AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Det er masse skilsmisser rundt om. Da vi var på familiekontoret. Jeg , og far til mine barn, fortalte dama oss at gresset er ofte grønnere på andre siden. Og at det å si at det beste er foreldre som fungerer i lag, og har det fint sammen og holder ut, er det sunneste er feil. Hun mente at dette var positivt. Barna blir mye mer sosiale sa hun, og har godt av det sosialtmessig. De får en "ekstramamma" - og "ekstrapappa" , og "ekstra familie". Altså to andre omsorgspersoner, pluss flere andre som bryr seg om de, og som vil være deres støttespillere videre i livet. - jeg er uenig i holdningen hennes..... Er det bare meg som er gammeldags, hvordan tenker dere? Eksen hadde møtt ei anna dame, og fikk et valg. Bli værende å jobbe med forholdet, eller gå. Han ville gå, for han følte at han ikke ville svikte hun andre, for hun var funnet rett etter at vi haddde valgt å gå ifra hveandre. Vi bodde sammen , men var veldig vanskelig å gå på familiekontoret å skrive under papirer med en strålende glad eks ved min side.. Han var jo forelska . Er jeg gammeldags? Anonymous poster hash: 5a781...4cd
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Han brøt ikke ut av forholdet før han hadde et sikkerstikk å gå til. Begynner det med utroskap, så ender det med utroskap. 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Han brøt ikke ut av forholdet før han hadde et sikkerstikk å gå til. Begynner det med utroskap, så ender det med utroskap. Alle mannfolk har nye damer med en gang.... De kan ikke være uten forhold. Anonymous poster hash: 5a781...4cd 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Så det du mener ts er at han skalforsake egen lykke for å jobbe med deg? Et forhold som for alt vi vet er dømt nord og ned? Er det til det beste for barnet? Ulykkelige foreldre som ikke fikk den de elsket??Anonymous poster hash: dabfe...408 4
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Så det du mener ts er at han skalforsake egen lykke for å jobbe med deg? Et forhold som for alt vi vet er dømt nord og ned? Er det til det beste for barnet? Ulykkelige foreldre som ikke fikk den de elsket??Anonymous poster hash: dabfe...408 Gad vite hvor lykkelig han egentlig er med nydama. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 enig med deg.Folk går altfor lett ifra hverandre i dag. Dem jobber ikke for forholdet .dem bare går.og når angeren kommer til den som gikk er det for seint eller så mye tillitt ødelagt så man kan ikke bare forsette der man slapp.Forholdet får aldri blitt det samme igjen. Nå tenker jeg på der det er unger i bildet. Anonymous poster hash: 529f3...043 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Her gikk også mannen plutselig, han hadde funnet ei ny og såg seg ikke tilbake. Vi hadde i grunn et bra forhold, trodde jeg, men han lot seg friste da jeg var en uke på hytta. Med det var et 8 års langt forhold med ett barn historie. I tillegg valgte han å oppføre seg som en dritt, noe som gjorde alt vanskelig for alle parter. Gikk riktignok ikke mange måneder før han selv ble byttet ut til fordel for en annen på samme måte. Jeg synes det er synd når barna involveres umiddelbart i disse nye forholdene, for så å rives ut av de også. Man kan holde barna uttafor til man er mere sikker på at dette fører noen sted. Så jeg er ikke helt enig med denne saksbehandleren, veldig ofte blir det heller til at barna blir dratt gjennom det ene forholdet til det andre, hvor de knytter bånd som så blir røket. Anonymous poster hash: 4a538...2c4 3
Glassklokken Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Jeg synes dette var en bastant og generell uttalelse saksbehandleren kunne spart seg for. For det første bør hun ikke se seg blind på statistikk eller egne meninger, men ta utgangspunkt i dere som par og deres familie. For det andre, dersom hun mener at det beste alternativet er et brudd, mener jeg at det kan formidles på andre måter enn ved å komme ved en så generell kommentar. Hun vet heller ikke hvilke partnere dere ender opp med og kan dermed ikke spå fremtiden på den måten. Tviler ikke på at steforeldre og en ny familie kan være det riktige valget for enkelte, men å legge det frem på en så rosenrød og enkel måte (dersom det er nøyaktig slik du skisserer) synes jeg blir feil. 4
Gjest Gaea Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 For meg høres det ut som om hun prøvde å være positiv og prøve å formidle at barna nok får det fint uansett. Kanskje litt overdrevet å si at det er enda bedre, poenget var kanskje at det kan være veldig bra på en annen måte.
pressplay Skrevet 10. februar 2014 #10 Skrevet 10. februar 2014 (endret) Han brøt ikke ut av forholdet før han hadde et sikkerstikk å gå til. Begynner det med utroskap, så ender det med utroskap. Leser du i det hele tatt det du kommenterer på? Her fant mannen seg en ny etter at de hadde valgt å gå fra hverandre. Hvem som faktisk valgte å bryte ut sier TS ingenting om, men om det var hun så forstår jeg godt at han finner seg en annen raskt. Endret 10. februar 2014 av pressplay 2
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 Leser du i det hele tatt det du kommenterer på? Her fant mannen seg en ny etter at de hadde valgt å gå fra hverandre. Hvem som faktisk valgte å bryte ut sier TS ingenting om, men om det var hun så forstår jeg godt at han finner seg en annen raskt. Vel, de gikk fremdeles til FvK, så den her damen har nok vært inn i bildet ei god stund før defant ut av å kule ned forholdet.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #12 Skrevet 10. februar 2014 Vel, de gikk fremdeles til FvK, så den her damen har nok vært inn i bildet ei god stund før defant ut av å kule ned forholdet. Du er klar over at det kan ta et år eller mer fra du bestiller time til du får time hos FVK? Anonymous poster hash: 2ac49...9dd
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2014 #13 Skrevet 10. februar 2014 Du er klar over at det kan ta et år eller mer fra du bestiller time til du får time hos FVK? Anonymous poster hash: 2ac49...9dd Så lang tid tar det ikke nei.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #14 Skrevet 10. februar 2014 Så lang tid tar det ikke nei. Jeg har erfart det annerledes. Vi ventet i over et år, før vi ga dem beskjed om at det var for seint... Anonymous poster hash: 2ac49...9dd
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2014 #15 Skrevet 10. februar 2014 Jeg har erfart det annerledes. Vi ventet i over et år, før vi ga dem beskjed om at det var for seint... Anonymous poster hash: 2ac49...9dd Høres rart ut.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #16 Skrevet 10. februar 2014 Jeg er uenig med henne på generelt grunnlag. Men hun mente sikkert å betrygge dere med at det nok kommer til å gå bra med barna. Anonymous poster hash: fa37c...5ba 1
Gjest navnelapp Skrevet 10. februar 2014 #17 Skrevet 10. februar 2014 Dette finst det ingen fasitsvar. Mange barn skulle ønske at foreldra var skilt, slik at det vart slutt på krangling og uhygge i heimen. Kanskje like mange sluttar aldri å ønske at foreldra alltid skal vere saman. På same måte kan ein skulde enkelte for å gi seg lett, medan andre prøver alt for lenge å få det til å fungere. Generelt bør ein velge den løysinga som alle kan leve med, og viss ein av ektefellane ikkje kan orke å vere i forholdet av ulike grunnar så er det å halde saman "for barnas skuld" utruleg smertefullt og uproduktivt. Det aller viktigaste for eit minst mogeleg smertefullt brot er å samarbeide best mogeleg, vere konstruktiv og ikkje motarbeide kvarandre, og å bite i seg si eiga smerte og sine eigne bitre kjensler. Dei må ein få utløp hos andre enn hos barna og eksen.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #18 Skrevet 10. februar 2014 Holdningen hennes var hellere basert på at hun ville oppmuntre dere. Er det ikke greit å få beskjed om at dere ikke ødelegger barnet ved å gå fra hverandre? Anonymous poster hash: bbb3a...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #19 Skrevet 10. februar 2014 Jeg også tenker at det var noe hun sa for å gjøre situasjonen litt mindre skremmende. Det høres ut som om du har veldig sterke motforestillinger mot å splitte familien (og det er lov!), samtidig som mannen din hadde bestemt seg for å dra. Da er det ingen som kan tvinge ham til å bli værende, ergo forsøker hun å tegne et mindre skremmende bilde av konsekvensene for barna, i hvert fall. Rent generelt er jeg enig med deg, men jeg forstår hvorfor hun argumenterte som hun gjorde. Jeg tror heller ikke at det er veldig mange barneforeldre som går for lett fra hverandre. Noen er det sikkert, men de fleste jeg kjenner som endelig har tatt den avgjørelsen har vært igjennom måneder og år med tvil, krangel, forhandlinger, reforhandlinger, hjerte og smerte i forkant... "for lett" er ikke et dekkende uttrykk i sånne situasjoner i alle fall. Anonymous poster hash: 009f6...cc4 2
andy capp Skrevet 10. februar 2014 #20 Skrevet 10. februar 2014 Alle mannfolk har nye damer med en gang.... De kan ikke være uten forhold. Anonymous poster hash: 5a781...4cd Hos oss var det hun som gikk, hun som nå har ny samboer (mer eller mindre bra kar...) og jeg som har tatt ting med ro. Har tatt alle mulige forhold litt piano for å være sikker på at det er det rette i forhold til ungene. Så det er ikke mulig å generalisere slik du gjør. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå