Gå til innhold

Når han bryter avtaler.. Igjen og igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dere flotte mennesker her på KG! Nå trenger jeg hjelp, for jeg er så sint, forvirret, lei meg og alt på en gang, at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Obs, langt innlegg.

Jeg flyttet til et bortgjemt lite sted for å være nærmere min kjæreste gjennom tre år. Fikk jobb i nabokommunen hans, og med bare en time å kjøre til han virket det som en god plan. Men, så tok forholdet slutt. Jeg sitter alene i gokk, riktignok med jobb, men med null omgangskrets. Så da jeg fikk jobbtilbud i hjembyen, takket jeg ja. Nå er det ti dager til jeg skal flytte.

Eksen og jeg er gode venner selv om vi ikke er kjærester, heldigvis. Nå under flyttingen er det noen ting jeg må hjelp til, som å skru ned tv-antenna, pakke ned TVen o.l. Forrige helg hadde altså eksen lovt meg at han skulle komme å hjelpe meg. Men, han hadde glemt hele greia, og avtalt spillekveld med kompisene sine i stedet. Så avtalte vi at han kunne komme søndag, siden kompisene kom på lørdag. Det endte med at kompisene ble der, og han ikke kom. Stor krangel, så ble vi venner igjen, og han skulle komme denne helga i stedet. Fikk beskjed om at han måtte jobbe på lørdag, men kunne komme søndag. Så langt greit.

MEN, så presterer han å dra på fest i går kveld, og være ute å drikke til halv tre i natt! Jeg har sendt han busstidene (han har ikke lappen), og planen var jo at han skulle ta den første bussen. Når han ringte meg halv tre i natt, skjønte jeg jo at det ikke kom til å skje. Men, han skulle i allefall ta bussen som gikk halv fire. En time før prøvde jeg å ringe han for å vekke han. Opptattsignal. Prøvde igjen med jevne mellomrom. Opptatt. Sendte meldinger, ingen svar. I følge facebook hadde han likevel vært pålogget med mobilen mens jeg har prøvd å få tak i han. Sendte han melding på fb også, den har han ikke sett.

Minuttet etter at bussen hadde gått, fikk jeg sms fra han: "Jeg vet ikke når du sendte disse meldingene, men jeg våknet nettopp av at alle meldingene kom samtidig, og jeg er ikke i god form" Sendte da ny melding med tidspunkt for neste buss, og spurte om han kom med den da. "Helt ærlig, så er jeg ikke noe flytteform i dag", var svaret.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre! Jeg tror ingenting på at han tilfeldigvis våknet akkurat for sent til å rekke bussen, siden han både har pratet med andre og vært pålogget fb. (Og siden jeg fikk snapchat av at klinte med ei random jente i natt en gang)

Hva gjør jeg når han bare bryter og bryter avtalene, jeg kan jo ikke stole på han? Jeg trenger hjelp til den tyngste delen av flyttingen! Det skal sies at jeg sliter med depresjoner, og orker ikke tanken på å ha naboen feks i leiligheta for å hjelpe meg. Grunnen til at jeg spurte eksen er jo at han kjenner meg, og vet hvordan jeg er når jeg er langt nede!

Hva gjør jeg nå?

Hva sier jeg til han?

Anonymous poster hash: e04a7...502
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Du må finne en annen til å hjelpe deg for eks'en din kommer ikke til å bidra. Hva med en kollega?

Skrevet

Jeg ville sagt at da får jeg be kameratene dine om å hjelpe meg, siden jeg er her i gokk på grunn av deg og ikke har pappaen/broren min her.

Skulle tro det fikk fart på ham, men vil uansett tro vennene hans stiller opp. Gjør det du må for å komme deg avgårde! Lykke til :)

Skrevet

Jeg ville sagt at da får jeg be kameratene dine om å hjelpe meg, siden jeg er her i gokk på grunn av deg og ikke har pappaen/broren min her.

Skulle tro det fikk fart på ham, men vil uansett tro vennene hans stiller opp. Gjør det du må for å komme deg avgårde! Lykke til :)

Kameratene hans kjenner jeg ikke noe særlig, og hvertfall ikke godt nok til at jeg ser for meg dem kjøre en time hit for å hjelpe meg..

Foreldrene hans har sakt de kan hjelpe om jeg trenger det, men det er dette med folk som ikke vet hvordan jeg er, hvordan jeg har. Eksen vet at leiligheten ser bomba ut når jeg er langt nede, han vet at jeg ikke tar oppvasken, ikke dusjer osv.. Det at andre skal se hvordan det er....

- TS

Skrevet

Kameratene hans kjenner jeg ikke noe særlig, og hvertfall ikke godt nok til at jeg ser for meg dem kjøre en time hit for å hjelpe meg..

Foreldrene hans har sakt de kan hjelpe om jeg trenger det, men det er dette med folk som ikke vet hvordan jeg er, hvordan jeg har. Eksen vet at leiligheten ser bomba ut når jeg er langt nede, han vet at jeg ikke tar oppvasken, ikke dusjer osv.. Det at andre skal se hvordan det er....

- TS

Du må jo rydde hvis du skal flytte?

Anonymous poster hash: 6bb97...c23

• Liker 1
Skrevet

Hvor skal du skru ned denne tv-antenna da? Hvis det er på taket skjønner jeg at du ikke vil gjøre det selv, men å pakke ned tv'en klarer du vel selv? Og så får du bare bite tenna sammen og begynne å rydde og vaske. Dette må du jo gjøre uansett? Når du får gjort dette, får du be noen andre om hjelp.

Skrevet

Du må jo rydde hvis du skal flytte?

Selvfølgelig :)

Men som sagt; jeg tar ikke vare på meg selv når jeg er langt nede, og jeg føler at jeg "skuffer andre" på den måten. Det er veldig få som skjønner tankegangen mn og følelsene mine, som skjønner hvorfor det å feks børste håret er en stor påkjenning. De eneste er liksom eksen og foreldrene mine (som bor 16 timer unna), de føler jeg jeg kan stole på, og være 100% åpne med.

Skrevet

Du får ta det helt til slutt da vet du, når du har pakket ned alt. Tviler på at noen reagerer på at du ikke har nybørstet hår. Du kan jo ta på deg en lue. Prøv å løse dette på en annen måte enn ved hjelp av eksen, Du lager deg jo problemer.

• Liker 2
Skrevet

Du har jo (skriver du) en jobb. Hvordan skjøter du denne skitten og uten gredd hår?

Uansett er ståa slik nå: eksen din er en ex. Han har vist klart og tydelig at han IKKE på noe vis og under noen definisjon er en venn. Finn en kollega, få hjelp av hans far, ring din egen familie, hyr inn flyttefolk. Hva som helst. Bare ikke behold kontakten med din "venn" eksen.

Anonymous poster hash: 1cb2d...0cd

• Liker 4
Skrevet

Vennepratet hans var bare en måte å få deg til å ikke klikke helt på han. Dessverre er han der ikke noe til å stole på, det visste du jo, iom at det ble slutt?

Jeg vet godt hvordan du har det, det er ikke så lenge siden jeg var i en lignende situasjon. Jeg fikk hjelp av et familiemedlem som kom nedover en tur. så spør om noen kan komme ned de to siste dagene for å hjelpe til med utvask og nedskruing av antenne.

Anonymous poster hash: b5143...ce1
Skrevet

Veldig tyedlig av noen av svarene her at mange ikke vet hvordan det er å være deprimert :)

MEN! Hvordan forholder jeg meg nå til han. Hva kan jeg si, for at han skal skjønne at det ikke er greit å bare bryte avtaler på denne måten, når folk stoler på han? Skal jeg si noe i det hele tatt? Bli sint?

Skrevet

Veldig tyedlig av noen av svarene her at mange ikke vet hvordan det er å være deprimert :)

MEN! Hvordan forholder jeg meg nå til han. Hva kan jeg si, for at han skal skjønne at det ikke er greit å bare bryte avtaler på denne måten, når folk stoler på han? Skal jeg si noe i det hele tatt? Bli sint?

Føler du at han vil forstå det i det hele tatt? Jeg ville ha droppet all kontakt, men det er slik jeg blir i slike situasjoner. Jeg har prøvd mange nok ganger å få ekser til å forstå, men de vil jo hverken lytte eller forstå, så jeg har sluttet med det. Nå kutter jeg bare kontakten og fokuserer på å få livet mitt på plass.

Anonymous poster hash: b5143...ce1

• Liker 1
Skrevet

Veldig tyedlig av noen av svarene her at mange ikke vet hvordan det er å være deprimert :) MEN! Hvordan forholder jeg meg nå til han. Hva kan jeg si, for at han skal skjønne at det ikke er greit å bare bryte avtaler på denne måten, når folk stoler på han? Skal jeg si noe i det hele tatt? Bli sint? Anonymous poster hash: e04a7...502

Jeg har vært dypt deprimert, og mitt råd er fremdeles å be om hjelp fra andre. Du kan ikke stole på denne mannen. Fyll ut et kognitivt skjema om situasjonen og se om det hjelper: http://tinyurl.com/ns36hxv

Anonymous poster hash: e9f8e...8f6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...