AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Trenger virkelig å sette igang med trening, da det har blitt noen kilo for mye den siste tiden. Er 158 høy og nærmer meg vel 60 kg om jeg ikke tar feil, har ikke vekt så er ikke helt sikker. Vil uansett gå ned da jeg ikke blir så spesielt fornøyd når jeg ser meg selv i speilet. Men strever veldig med hvor mye jeg skal spise og hvor ofte. Syns jeg pleier å spise ganske mye til frokost, feks 4 rugsprø med mager skinkeost og ett beger med yoplait og axa firekorn, men jeg blir sulten igjen ganske snart. Så trenger en skikkelig mettende og kalorifattig frokost som ikke gjør at jeg får lyst på noe annet etter en time eller halvannen. Har også pleid å spise havregrøt kokt på vann, men syns ikke det er så altfor mettende heller. Kan noen hjelpe meg litt med hvor mye jeg burde spise til hvert måltid og hvor ofte? Ønsker å gå ned til ca. 50-54 kg. Til frokost pleier jeg å veksle mellom: Rugsprø med mager skinkeost/gulost og kiwi/makrell og agurk/grov leverpostei og agurk Dobbel 0 yoplait med axa firekorn Havregrøt eller semulegrynsgrøt (Om det ikke er for usunt?) Laks og eggerøre når jeg har tid på morgenen Er frokost og lunsj og kvelds jeg strever mest med. Jobber på en bensinstasjon hvor jeg får forsyne meg med mat til 100kr hver dag, og jeg har altfor lett for å hive meg over sjokoladen. Og det er utrolig irriterende. Vil ha ett skikkelig strukturert kosthold, men syns det er så vanskelig. Jobber annenhver uke, så de dagene jeg jobber har jeg tenkt til å kun trene styrke etter jobb, evt en lang gåtur, da arbeidsdagen veksler mellom 10-12 timer, og jeg er relativt sliten etterpå. Friukene tenker jeg å trene kondisjon på mølle på treningssenteret her, i tillegg til styrke. Bor ganske avsides, og det finnes ingen personlig trener på treningssenteret vårt, så får ikke hjelp med kosthold. Håper noen kan hjelpe meg og gjerne kom med frokosttips Anonymous poster hash: 81257...4f0
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Drikker forresten kun vann, av og til en iskaffe eller energidrikk. Også lager jeg og ei venninne endel smoothie. Anonymous poster hash: 81257...4f0
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Jeg holder meg lenger mett ved å spise en del proteiner til frokost. Feks kokt egg, noen skinkeskiver, evt. Med et knekkebrød til, eller gresk yoghurt med nøtter og bær. Jeg ville droppet 0% yoghurten og heller begynt med gresk yoghurt, selv om den er feitere. Får du i deg god næring som holder deg mett en stund, er det lettere å holde seg unna sjokolade og andre søtsaker.Anonymous poster hash: 4f900...721 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå