AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Jeg er klekkelig lei dette her. I sommer var i vi hjemme hos foreldrene, eller et tdligere barnsomssted som nå er feriested. Vi satt på rommet hans hvor søsteren da tok frem en boks hvor han har bilder av alle han har vært sammen med fra han var 14 år + beundrere. Han har tom. eks-dama han har barn med i den boksen. Jeg hater den boksen, men ja. Det er nå sjalusien min som sliter i meg. Hun bladde frem et bilde etter det andre. Jeg ble så ubekvem at jeg latet som om jeg så på tv. Noen dager senere dro vi for å kjøpe pizza. Da forteller hun: Husker du vi var her med Lisa? Så hyggelig at jeg igjen får høre at han har vært der med en eks. Ikke visste jeg at denne eksen noen gang var med til huset der heller. Da jeg kom med et sett fra bodyshop til 500 kroner i gave til søstern, sier hun: Åååh, sånn fikk jeg av Trine en gang også. En gang vi besøkte søsteren, tok hun oss med på en lang tur. Jeg var betatt av naturen og elsket stedet. Vi kom så til en restaurant. Tok masse bilder. Igjen sier hun: Jaja, sist gang vi var her var Lise med, husker du? Jeg ble så jævlig sur at jeg ikke sa et ord på lang tid. Jeg hadde lyst til å be henne dra til helvete, nesten. Meeen, siden hun var så snill og ta oss med på nette, holdt jeg igjen kjeft. Jeg sa til typen min " koselige minner dette her bringer, ikke sant?". Og han måtte da si til søstern sin: Hun er litt sjalu skjønner du. Da følte jeg meg så dum og forsvarsløs. En gang i blant er greit, men når hun hele tiden driver på sånn, da blir jeg sur. Hun har også en tendens til å dra opp eksen som har har barn med som samtaletema rundt frokostbordet. Denne eksen hater hun, men hvorfor må hun bringe opp fortiden hans hele tiden? Hos oss sier min søster aldri noe til typen min om eksen min. Jeg sier heller aldri noe til dama hans om 17. mai for 4 år siden da eksen ( som dumpet han og knuste hjertet hans) satt på samme stol som hun sitter på 17 mai. Hva i all verden handler dette om? Anonymous poster hash: eb7f7...eb3
Måjobare Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Jeg var i bryllupet til min kommende svigerinne.. Under middagen hadde hun plassert min samboer og hans gamle kjæreste ( som er hennes vennine) sammen, mens jeg satt høygravid på andre siden av lokalet ... Det var flaut...ekkelt 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Ja, det blir jo fryktelig klein stemning. Søstern hans er veldig god venninne med en annen eks av han. Vi var da sammen hjemme hos henne også forteller hun meg at denne eksen og hennes nye kjæreste kommer på besøk. Fordi hun på død og liv må pleie denne vennskapet. Jeg kom meg ikke unna, måtte svelge noen kameler og være med på fest og middag. Hun var jo kjempe trivelig, men hvorfor skal de alltid lage til sånne situasjoner. Jeg har kun en eks, og han slipper å forholde seg til han. Han er gift og bor langt unna. Vi snakker heller ikke sammen. Så hvorfor skal de med vilje holde på sånn. Typen min er litt sånn han også. Søsteren har mann nr. 2 nå. Da vi kom på besøk skulle han på død og liv møte hennes eks, som hun har store problemer med. Han har også en ny kone. Siden de var en del sammen en sommer, så synes ikke typen min det var rart å gjøre dette. Han spurte ikke meg om "vi" skulle dra i middag til eksen hans, men bare tok det for gitt at jeg skulle være med. Jeg er prinsippfast og sa, " søstern din har ny mann, den nye mannen har behandlet oss kjempe bra. Han måtte tåle en periode da de holdt på å bli sammen igjen i startfasen av forholdet dems, så hvorfor skal vi åpne opp gamle sår" Det endte med at han dro dit, mens jeg var med søstern og den nye mannen hennes. TS Anonymous poster hash: eb7f7...eb3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Jeg var i bryllupet til min kommende svigerinne.. Under middagen hadde hun plassert min samboer og hans gamle kjæreste ( som er hennes vennine) sammen, mens jeg satt høygravid på andre siden av lokalet ... Det var flaut...ekkelt Wow!! Folk eier ikke skam!!Anonymous poster hash: cceb6...8a2 5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Nei, folk eier ikke skam. Det i bryllupet skulle man i hvertfall tro var gjort med vilje. TS Anonymous poster hash: eb7f7...eb3 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 Måjobare, on 09 Feb 2014 - 16:28, said: Jeg var i bryllupet til min kommende svigerinne.. Under middagen hadde hun plassert min samboer og hans gamle kjæreste ( som er hennes vennine) sammen, mens jeg satt høygravid på andre siden av lokalet ... Det var flaut...ekkelt Hva faen? Du konfronterte henne vel med dette, håper jeg? Hvordan reagerte samboeren din? Anonymous poster hash: a2ef2...a2f 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 TS, du må fortelle typen din at det føles forferdelig, så får han ta en prat med søsteren sin. Han burde skjønne at det ikke er særlig greit for deg. Anonymous poster hash: 9cba1...024
Måjobare Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 Hva faen? Du konfronterte henne vel med dette, håper jeg? Hvordan reagerte samboeren din? Anonymous poster hash: a2ef2...a2f Jo,da...Jeg konfronterte henne, men ikke i bryllupet. ( i dag er jeg forøvrig ikke samboer med denne mannen det dreide seg om heller). Noen mennesker tror bare at de kan gjøre som de vil uten at det får konsekvenser, men dette er ofte svake mennesker som må "hevde" seg, eller lage kvalm for andre. Usikkerhet, dumhet og en porsjon ondskap. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #9 Skrevet 9. februar 2014 Jeg har tenkt at denne kvinnen tester meg, for å se hvordan jeg reagere av en eller annen grunn. Jeg har derfor latet som om det ikke bryr meg, for å ikke gi henne reaksjonen hun kanskje håper på. Hvis hun ikke tester meg, er hun som du sier enten dum eller ondskapsfull. Jeg tror ikke det er ubetenkt ( dumhet) for det skal noe til å plumpe ut med sånt så ofte. Så tror hun er en smule skadefro. Tenker å ta det opp med typen min. Vet at han fort tar søsteren i forsvar og sier at jeg er alt for sjalu. Det er jo den enkleste måten for han å håndere denne konflikten. TS Anonymous poster hash: eb7f7...eb3
Gjest Skrevet 9. februar 2014 #10 Skrevet 9. februar 2014 Det er veldig vanskelig å gi råd om hvordan man skal håndtere mennesker som ikke eier skam & sosiale antenner. Men her er i hvert fall noen forslag. Du får ta en vurdering på om det kan fungere. Når søsteren drar fram bilder av ekser og mimrer om gaver, etc, ville jeg stoppet henne med kommentarer som: - Næmen, som du lever i fortiden. Har du litt problemer med å håndtere livet du lever i dag? - Hvis du savner "Lisa" så mye, så burde du jo holde kontakten med henne. Men mulig hun er lettet over å slippe. - Hvorfor snakker du bare om din brors ekser, og ikke dine egne? Er du litt for opphengt i han for ditt eget beste, kanskje? Ville det ikke være bedre å få et crush på en som ikke var i nær familie? Altså, hver gang hun kommer trekkende med noe gammelt, så snur du det mot henne og gir henne et stikk i samme slengen. Ikke bland inn typen din. Alt for lett for han å prøve å feie det under teppe. Det kan slå begge veier, typen din kan bli sur på deg om hun klager, men da ville jeg bare sagt at han lager en sak ut av bagateller, og at søsteren bare er sjalu. Bruk samme "feie under teppe" strategi tilbake, som han bruker i dag. Vær sterk, og ikke la deg tråkke på av andre! Ha selvrespekt! Om han ikke finner seg i at du forsvarer deg, så har du det bedre uten han. Om du har flaks, så kommer søsteren hans til å la være å dra fram fortiden, da hun synes det blir ubehagelig. Så lenge hun ikke konfronteres og stoppes, så vil hun fortsette. Og siden typen din ikke gjør jobben, så får du gjøre det selv. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #11 Skrevet 9. februar 2014 Det er jo forferdelig at en skal måtte ned pæ samme nivå. Min strategi har vært å være snill og imøtekommende. Jeg er tolerent og prøver å være et så godt menneske som mulig. Derfor har jeg vel tenkt at om hun ser jeg er snilm mot henne og broren, ja, da vil hun være snill tilbake. Har prøvd å bestå disse sjalusitestene og ikke bite på. Men, jeg tråkkes på veldig mye. Ikke bare av henne, men av venner og bekjente. Folk tror vel de kan gjøre hva de vil med meg, uten at jeg legger merke til det. Jeg kan jo spørre om eksene til mannen hennes? Ha noen samtaler rundt stesønnen og hvordan moren til stesønnen er. Hvem stesønnen ligner på. Si at dama til eksen hennes virker veeeeeldig smart, snill osv.TSAnonymous poster hash: eb7f7...eb3
Gjest Skrevet 9. februar 2014 #12 Skrevet 9. februar 2014 Det er jo forferdelig at en skal måtte ned pæ samme nivå. Min strategi har vært å være snill og imøtekommende. Jeg er tolerent og prøver å være et så godt menneske som mulig. Derfor har jeg vel tenkt at om hun ser jeg er snilm mot henne og broren, ja, da vil hun være snill tilbake. Har prøvd å bestå disse sjalusitestene og ikke bite på. Men, jeg tråkkes på veldig mye. Ikke bare av henne, men av venner og bekjente. Folk tror vel de kan gjøre hva de vil med meg, uten at jeg legger merke til det. Jeg kan jo spørre om eksene til mannen hennes? Ha noen samtaler rundt stesønnen og hvordan moren til stesønnen er. Hvem stesønnen ligner på. Si at dama til eksen hennes virker veeeeeldig smart, snill osv.TSAnonymous poster hash: eb7f7...eb3 Dessverre er det noen ganger sånn at det ikke hjelper mye å være snill og god. Du får ikke mye respekt, og folk tråkker på deg. Du må sette deg i respekt, og sette rammer for ditt eget liv. Om det koster å si "Nei, dette er ikke greit" noen ganger, eller å drite ut en person som er guffen mot deg, så er det dessverre prisen å betale. Så lenge du bare smiler, så fortsetter de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå