Gå til innhold

Norges styggeste rom - hvorfor ikke hjelpe noen som trenger det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter og ser på reprisene av Norges styggeste rom på TV nå. I en av episodene (fra Rødtvedt, tror jeg det var?) så pusser de opp et tidligere gutterom. Og joda - rommet ser ikke ut. Rotete, møkkete og slitent. Mest fordi mor i huset har latt de to sønnene herje fritt der inne. Røyking inne, ingen vasking, ingen rydding. "De blir så sure hvis jeg stikker hodet inn. Og jeg får ikke lov til å rydde her", forklarer mor. "Det hender jeg støvsuger gulvet litt når begge er ute."

Altså... først og fremst: hva med å kreve at guttungene skal oppføre seg som folk og rydde opp på eget rom? Er det normalt at mødrene rydder og støvsuger på rommet til en 19-åring!?

Og hvorfor i alle dager skulle TV-programmet velge å "belønne" latskapen med å pusse opp rommet deres, fremfor de andre to alternativene som riktignok ikke så like jævlige ut (det var vel renslige folk, da?) men hvor det kunne trenges en oppusning.

Dagens i-landsproblem-utblåsning. :P

Anonymous poster hash: 4ef1c...2e4
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sett episoden du snakker om, men jeg er helt enig med deg. Synes ikke slike tilfeller av latskap skal få komme med. :nei:

Nei det er vel ikke vanlig at mødre rydder og støvsuger rommene til sønnene sine på 19 år,

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Sitter og ser på reprisene av Norges styggeste rom på TV nå. I en av episodene (fra Rødtvedt, tror jeg det var?) så pusser de opp et tidligere gutterom. Og joda - rommet ser ikke ut. Rotete, møkkete og slitent. Mest fordi mor i huset har latt de to sønnene herje fritt der inne. Røyking inne, ingen vasking, ingen rydding. "De blir så sure hvis jeg stikker hodet inn. Og jeg får ikke lov til å rydde her", forklarer mor. "Det hender jeg støvsuger gulvet litt når begge er ute."

Altså... først og fremst: hva med å kreve at guttungene skal oppføre seg som folk og rydde opp på eget rom? Er det normalt at mødrene rydder og støvsuger på rommet til en 19-åring!?

Og hvorfor i alle dager skulle TV-programmet velge å "belønne" latskapen med å pusse opp rommet deres, fremfor de andre to alternativene som riktignok ikke så like jævlige ut (det var vel renslige folk, da?) men hvor det kunne trenges en oppusning.

Dagens i-landsproblem-utblåsning. :P

Anonymous poster hash: 4ef1c...2e4

Enig med deg, spesielt siden gutta sikkert ikke kommer til å behandle det nyoppussa rommet noe bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta skulle jo flytte ut da. Så rommet er ikke til dem. Det skulle brukes til beredsskapshjem blandt annet..

Men hvis guttene skulle bodd der fortsatt hadde de ikke fortjent oppussingen! Æsj for et møkkete rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Gutta skulle jo flytte ut da. Så rommet er ikke til dem. Det skulle brukes til beredsskapshjem blandt annet..

Men hvis guttene skulle bodd der fortsatt hadde de ikke fortjent oppussingen! Æsj for et møkkete rom.

åja det er da enda bra... om det ikke var noe de bare sa da...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja det er da enda bra... om det ikke var noe de bare sa da...

Er på tide å flytte ut når man er 19 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har reagert på det mange ganger. Problemet er nok at de har en greie på at de hjelper borettslag. En uke her og en uke der samtidig som de har et felles uteprosjekt for borettslaget. Jeg synes det er teit at de bruker tid og penger på å hjelpe noen som helt fint har penger og mulighet til å ordne rommene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg skjønner ikke hvorfor TV3 har gitt dette programmet tittelen "Norges Styggeste Rom" - det har jo endret hele opplegget i forhold til tidligere sesonger. Kanskje det burde vært "Borettslagets Styggeste Rom", "Hjelp Borettslaget Mitt" eller noe sånt...?

Jeg synes forøvrig ikke at mange av rommene jeg har sett så langt kvalifiserer for tittelen "styggeste". Rommene er jo ofte bare rotete, skitne og bærer preg av manglende vedlikehold og mange ganger kunne de blitt fikset med opprydding, en skikkelig rundvast og enkle midler som f.eks. et strøk maling. Som flere andre her har jeg reagert jeg på at de "belønner" latskapen til folk med oppussing.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker

Synes det er litt rart at de er i så ekstremt ulik størrelse, standard og bruksområde.

Koster brått 500.000,- å totalrenovere et kjøkken.

Og vil jo være en mye mer kostbar og omfattende jobb enn å male om et soverom

og legge nytt gulv.

Samtidig blir det litt i overkant av i-landsproblematikk

når folk melder seg på med boden, kottet og garasjen sin...

Anonymous poster hash: 4266a...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Enig med deg, spesielt siden gutta sikkert ikke kommer til å behandle det nyoppussa rommet noe bedre.

Akkurat det er jeg redd gjelder mange av de rommene som er pusset opp, Enkelte steder er det jo så fettete og skittent at programlederne brekker seg.

Jeg tviler på at man endrer seg så mye fordi om et rom blir pusset opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat det er jeg redd gjelder mange av de rommene som er pusset opp, Enkelte steder er det jo så fettete og skittent at programlederne brekker seg.

Jeg tviler på at man endrer seg så mye fordi om et rom blir pusset opp.

Skal jo ikke akkurat så mye til før hun der brekker seg da :ler:.

Anonymous poster hash: 1f4a6...fdc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er på tide å flytte ut når man er 19 år.

kan jo være de bodde hjemme mens de studerte. Er jo bare tull å betale 600+ i husleie et annet sted i byen når man kan bo gratis hjemme når man er student..

Anonymous poster hash: 77b30...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sitter å ser på og blir helt matt. Altså rommene er ikke stygge. Det er jo ting de kan fikse selv. Noen av rommene er bare litt rotete. Hele konseptet blir teit.

Anonymous poster hash: eec97...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...