AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Jeg skulle lukke en dør (en litt gammel dør, så det trengs litt kraft), og i det jeg lukket den haddde pus plutselig bykset frem, og jeg klarte å klemme poten hennes i døra. Hun skrek som en sirene i det det skjedde, men så oppførte hun seg helt normalt. Nå (ca. 1 time senere) oppfører hun seg fortsatt helt normalt. Hun tråkket normalt på alle potene. Jeg prøvde å ta forsiktig på labbene hennes, men hun trekker begge til seg likt (som hun alltid gjør) og det virker ikke som hun har noe vondt nå. Hun spiser normalt også.. Jeg lurer på om jeg skal ta henne med til veterinær imorgen. Jeg tenker at hvis hun har skadet seg, vil foten hovne opp etterhvert. Er det andre pusemammaer som har klemt pus i døra? Hvordan gikk det? Huff, jeg har så dårlig samvittighet for dette her Føler meg som verdens værste kattemamma. Anonymous poster hash: 13700...10a
Gjest Aqua Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Det gikk nok bra! Så lenge det ikke er noe tegn til hevelse, eller at pus halter så har det nok gått fint.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Takk for svar! Håper det er riktig. Jeg prøver å kjenne på labbene, og det virker som den ene er litt varmere enn den andre, men ingen tegn til hevelse allerede. Men det kommer kanskje etterhvert? Huff. Jeg ble helt fysisk dårlig og kvalm da hun skrek sånn. Aldri hørt lignende Anonymous poster hash: 13700...10a
Gjest Mupsi Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Hvis den fortsatt er varmere enn den andre i morgen tar du en telefon til veterinæren.
Monstrum Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Jeg tråkket på pus en gang, kjenner meg igjen i den følelsen du beskriver Følg med resten av dagen, du. Hvis hun fortsatt tråkker normalt på alle, oppfører seg normalt og den ikke hever seg, så går det nok greit. Hvis den ene poten fortsatt er varmere i morgen, kan det være lurt å ta en telefon så du er sikker ihvertfall. til deg og pus!
Aurora M. Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 Huffa, stakkar... Jeg kan ikke akkurat komme på å ha klemt en pus i døra, men jeg har gjort andre gale ting i min tid som pusemamma da hvis det kan være noen trøst. Et av de verste minnene er fra da jeg var rundt 16 og var overbevist om at pus hadde en flått på magen. Veloppdragen og snill som pusen var, lå den tålmodig på rygg og led i stillhet (bare noen små svake klynk) mens jeg temmelig hardhendt forsøkte å rive løs en brystvorte på den.. Pus var svart og langhåret, og midt inne i dette stakk det altså ut en grå "pigg" som så akkurat ut som en flått. Det var først da jeg fant ut at den var aldeles umulig å få has på at jeg tok til å undre, og jammen fant jeg ikke en til likedan på motsatt side.. Jeg var helt fra meg av skyldfølelse, og visste ikke hvordan jeg skulle gjøre det godt igjen! Litt trøst fikk jeg da jeg ved neste veterinærbesøk nevnte hendelsen og fikk vite at jeg langt fra var den første! De hadde t.o.m hatt katter inne til time hvor eierne trengte hjelp til å få ut en gjenstridig "flåttbrystvorte". Grå sovende katt og grå sofa i halvmørke er heller ikke alltid noen god kombinasjon, så satt meg på en har jeg og. Jeg tror det går bra med pusepoten. Du kan følge med litt utover kvelden og morgendagen i tilfelle den hovner opp, men ellers ble det nok med sjokket for dere begge tror jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 Tusen takk for svar alle Det er godt at det ikke bare er jeg som har gått på en smell, Aurora M. Det er fort gjort når man vil hjelpe dyrene sine at det går den gale veien. Nå har pus fått (litt for mange) reker og ligger mett og glad på fanget mitt. Når hun ligger sånn får jeg lov til å ta på begge potene hennes, og de kjennes helt like ut nå. Ikke er den varm heller. Var så redd for brudd, men det virker ikke sånn nå. Jeg får se om de endrer seg utover kvelden/natten. Skriket hennes sitter fortsatt godt i minne. Tror det skremte den andre katten min også. (Han er mer redd og engstelig enn henne (omplasseringskatt). Men han har også kommet seg bedre nå. Igjen takk for svar Ser ut som dette ordner seg. Anonymous poster hash: 13700...10a
Minya Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 Hold et ekstra godt øye med pus de neste par dagene og se nøye etter halting og hevelser, men jeg tror nok pus slapp med skrekken eller mistet ett av sine ni liv for denne gangen Det er ALLTID helt forferdelig når pusematmor er årsaken til lidelsen, selv når det er en hale som er litt tråkket på eller en hel pus som er snublet over fordi pus insisterer på å gå midt mellom beina dine og du kommer til å ha dårlig samvittighet i mange uker fremover, men pus tilgir deg og livet går videre Jeg tok minsten i døra en gang, han ble klemt akkurat mellom forlabbene og der ribbeina vider seg ut mot magen. Jeg var helt fra meg, men det viste seg at han slapp med skrekken og var like leken og tullete etterpå. Men han har vært forsiktig i døra etterpå
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #9 Skrevet 9. februar 2014 Er de så dyre da, kan man ikke bare kjøpe ny? Anonymous poster hash: 2dadf...8c5
ninuska_ Skrevet 9. februar 2014 #10 Skrevet 9. februar 2014 (endret) Jeg har klemt pus i døra.. et par ganger. Tråkket på han, falt over han og lagt meg på han. I mørket om natta... det er ikke lett å se en grå katt. Han er overalt når han først skal ha oppmerksomhet. Uansett, han hyler - men, jeg tror det ofte ligger en god del advarsel i det heller enn at man kan måle smerten deres i hylet. For han går tilbake til å være helt normal rett etter, som om ingenting har skjedd. Og pus bryr seg ikke - mens matmor sitter igjen helt skrekkslagen Endret 9. februar 2014 av ninuska_
Gjest Gaea Skrevet 9. februar 2014 #11 Skrevet 9. februar 2014 Uansett, han hyler - men, jeg tror det ofte ligger en god del advarsel i det heller enn at man kan måle smerten deres i hylet. For han går tilbake til å være helt normal rett etter, som om ingenting har skjedd. Og pus bryr seg ikke - mens matmor sitter igjen helt skrekkslagen Det tviler jeg ikke på, voffen her hyler hvis han tror noe kanskje gjorde vondt (selv om det helt åpenbart ikke var det). Jeg har også klemt pus i døra, forresten. Gikk ikke like bra med min pus, så det var litt fælt, men han glemte fortere enn meg!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #12 Skrevet 9. februar 2014 Uffda.... Kan ikke komme på å ha klemt pus i døra, derimot har jeg greid å tråkke på pus Det gikk bra med pus, han skrekk noe helt forferdelig og lå skrekkslagen under sofaen i en halvtime. Etterpå var alt som før, bortsett i fra at pusematmor måtte til legen å få stivkrampe.... Anonymous poster hash: 99daf...1cb
Gjest Guilty Skrevet 10. februar 2014 #13 Skrevet 10. februar 2014 Håper det går bra med pusen! Jeg har selv klart å klemme katten i døra flere ganger(både midt på katten, halen, potene..), tråkket på han og klart å slenge han langt over gulvet med et "spark", f.eks når jeg skynder meg på badet om natten og han finner ut at han skal løpe rundt beina mine eller bykse frem fra gjemmesteder. Alt har såklart vært uhell og det har alltid gått bra. Katter er som regel ganske hardføre og uhell skjer.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #14 Skrevet 10. februar 2014 Takk for gode svar, alle sammen Pus er helt fin i dag også. Ingen ømhet, varme eller halting Jeg er såå glad for at hun ikke ble så skadet som jeg fryktet:) Anonymous poster hash: 13700...10a
Gjest BabyBlue Skrevet 10. februar 2014 #15 Skrevet 10. februar 2014 Åh, jeg gjorde det samme med min pus, men med en kommode Det skriket vil jeg aldri høre igjen. Jeg tror han bare skrek av sjokket og smerten som kom helt plutselig, men det gikk helt fint etterpå.
Fanta Exotic Skrevet 10. februar 2014 #16 Skrevet 10. februar 2014 (endret) Ja, det samme tenker jeg om skriket da jeg klemte katten min i døra.. Huffameg. Brent fast i minnet. Endret 10. februar 2014 av Fanta Exotic
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå