Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2004 #1 Skrevet 25. mai 2004 Hadde dere blitt i forholdet til kjærestene deres hvis han hadde innrømt følgende?: "Jeg kommer alltid til å ha spesielle følelser for eksen min, fordi hun og jeg var sammen så lenge og vi hadde det så fint. Hun vil alltid være nr. 1, ingen kan erstatte henne. Hadde jeg fått en sjanse til, hadde jeg gått tilbake til henne. Men selvom jeg føler det sånn, så elsker jeg deg, men ingenting kan erstatte eksen min" Har en følelse at mange ikke bryr seg om eksen fortsatt er glad i eksen sin eller ikke, det er derfor jeg lurer..
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2004 #2 Skrevet 25. mai 2004 Nei jeg hadde ikke blitt. mannen i mitt liv er nr 1 og jeg vil være hans nr 1
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mai 2004 #3 Skrevet 25. mai 2004 :o Mener han at hun var den første kjæresten hans, og at det er derfor hun er spesiell, eller mener han at uansett om han elsker deg, så ville han gått tilbake til eksen NÅ hvis han hadde fått sjansen? I så fall: RØDT FLAGG! "Jeg elsker deg, men hvis noen andre prøver seg, så dumper jeg deg på flekken!" Hallo...
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2004 #4 Skrevet 25. mai 2004 :o Mener han at hun var den første kjæresten hans, og at det er derfor hun er spesiell, eller mener han at uansett om han elsker deg, så ville han gått tilbake til eksen NÅ hvis han hadde fått sjansen? I så fall: RØDT FLAGG! "Jeg elsker deg, men hvis noen andre prøver seg, så dumper jeg deg på flekken!" Hallo... Eksen vil alltid være spesiell for han sier han, siden hun var hans første. Og hvis hun hadde prøvd seg igjen, hadde han nok gått tilbake til henne, nettopp fordi hun alltid vil være spesiell for han.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mai 2004 #5 Skrevet 25. mai 2004 Bli kvitt den vattnissen med en gang! Sorry at jeg bruker litt sterke uttrykk, men seriøst: En sånn fyr... du kan jo ikke stole på ham i det hele tatt! Du fortjener så utrolig mye bedre!
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2004 #6 Skrevet 25. mai 2004 Er du fornøyd med å spille andre fiolin da?
Suzy Skrevet 25. mai 2004 #7 Skrevet 25. mai 2004 Eksen vil alltid være spesiell for han sier han, siden hun var hans første. Og hvis hun hadde prøvd seg igjen, hadde han nok gått tilbake til henne, nettopp fordi hun alltid vil være spesiell for han. Da tror jeg nok at jeg hadde sagt at han kunne sitte å vente på det helt alene... Han kan da ikke tro at du vil basere livet ditt på noe slikt??? :o
Arkana Skrevet 25. mai 2004 #8 Skrevet 25. mai 2004 At ens første kjæreste alltid vil være spesiell på et vis er noe helt annet enn å ønske man fortsatt var sammen med vedkommende. Jeg ville aldri akseptert at en kjæreste hadde sterkere følelser for andre enn meg, enten det er en eks eller ikke. Hadde ikke han vært i stand til å komme over det forholdet hadde jeg definitivt gjort det slutt.
Gjest gjesta Skrevet 25. mai 2004 #9 Skrevet 25. mai 2004 Jeg hadde dratt på flekken. Hadde følt meg litt som en reserveløsning da ja.
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2004 #10 Skrevet 25. mai 2004 At ens første kjæreste alltid vil være spesiell på et vis er noe helt annet enn å ønske man fortsatt var sammen med vedkommende. Jeg ville aldri akseptert at en kjæreste hadde sterkere følelser for andre enn meg' date= enten det er en eks eller ikke. Hadde ikke han vært i stand til å komme over det forholdet hadde jeg definitivt gjort det slutt. Men hvordan kan man vite helt sikkert at en gutt har mer følelser for sin nåværende kjæreste enn i sin eks? Hva hvis han alltid kommer til å være mest glad i henne?
Gjest Madam Felle Skrevet 25. mai 2004 #11 Skrevet 25. mai 2004 Hadde bedt han ryke og reise på flekken. Forstår ikke kvinner, som eventuelt ønsker å være nr 2 for mannen de liksom skal dele "resten av livet med". Eller rett og slett til ex`n hans finner ut at hun vil ha han tilbake. Hva om hun plutselig kommer en dag? Hvor mye trygghet i forholdet har du, når du vet at han hadde gått på dagen om hun kom tilbake? Hvordan kan en egentlig tenke på å bygge opp et forhold med en sånn person? Liker du å vite at du er nr 2?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mai 2004 #12 Skrevet 25. mai 2004 Men hvordan kan man vite helt sikkert at en gutt har mer følelser for sin nåværende kjæreste enn i sin eks? Hva hvis han alltid kommer til å være mest glad i henne? Det er en av de tingene man bør vite når man er i et langvarig forhold. Enten fordi man har spurt rett ut, eller fordi man vet hva slags forhold han har til ekser - og ikke minst til deg. Hvis han alltid kommer til å være mest glad i henne, da har han driti på draget, rett og slett, og får sitte alene og vente til hun ombestemmer seg (som muligens blir aldri). I hvert fall ikke innlede et forhold til noen andre, når han veldig tydelig ikke er ferdig med den første! Det er liksom det som er greia med et forhold, de to som er i forholdet er nummer 1 for hverandre... som Alex sa.
Arkana Skrevet 25. mai 2004 #13 Skrevet 25. mai 2004 Vel, han har jo tydeligvis vært ærlig med deg om disse følelsene, hvilket betyr at du sannsynligvis vil kunne ha tillit til ham når han evt på et senere tidspunkt sier at du definitivt er nr 1 i hans liv. Men du må selv vurdere om du mener sannsynligheten er stor for at han kan komme over henne og om du er villig til å vente på det.
*Kaisa* Skrevet 25. mai 2004 #14 Skrevet 25. mai 2004 Alle har som regel en person fra sin fortid som de alltid kommer til å ha spesielle følelser for. Dette er en ting, men å si at han hadde gått tilbake til henne hvis han hadde fått sjangsen er vel rett og slett å si at han ikke er over henne, og umulig kan elske deg slik han burde!!! Enig med Bjørnsdatter bli kvitt den vattnissen. Eier du ikke selvrespekt jente??
Gjest Phair Skrevet 25. mai 2004 #15 Skrevet 25. mai 2004 Jeg finner det ganske utrolig at man i det hele tatt finner det nødvendig å spørre her på KG hva man burde gjøre i dette tilfellet jeg. Det er jo fullstendig innlysende!!!
Gjest tusjen Skrevet 25. mai 2004 #16 Skrevet 25. mai 2004 Min samboer sier han har ett spesielt forhold til sin eks-kone pga, deres felles datter. Han sier det er ett slags "søsken" forhold fordi de kjenner hverandre så godt. Jeg har godtatt det. Men, jeg tror ikke jeg ville godtatt det din partner sier...... jeg hadde gjort det slutt.. hilsen tusjen
Gjest Vel, vel.. Skrevet 25. mai 2004 #17 Skrevet 25. mai 2004 Min grense går ved Patricias utsagn over her. Du har all rett til å stille dette spørsmålet uten å bli kalt for "dum" eller andre ting. Hva som er innlysende for Patricia er ikke innlysende for andre. Det er vel derfor du trådstarter skrev også Du stiller nok spørsmålet fordi du er glad i denne mannen/gutten. Men du liker naturlig nok ikke at han sier dette om eksen betydning for ham.. Det kommer an på HVOR glad du er blitt i ham..? Hvis du er veldig på knærne etter ham og kan tenke deg et forhold med ham: vi du kanskj satse litt? Kan du se for deg at han KAN falle mer for deg etterhvert? Isolert sett er det ikke å anbefale å være i lag med en mann som sier slikt. Det viser jo at han ikke er klar til å begynne med en ny, fordi den forrige jenta fortsatt er dominerende i tankene hans.
*Lene* Skrevet 25. mai 2004 #18 Skrevet 25. mai 2004 :trøste: Kom deg FORT ut av dette forholdet! Du fortjener en som har deg som nummer 1 på lista!!! Denne kjæresetn din hørtes litt spesiell ut, og ikke en jeg ville hatt noe mere med å gjøre!
nyibyen Skrevet 25. mai 2004 #19 Skrevet 25. mai 2004 Stakkars deg! Til tross for at alle sier at du må bryte med den dusten vet jeg av erfaring at det ikke er så enkelt. :-( Min ex innrømmet for meg at han hadde veldig sterke følelser for en ex. "Mer enn vennskap" sa han. Jeg sa: Om dere ikke kan ha kontakt på vennskapelig måte synes jeg dere må bryte kontakten. (Hun bor på andre siden av jorden og de hadde e-postkontakt og cybersex, fant jeg ut). Han sa han ikke kunne ha kontakt med henne uten at det ble seksuelt. Jeg burde ha dumpet ham der og da, men tenkte at dette skal vi jobbe oss igjennom. Vi var jo samboere og jeg ville ikke gi opp så lett. Nå er det blitt slutt mellom oss, mye pga henne (selv om de ikke lenger har kontakt). Han sammenlignet meg alltid med henne, hun som er hans uoppnåelige femme fatale, og følelsene hans for meg kunne ikke måle seg med den dyriske lidenskapen de har mellom seg. Så, stakkars deg, det er vanskelig å måle seg mot en ex som blir opphøyet til en gudinne i tankene hans. Vil råde deg til å be ham finne ut av ting, ta evt. en pause, vis ham at dette er ALVORLIGE greier, og at han må ta et valg. Det er slitsomt å være nr. 2, jeg vet..... lykke til
Julie Skrevet 25. mai 2004 #20 Skrevet 25. mai 2004 Høres ut som at han ikke er helt ferdig med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå