke. Poenget mitt er: Det er vel ikke normalt at en gutt/mann på 22 som har flyttet ut, har samboer og snart blir far, dilter så mye etter foreldrene sine?! Og oppe i alt, må jeg si jeg er litt skuffet. Mulig det er egoistisk av meg, men jeg hadde gledet meg til å komme hjem og være litt sammen med mamma, som også er en god venninne for meg. Broren min og jeg har aldri hatt noe godt forhold, vi er totalt ulike. Når broren min og samboeren gjør inntog, blir jeg helt overkjørt. Jeg mistrives. Er det egoistisk av meg å fortelle mamma at jeg skulle ønske hun kunne si litt mer "nei" til broren min? Han er jo innom så å si hver dag, og er han ikke innom, ringer han bare for å "jangle". Dette er vel ikke helt normal, moden oppførsel? Jeg kjenner jeg trenger noen innspill. Er dette helt normalt, får jeg jo jobbe ekstremt hardt med meg selv for å takle det.Anonymous poster hash: de638...905
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Joda, vanligere enn du tror Anonymous poster hash: 73eb9...994
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Hun klarer da selv å si ifra om det blir nok. Du må huske på at sønnen hennes ikke er en byrde for henne, selv om han er det for deg.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Hun klarer da selv å si ifra om det blir nok. Du må huske på at sønnen hennes ikke er en byrde for henne, selv om han er det for deg. ...det tar seg i hvertfall ikke ut om hun sier det høyt. Poenget mitt var vel egentlig at det er litt "frustrerende" at han som flyr ned dørene alle dager og bor fem minutter unna, så å si alltid blir prioritert, selv når jeg, en gang i måneden, er hjemme og vi egentlig har lagt opp et annet løp. Anonymous poster hash: de638...905
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Når mødre føyer seg så mye, skaper de egoister. Utover det er det ingenting unormalt med å tilbringe mye tid med opphavet. Anonymous poster hash: 9a3d2...8a3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 Når mødre føyer seg så mye, skaper de egoister. Utover det er det ingenting unormalt med å tilbringe mye tid med opphavet. Anonymous poster hash: 9a3d2...8a3 Mamma er verdens snilleste, og hun hadde sikkert bøyd seg like mye for meg, men jeg klarer ikke å være så egoistisk. Jeg tenker på henne også. Men flere dager i uken når man har samboer man har smelt på tjukka og fast jobb også?! Anonymous poster hash: de638...905
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 Mamma er verdens snilleste, og hun hadde sikkert bøyd seg like mye for meg, men jeg klarer ikke å være så egoistisk. Jeg tenker på henne også. Men flere dager i uken når man har samboer man har smelt på tjukka og fast jobb også?!Anonymous poster hash: de638...905 Noen har behov for tett kontakt med familien. Det er mors eget ansvar å ikke bøye av når en av ungene hennes ikke tåler hennes oppofring og blir egoist av det. Anonymous poster hash: 9a3d2...8a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå