AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Den andre tråden tok jo over til å kun handle om kretdittkort og dets bonosordning, samt om matforbruket. Her er noen av mine om også andre ting: Velg det billigste treningssenteret, ca kr 199 per måned, dette dersom du ikke klarer å trene ute om vinteren. Meld deg ut i sommermånedene Kjøp klær kun på salg, minimum 50-70 % av salg Kjøp matvarer på tilbud Motta reklame slik at du har oversikt over tilbud Lån bøker på biblioteket fremfor å kjøpe de, jeg sparte flere tusen på dette som student Bind studierenta når den ligger på mellom 2-3% Kjøp sportsutstyr etter sesongen, for gode tilbud Ønsk deg ting til bursdag, jul etc som du allikevel måtte kjøpt om du ikke fikk det Bruk sparedusj og sparepære Spar litt på strømen, bruk pledd, veldig koselig Bak hjemmelaget når du får gjester, frys ned resten til senere anledninger Ta med matpakke og nødprovianter hjemmefra Betal ned ekstra på lånet når du kan Bestill ferie utenfor sesongen, eller i god tid for billige biletter Bor du i storby trenger du ikke bil, kjør kollektivt om du ikke kan gå eller sykle Bruk kreditkort som reiseforsikring så du slipper den utgiften Undersøk billigste strømleverandør hos konkuransetilsynet og velg deretter Undersøk beste høyrentekonto hos finansportalen, sett sparepenger/buffer der Ikke sprett BSU en før den er full selv om du kjøper bolig Kjøp julegaver i god tid før jul slik at du kan kjøpe dem på tilbud Undersøk billigste bredbånd/internett og telfabonnement Aldri kast mat, planlegg isteden og frys ned til senere Stell istand koselige filmkvelder hjemme fremfor å dra på kino, det er mye koselig du kan rigge til med hjemme for under halve prisen av kino Bruk matboks fremfor plastposer, matpapir etc Mange billigmerker på mat fungerer fint til sitt bruk Kutt ned på kjøttmengden du spiser Kutt ut godterier og snaks Før budsjett Mye gratis/billig å finne på finn.no, har ikke vært der selv, men har hørt folk gjør gode kupp Betal regninger i tide så du slipper gebyrer Aldri handle på kredit dersom du IKKE har pengene, har du ikke penger, så har du ikke penger/råd Det var det jeg kom på i farta, kommer sikkert på mer etterhvert, har du noen andre tips så kom med dem! Jeg trenger vel forresten ikke å nevne at jeg er gjeldsfri om et par år er i 20 åra... Anonymous poster hash: b4841...68d 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Bruk pengene riktig - spar penger! Anonymous poster hash: 425d4...e1a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Den andre tråden tok jo over til å kun handle om kretdittkort og dets bonosordning, samt om matforbruket. Her er noen av mine om også andre ting: Velg det billigste treningssenteret, ca kr 199 per måned, dette dersom du ikke klarer å trene ute om vinteren. Meld deg ut i sommermånedene Kjøp klær kun på salg, minimum 50-70 % av salg Kjøp matvarer på tilbud Motta reklame slik at du har oversikt over tilbud Lån bøker på biblioteket fremfor å kjøpe de, jeg sparte flere tusen på dette som student Bind studierenta når den ligger på mellom 2-3% Kjøp sportsutstyr etter sesongen, for gode tilbud Ønsk deg ting til bursdag, jul etc som du allikevel måtte kjøpt om du ikke fikk det Bruk sparedusj og sparepære Spar litt på strømen, bruk pledd, veldig koselig Bak hjemmelaget når du får gjester, frys ned resten til senere anledninger Ta med matpakke og nødprovianter hjemmefra Betal ned ekstra på lånet når du kan Bestill ferie utenfor sesongen, eller i god tid for billige biletter Bor du i storby trenger du ikke bil, kjør kollektivt om du ikke kan gå eller sykle Bruk kreditkort som reiseforsikring så du slipper den utgiften Undersøk billigste strømleverandør hos konkuransetilsynet og velg deretter Undersøk beste høyrentekonto hos finansportalen, sett sparepenger/buffer der Ikke sprett BSU en før den er full selv om du kjøper bolig Kjøp julegaver i god tid før jul slik at du kan kjøpe dem på tilbud Undersøk billigste bredbånd/internett og telfabonnement Aldri kast mat, planlegg isteden og frys ned til senere Stell istand koselige filmkvelder hjemme fremfor å dra på kino, det er mye koselig du kan rigge til med hjemme for under halve prisen av kino Bruk matboks fremfor plastposer, matpapir etc Mange billigmerker på mat fungerer fint til sitt bruk Kutt ned på kjøttmengden du spiser Kutt ut godterier og snaks Før budsjett Mye gratis/billig å finne på finn.no, har ikke vært der selv, men har hørt folk gjør gode kupp Betal regninger i tide så du slipper gebyrer Aldri handle på kredit dersom du IKKE har pengene, har du ikke penger, så har du ikke penger/råd Det var det jeg kom på i farta, kommer sikkert på mer etterhvert, har du noen andre tips så kom med dem! Jeg trenger vel forresten ikke å nevne at jeg er gjeldsfri om et par år er i 20 åra... Anonymous poster hash: b4841...68d Mitt beste sparetips er bedre enn alle dine. -Få seg samboer å dele bo-og reise/hotellutgifter med. Det er der man kan spare virkelig store penger. De forslagene dine kan man spare litt på, men mye mer på å bli samboer. Anonymous poster hash: ab65b...645 2
Friheten Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Mange gode sparetips her! I stedet for å motta massevis av reklame i postkassen, kan man heller sjekke matbutikkens kundeaviser på nettet. Så slipper du å lete etter viktige brev mellom all reklamen, i tillegg er det miljøvennlig! Andre tips jeg har: Betal ned på det dyreste lånet først (den med høyest effektiv rente) Ikke spar penger i en høyrentekonto, hvis du fortsatt sitter med kredittkortgjeld. Fyll bensin på søndag, evt. mandag morgen. Ikke betal ned ekstra på studielånet, så lenge renten er lavere enn ved en tilsvarende risikofri rente. Luft kort og effektivt. Da unngår du å kjøle ned gulv, vegger og møbler. Bruk Prisguide.no for å sammenligne priser før du handler på nettet. Unngå unødvendige purregebyrer. Husk at selskapene ikke kan sende ut et purregebyr før det har gått 14 dager etter forfallsdatoen. 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 Hva er poenget med å opprette en ny tråd? Du kunne vel bare ha postet der, og fått tråden tilbake på tema. De fleste av rådene du ramser opp har vært nevnt i den andre tråden. Anonymous poster hash: 9f8b7...7d6 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 Og generelt - kjøp mindre. Har man et shoppebehov, så kan det stilles ved å kjøpe bursdags- og julegaver til andre. Det er ytterst sjelden man faktisk trenger å kjøpe ting til seg selv. Og det man trenger kan man ønske seg i bursdags- og julegave selv, da setter man også mye mer pris på gaver man får, om man ikke kjøper seg ting i hytt og pine selv. Anonymous poster hash: 22b98...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 Mitt beste sparetips er bedre enn alle dine. -Få seg samboer å dele bo-og reise/hotellutgifter med. Det er der man kan spare virkelig store penger. De forslagene dine kan man spare litt på, men mye mer på å bli samboer. Anonymous poster hash: ab65b...645 Og hvor finner man seg samboer? Selges det på finn? Anonymous poster hash: d1acc...093 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #9 Skrevet 9. februar 2014 Bruker du månedskort for kollektivtrafikk, kjøp heller årskort, da får du to måneder gratis reise, neste 1.500 spart Anonymous poster hash: b4841...68d 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #10 Skrevet 9. februar 2014 ja vel Satan du er frekk! Her tar en person seg tid til å hjelpe andre, så kommer du med det pisset! Anonymous poster hash: 393af...5f1 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #11 Skrevet 9. februar 2014 Satan du er frekk! Her tar en person seg tid til å hjelpe andre, så kommer du med det pisset! Anonymous poster hash: 393af...5f1 Det har kanskje sammenheng med den arrogante overskriften, samtidig som TS ødelegger en eksisternde tråd, nevner en del selvfølgeligheter, og repeterer råd som er beskrevet i den allerede eksisterende tråden. Det er ganske irriterende når det åpnes en mengde tråder med samme tema! Anonymous poster hash: 9f8b7...7d6 5
Tigerstaden Skrevet 9. februar 2014 #12 Skrevet 9. februar 2014 Satan du er frekk! Her tar en person seg tid til å hjelpe andre, så kommer du med det pisset! Anonymous poster hash: 393af...5f1 Tusen takk, jeg tar det som et kompliment!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #13 Skrevet 9. februar 2014 Bruker du månedskort for kollektivtrafikk, kjøp heller årskort, da får du to måneder gratis reise, neste 1.500 spart Anonymous poster hash: b4841...68d Det der er jo i hvert fall ikke noe særlig til sparetips. De aller, aller fleste tar jo ut minst fem uker ferie pr år, og i disse fem ukene trenger man jo som oftest ikke månedskort. Det er langt mer å spare på å være fornuftig ift hva slags kort man kjøper, (kjøp heller to uklokt enn et månedskort hvis du vet at du skal være borte to uker i løpet av den neste månedskortperioden osv). Det er også lurt å tenke litt strategisk ift når man stempler månedskortet. Hvis jeg for eksempel har et månedskort som går ut på ettermiddagen 22.12. velger jeg å bruke bil på jobben på lille julaften sånn at jeg ikke behøver å stemple nytt månedskort før 27.12., eller evt enda litt senere, hvis man er så heldig at det deretter kommer en helg. Ofte vil jo også månedskortet utløpe en fredag, og da trenger man ikke stemple det igjen før på mandag (hvis man hovedsakelig bruker det til jobb). Det er også fornuftig å tilpasse seg månedskortet utløpstidspunkt når man reiser på jobb. Hvis månedskortet går ut kl 8.00 om morgenen, er det lurt å dra litt tidligere på jobb den dagen, så behøver man ikke stemple det før på ettermiddagen. Hvis du da stempler det for eksempel kl 17, og drar hjem litt tidlig den dagen månedskortet går ut den påfølgende måneden, er jo enda en dag spart I løpet av et helt år, vil alle faktorene ovenfor gjøre at man sparer minst det det koster å kjøpe årsabonnement på månedskort, om ikke mer.Anonymous poster hash: 94375...6b1
Gjest Whitestripes Skrevet 9. februar 2014 #14 Skrevet 9. februar 2014 Lag mat fra bunnen av, i stedet for å kjøpe usunn hel-og halvfabrikata. Kutt ut unødvendig luksus som å gå til frisøren for å farge/stripe håret, det kan du gjøre selv. La være å kjøpe kaffe på kiosker og kafè, da sparer man mye, hvis det er noe man pleier å gjøre. Si opp alle unødvendige abonnmenter på bokklubber, blader og annet man egentlig ikke trenger. Skriv handleliste og følg den slavisk. Storhandle en eller to ganger i uka. Ikke vask halvfulle maskiner med klær eller oppvask, vent til du kan kjøre full maskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå