Lisemor Skrevet 25. mai 2004 #1 Skrevet 25. mai 2004 Prøver å bli gravid og har vert uten p.piller siden januar,etter maaaaange år med pillen og spiral og menssmertefri. Har etter pille slutt fått mens-smerter i ryggen som begynner 1 uke før mens og i mensperioden er kraftigst for så og avta etter mens. Har også hatt sammenhengende i over 2 mensperioder. PÅ en "normal" periode går det 2 pakker ibux på mensdagene.Finnes det noe som er bedre enn ibux? Synes jeg "knasker" litt mye. Er det noe som virker godt på rygg-mens-smerter? Håper jeg snart blir gravid og at ryggen blir bra. Takker for svar og råd
Gjest gjest1 Skrevet 25. mai 2004 #2 Skrevet 25. mai 2004 Det kan visst vere vanskeleg å bli gravid dersom ein har brukt mye ibux, har eg hørt...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mai 2004 #3 Skrevet 25. mai 2004 Naproxen funker veldig bra, går kun på menssmerter (ikke på hodepine og sånt). De må du ikke ta så mange av, maks tre om dagen, men det holder i massevis. Ta to med det samme du kjenner at det begynner, og så en før du legger deg, så får du sove om natta. Virker på en halvtime, maks.
Lisemor Skrevet 25. mai 2004 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2004 Naproxen ? Kjøpes på apotek? Virker på rygg og ikke bare mage? Har adri hørt at ibux kan redusere fruktbarheten.
Gjest gjest1 Skrevet 25. mai 2004 #5 Skrevet 25. mai 2004 Har adri hørt at ibux kan redusere fruktbarheten. Svigermor, med medisinutdannelse, seier at mykje ibuprofen ikkje er bra for kvinner fruktbar alder. Ikkje veit eg, men eg held meg i alle fall nna...
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2004 #6 Skrevet 25. mai 2004 IKKE SPIS IBUX - dersom smertene er for store ta et par paracet. Men, hold deg unna ibux. Spes. hvis du vil ha barn. Ibux hemmer eggløsning. Varme kan hjelpe mot smertene dine. Prøv varmeflaske f.eks. Eller prøv f.eks akupunktur.
Lisemor Skrevet 25. mai 2004 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2004 Holder meg borte fra ibux heretter. Takk for informasjonen.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mai 2004 #8 Skrevet 25. mai 2004 Naproxen får du på apoteket, ligger i samme hylla som Ibux og Paracet, men funker bedre. Funker på ryggsmerter i forbindelse med mens, fordi det er samme årsak til mage- og ryggsmertene. Funker ikke på vanlige ryggsmerter.
Lisemor Skrevet 25. mai 2004 Forfatter #9 Skrevet 25. mai 2004 Takker alle for svar. Kjøper naproxen i dag,og håper de er gode/hjelper.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mai 2004 #10 Skrevet 25. mai 2004 De er ikke så gode (ikke sugetabletter, akkurat), men de hjelper!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå