AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Min venninne ble i dag kjempesur for at ikke jeg har gratulert henne med morsdagen på FB. Jeg har ikke barn, og min mor er død. Så for meg er morsdag helt uten relevans/mening. Morsdag er vel en ganske privat markering innen kjernefamilien? Og ikke en offentlig dag der man skal gå rundt og gratulere alle mødre man kjenner med dagen? Hun ble forresten også sur da jeg ikke gratulerte henne med dagen da barnet hennes hadde bursdag. Dvs. min venninne forventet at jeg også gratulerte henne med dagen (ikke bare barnet altså). Så det er mye rart enkelte forventer i disse FB-tider. Hva er egentlig mest vanlig? For meg er det naturlig og normalt å gratulere venner når de har bursdag. Ikke på morsdager/farsdager/ungenes bursdager osv. Anonymous poster hash: 7bab0...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Jeg har heller ikke barn og gratulerer bare mamma med morsdagen. Men jeg gratulerer venner med barnas bursdag. Det er normalt, hører fortsatt mamma bli gratulert med dagen min, og nå når mamma hadde rundt år ble mormor gratulert med min mors dag. Så for meg er dette to forskjellige ting =) Men sur syntes jeg er rart uansett, Anonymous poster hash: 89e54...d21 2
hjärterdam Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Jeg forventer ikke gratulasjoner fra andre enn nær familie (sidenvi i vår familie har tradisjon for å gratulere). Er koselig når andre sier det, men absolutt ikke forventet.
Erazor Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Det er ikke noe som er vanlig eller uvanlig. Man velger selv hvem man ønsker å gratulere og for hva, og man bør respektere at ikke alle har de samme Facebook-vanene som en selv.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Høres spesielt ut:P Å gratulere barnet synes jeg nå er fint gjort, men hva pokker skal du gratulere henne for bare for at det er hennes barn? Det er da ikke hun som skal ha oppmerksomhet på barnet sin bursdag, kjære vene... La henne være sur, aldri hørt om noen som gratulerer andre enn sine mødre, og mødrene til sin kjæreste, med morsdagen så fremt det ikke er noe ekstra ordinært(har en kompis gratulerer moren til en kompis av ham igjen fordi moren til kompisen tok seg mye av ham som barn, men det blir jo litt spesielt). Anonymous poster hash: 29853...ea1 1
Anneline80 Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 Jeg gratulerer kun egen mor og bestemor med morsdag. Det er for meg helt feil å gratulere alle andre mødre. 4
Barcelone Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 Hun er da ikke din mor? Er da heller ikke vanlig å gratulere alle og enhver med morsdag/farsdag/valentines day og alskens annet tull man liksom skal feire. Synes egentlig at det å gratulere noen på facebook er ganske upersonlig. Jeg kan godt ringe eller sende en sms til nære venninner og gratulere barnet deres med burdagen. Men da er det jo BARNET jeg gratulerer og ikke mora. 1
Mafalda Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 Hæ? Jeg blir nesten litt pinlig berørt når jeg blir gratulert med morsdag, kvi,nedag og 17. mai, jeg. Skal jeg gratuleres bør jeg ha prestert noe litt utenom å være mor, kvinne eller norsk Så jeg synes hun er fullstendig urimelig. 8
Jade Skrevet 9. februar 2014 #9 Skrevet 9. februar 2014 Jeg gratulerer svigermor og mamma med morsdagen. Besteforeldre har jeg ikke. Gratulerte mormor da hun levde. Gratulerer gjerne barn av venninner med bursdagen. Men har aldri hørt om å gratulere mødrene i tillegg. Det er jo ikke deres bursdag. Forventer de gaver også? 2
minister-mio Skrevet 9. februar 2014 #10 Skrevet 9. februar 2014 Det er vanlig å feire sin egen mor på morsdagen.
Medusa13 Skrevet 9. februar 2014 #11 Skrevet 9. februar 2014 Hæ? Jeg blir nesten litt pinlig berørt når jeg blir gratulert med morsdag, kvi,nedag og 17. mai, jeg. Skal jeg gratuleres bør jeg ha prestert noe litt utenom å være mor, kvinne eller norsk Så jeg synes hun er fullstendig urimelig. Kunne ikke vært mer enig. Dumt alle tre, men 17 mai synes jeg er ekstra ille
Medusa13 Skrevet 9. februar 2014 #12 Skrevet 9. februar 2014 Selv sitter jeg regelmessig på facebook, men gidder sjelden å sende gratulasjoner der hverken for det ene eller det andre. Er dette virkelig så viktig for folk å måtte ha gratulasjonene på nett?? For det andre er det, som de fleste her sier, ikke vanlig å gratulere venner med morsdag
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #13 Skrevet 9. februar 2014 Enig i at morsdag hovedsakelig er en dag for kjernefamilien. En mor bør gratuleres av sitt barn og eventuelt av far til barnet om barnet ikke er stort nok til å organisere gratulasjon/gave selv. Bestemødre kan også gjerne gratuleres. Eneste er at i de tilfellene det passer sånn, så kan nære venner av alenemødre gjerne hjelpe barnet å gratulere hvis far ikke er tilstede og kan gjøre den jobben. Anonymous poster hash: 3a37c...1e9
Veggdyret Skrevet 9. februar 2014 #14 Skrevet 9. februar 2014 Forventet hun at du skulle skrive "gratulerer med dagen, mamma!" på facebooksidene til alle venninnene dine? 3
Kontormus Skrevet 9. februar 2014 #15 Skrevet 9. februar 2014 Er ikke noe som er "unormalt", og det går fint an at gode veninner gratulerer hverandre med morsdag med glimt i øyet. Men det har ingenting med høflighet, skikk og bruk osv. at man skal det. Men hvis en absolutt skal gratulerer "egne" mødre skjønner jeg ikke greia med å gratulerer svigermødrene sine. Det er jo ikke deres mor?
Batteri Skrevet 9. februar 2014 #16 Skrevet 9. februar 2014 (endret) Jeg gratulerer ikke mora mi på morsdagen en gang, rett og slett fordi jeg synes denne dagen er noe fjas. Det vil IKKE si jeg ikke er glad i henne, men jeg klarer fint å fortelle henne det ellers i året. Venninnen din er ikke bare urimelig; hun er barnslig og egoistisk. Endret 9. februar 2014 av Batteri 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #17 Skrevet 9. februar 2014 Er det morsdag eller den store selvdiggerdagen, lurer jeg på. Blir helt uvel av facebook i dag. TS, jeg skjønner din undring over venninnens surmuling. Utrolig selvopptatt og uhørt.Anonymous poster hash: 29235...d4b
Gjest Riskjeks Skrevet 9. februar 2014 #18 Skrevet 9. februar 2014 Hæ? Jeg blir nesten litt pinlig berørt når jeg blir gratulert med morsdag, kvi,nedag og 17. mai, jeg. Skal jeg gratuleres bør jeg ha prestert noe litt utenom å være mor, kvinne eller norsk Så jeg synes hun er fullstendig urimelig. 100% enig med deg. Jeg gir min egen mor oppmerksomhet, fordi jeg vet hun setter pris på det, men markerer ikke dagen ellers. Men jeg ser faktisk at flere på vennelisten min gratulerer hverandre med morsdagen! Synes det er litt pinlig å lese. 1
Jade Skrevet 10. februar 2014 #19 Skrevet 10. februar 2014 Noen jeg kjenner ble sur for at typen ikke gratulerte henne med bursdagen på Facebook. Han gratulerte henne personlig. Og med en kjemperomantisk og dyr gave... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå