Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen fler?

Har brun utflod i ca to dager før mensen kommer (rødt blod)

Har lest noe om at det ikke er bra mht at eggene ikke modnes godt nok eller noe..?

Anonymous poster hash: 2ef98...475

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det sånn en uke før mensen. Kan ikke gi forklaring på hva og hvorfor.

Skrevet

Jepp, hver syklus... :S det er både irriterende og unødvendig. Har lest at det bare er uskyldige "rester" fra forrige mens som kommer før den nye, men man leser jo alt mulig rart...

Når du sier modnes, tenker du i forhold til graviditet da eller? :omg:

Skrevet

Ts her;

Har lest litt mer og ser at mange har det slik uten at det trenger å være noe, kan visst være normalt. Ikke bra å Google seg til alt, hehe.

Vi har prøvd å bli gravide i 5 mnd nå. Jeg skulle hatt mensen igår, men det eneste jeg har merka idag var litt brun utflod, ikke noe annet. Har tatt en graviditetstest som var negativ. Håper det fortsatt er håp for at eg er gravid, selv om jeg testet negativ på IKM..

Anonymous poster hash: 2ef98...475

Skrevet

Regnet med at du snakker om Spotting. Det er helt normalt :)

Anonymous poster hash: 3c5c4...f70

Skrevet

Regnet med at du snakker om Spotting. Det er helt normalt :)

Det er derfor man skal regne dag 1 med mens, fra første dag med friskt blod. Spotting skal ikke regnes med.

Skrevet

Jeg begynte også til min store skrekk å spotte hele tre dager før mensen egentlig skulle komme. Aldri gjort det før...Googlet og googlet og var sikker på at det var pga progesteronmangel og at egget ikke fikk festet seg. Men nå er jeg gravid og ble det på pp3 ;) Så jeg tror ikke det er så farlig. Spurte både jordmor og gynekolog på sykehuset, begge mente at det ikke hadde noe å si for em potensiell graviditet :)

Anonymous poster hash: 6385c...425

Skrevet

Jeg begynte også til min store skrekk å spotte hele tre dager før mensen egentlig skulle komme. Aldri gjort det før...Googlet og googlet og var sikker på at det var pga progesteronmangel og at egget ikke fikk festet seg. Men nå er jeg gravid og ble det på pp3 ;) Så jeg tror ikke det er så farlig. Spurte både jordmor og gynekolog på sykehuset, begge mente at det ikke hadde noe å si for em potensiell graviditet :)

Anonymous poster hash: 6385c...425

Samme med meg, bare at jeg ikke blir gravid (3/4 år nå), og fertilitetslegen fant da PCO, men mye follikkelcyster på eggstokkene. Jeg er slank og har ikke økt hårvekst, kviser og alt det der som kan være symptomer på PCOS. Har hatt mens i 20 år tidligere uten å ha spotting, og eggstokkene så normale ut for 4 år siden da jeg forrige gang var hos gyn. Så her mener gynekologen at det er sanns. progesteronmangel i slutten av syklus, og dårlig eggmodning i begynnelsen av syklus, og vi skal etterhvert i gang med behandling.

Konklusjonen er at det kan være tegn på problemer, men det er vanligere at man har spotting uten at det ligger et problem bak. Så da er det bare å prøve i vei og se hva som skjer, og hvis ingenting skjer får man komme seg til legen etterhvert.

Anonymous poster hash: 78f26...475

Skrevet

Spotting før mens er normalt. I noen få tilfeller kan det tyde på progesteronmangel og at livmorslimhinnen brytes ned tidlig, men da begynner ofte spottingen tidlig - bare dager etter eggløsning. Det er mer normalt å spotte 1-3 dager før mens enn å begynne å blø direkte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...