AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Hei! Jeg har ikke Facebook-profil nå, og derfor lurer jeg på en liten ting som jeg håper at noen mer innvidde kan forklare. Det er mange som bryr seg om antall likes på bilder og statusoppdateringer. Hvor viktig er dette for dere? Hvis man får 10 likes på noe, regnes det annerledes om man har 80 venner enn om man har 300 venner? Hva med de som knapt får likes selv om de har lagt til kanskje 400-500 stk? Er det mye "fisking" etter likes på Facebook for tiden? (Altså at folk liker mange andres bilder i håp om at de skal like og kommentere tilbake.) Anonymous poster hash: d62ad...22a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Tror det er mer vanlig å gi faen i likes nå jeg, nesten ingen som poster noe lenger på min venneliste. Og liksene sitter ikke like løst lenger. Jeg gir iallefall beng i likes. Får jeg det er det kun fra folk jeg faktisk prater med og bryr meg om. Gir jeg likes er det fordi det fikk meg til å smile eller noe. Anonymous poster hash: 4fa82...e10 1
Djungelvrål Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Det er bare folk på 13 år som bryr seg om likes. 10
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Så interessen for likes er i ferd med å dø ut nå? Synes ikke det er lenge mellom hver gang jeg har sett noen nevne det her på KG... Anonymous poster hash: d62ad...22a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Det er bare folk på 13 år som bryr seg om likes. Man skulle tro det,men jeg kjenner flere som er godt over 30 som maser om at jeg ikke gir dem likes på facebook Anonymous poster hash: b76d5...a8a 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 Så interessen for likes er i ferd med å dø ut nå? Synes ikke det er lenge mellom hver gang jeg har sett noen nevne det her på KG... Anonymous poster hash: d62ad...22a Hos de som er usikre på seg selv så vil slikt alltid bety noe dessverre. Kanskje det er derfor færre bryr seg på listen min.. Vi har alle blitt for gamle. Med 1-2 unntak. Anonymous poster hash: 4fa82...e10
RoH Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 Brukes greit som bekreftelse på at beskjed er mottatt.
vix. Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 Likes på Facebook bryr meg meget langt oppi tolvfingertarmen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #9 Skrevet 9. februar 2014 Husker også at noen likte omtrent alt som ble lagt ut(ned til oppdateringer om deres siste kaffekopp...) Har det også roet seg? Anonymous poster hash: d62ad...22a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #10 Skrevet 9. februar 2014 Kommer an på type folk. Noen er likes-horer og tar det som social proof, andre er veldig mye mer avslappet til det. Anonymous poster hash: 697f8...485
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #11 Skrevet 9. februar 2014 Jeg har et helt annet inntrykk enn det som er skissert over; tvert i mot føler jeg det er blitt mer og mer vanlig å like ting nå enn det var før. Et eksempel er profilbilder, nå synes jeg alle får flere titalls likes på sine bilder, mens tidligere var det knapt noen som likte profilbildene. Det slår ikke feil; hver gang jeg blar bakover i profilbilderekka til folk jeg kjenner så har de første 2-10 bildene (alt etter hvor mange de har) ingen likes, men nesten alle får nå mange likes på bildene sine (typisk 30-60). Det samme med vanlige innlegg, folk liker mer og mer, synes jeg.. før kunne jeg få bare noen få likes på helt enkle statuser. Nå får jeg alltid en god del mer. bare på en enkel status om morsdag i dag- fikk 20. før vill ejeg kanskje fått 2-3 (jeg har ca 200 venner). men ja, likes'ene telles annerledes om man har få enn hvis man har mange venner. Jge pleier i alle fall tenke slik. Ene profilbildet mitt har 50 likes og jeg anser det som mer enn ei jeg kjenner som også har 50 men som har hundre flere venner enn meg Jeg er for øvrig over 30 og bryr meg dessverre mer enn jeg burde om likes. Jeg er misunnelig på at folk får så ekstremt mange likes spesielt på bilder av seg selv.. Ønsker meg også det, uten at det selvsagt betyr noe. Jeg var aldri den poppeste jenta på barneskolen, og selvtilliten er alltid litt på det nivået, selv om jeg i voksen alder er blitt den av vennene med mest draget på menn. Føler vel litt derfor at det er de poppe folka fra barneskolen som er de som alltid får mange likes, rett og slett fordi de er den "typen". En del av meg higer nok alltid etter å være den typen selv. tross at jeg er glad jeg ikke er det også... bare en slags sosial status å bli "sett" og "liket".. En siste ting; ja det er mange som fisker etter likes. Moren til en venninne av datteren min er en sånn "fisker". Jeg kjenner dem ikke spes godt, det var hun som la til meg. Men kort etterpå begynte hun å like ALT jeg la ut, spesielt bildene mine.. Forsåvidt koselig men det føles jo litt falskt og påtatt når jeg ikke egentlig kjenner henne. Hun legger også ut ekstremt mange selfies, minst nytt profilbilde hver uke, og hun er ikke spesielt attraktiv. Helt vanlig dame i 40-åra. legger også ut de samme bildene gang på gang for å "samle" opp flest likes, antar jeg? Kornete, grå bilder med et tilgjort uttrykk tatt med egen mobil... hvor mange bilder skal man gidde se av en person som ser seg i speilet mens hun knipser, liksom? Kanskje hun var flott for 20 år siden og aldr har kommet over det? har flere slike, forresten... hun liker og liker, og liker det alle legger ut- og forventer nok gjengjeldelse. men nå har jeg sperret hennes updates, gidder ikke ett kornete profilbilde til.... *oi- jeg hadde mange tanker om dette Anonymous poster hash: 452b2...c8c 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #12 Skrevet 9. februar 2014 Hos de som er usikre på seg selv så vil slikt alltid bety noe dessverre. Kanskje det er derfor færre bryr seg på listen min.. Vi har alle blitt for gamle. Med 1-2 unntak. Anonymous poster hash: 4fa82...e10 Er vel sikkert flaut å si dette men jeg bryr meg om hvor mange likes jeg får. Jeg er veldig usikker på meg selv, og vet at jeg ikke er en særlig populær person. Jeg synes faktisk at det er kjipt at jeg bare får 5 likes på mine profilbilder, når andre nære venner får 40 i løpet av første time. Slutta derfor å bytte profilbilde. Har også slutta å skrive ting i statusen, jeg tror folk bevisst ikke ønsker å gi meg likes fordi jeg er den jeg er, selv om jeg skriver om morsomme hendelser og sånt. Anonymous poster hash: 9569e...933 3
Radon Skrevet 9. februar 2014 #13 Skrevet 9. februar 2014 Nå er jeg 17 år så jeg tror jeg tørr å innrømme at jeg faktisk bryr meg litt om likes - i alle fall på profilbildene! Jeg pleier vanligvis og få ganske mange (150+), men jeg fisker ikke! Bruker bare å like mine venners profilbilder, så antall likes tror jeg kommer av at jeg bruker gode bilder og ikke "dårlige selfies i speilet" og jeg har over 500 venner. Bryr meg ikke så mye om antall likes på bilder jeg legger ut av dyrene for eksempel, men får jeg under 15 så sletter jeg det... Jeg er bare 17 år som sagt
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #14 Skrevet 9. februar 2014 TS, du skriver "Er det mye "fisking" etter likes på Facebook for tiden? (Altså at folk liker mange andres bilder i håp om at de skal like og kommentere tilbake.)" Personlig liker jeg mange bilder mm. uten baktanker. Men skjønner nå at det ikke er positivt og blir ansett for å være fisking.Anonymous poster hash: 353ea...188
Austinbutler Skrevet 9. februar 2014 #15 Skrevet 9. februar 2014 Det er ikke like vanlig å poste ting på Facebook som før, og det virker som fokuset på likes også har roet seg litt. Jeg gir helt blanke i hvor mange likes jeg får på bildene mine, jeg brød meg kjempe mye om det før. På det profilbildet jeg har nå har jeg litt over 90 likes, men hadde ikke brydd meg om det var halvparten eller mindre enn det heller.
Cata Skrevet 9. februar 2014 #16 Skrevet 9. februar 2014 Bryr meg ikke, men så er jeg gammel også da. Det er imidlertid mange i min vennekrets, inkludert meg selv, som bruker likes som en bekreftelse på at "Ja, jeg har sett innlegget ditt" heller enn som "Oh yes, for et fantastisk bilde/innlegg/kommentar/whatever" 1
Rægs Skrevet 9. februar 2014 #17 Skrevet 9. februar 2014 - Har vel i gjennomsnitt ca. 90 likes på profilbildene mine (bryr meg helt ærlig ikke om det altså..) - Broren min som er tenåring, var svært skuffet over at han fikk bare 200 likes på sitt nyeste profilbilde, når han fikk hele 387 på sitt forrige! Deppa skikkelig, stakkars - Mamma blir sur hvis jeg ikke liker statusene hennes. 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #18 Skrevet 9. februar 2014 Jeg tenker ikke over hvor mange venner folk har i forhold til hvor mange likes de får på noe som helst. Hvem gidder å holde oversikt over alt dette? Dere trenger noe å gjøre, virkelig. Anonymous poster hash: 24a79...e67 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #19 Skrevet 9. februar 2014 - Har vel i gjennomsnitt ca. 90 likes på profilbildene mine (bryr meg helt ærlig ikke om det altså..) - Broren min som er tenåring, var svært skuffet over at han fikk bare 200 likes på sitt nyeste profilbilde, når han fikk hele 387 på sitt forrige! Deppa skikkelig, stakkars - Mamma blir sur hvis jeg ikke liker statusene hennes. Men du måtte opplyse om det her, selv om ingen har spurt Anonymous poster hash: bbd8c...4c0
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #20 Skrevet 9. februar 2014 Det er ikke like vanlig å poste ting på Facebook som før, og det virker som fokuset på likes også har roet seg litt. Jeg gir helt blanke i hvor mange likes jeg får på bildene mine, jeg brød meg kjempe mye om det før. På det profilbildet jeg har nå har jeg litt over 90 likes, men hadde ikke brydd meg om det var halvparten eller mindre enn det heller. Kanskje du ville brydd deg litt mer om alle dine venner fikk 90 likes, mens du selv bare fikk 5-10.. Anonymous poster hash: 9569e...933 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå