AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Del Skrevet 9. februar 2014 Hvordan merker du det? Symptomer? Håper på mange svar! Anonymous poster hash: 53f34...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #2 Del Skrevet 9. februar 2014 Jeg er under utredning nå, så jeg vet ikke med hundre prosent sikkerhet om det er det jeg reagerer på, men det er det jeg tror. Det eller gluten, men jeg har ikke cøliaki, for det har jeg blitt testa for. Symptomer: Magesmerter, magekramper (men ikke ekstremt sterke), veldig mye luft i magen (promper MYE), blir vilt oppblåst, (ser lett ut som jeg er gravid i 3.-4. mnd, og jeg er slank), og er det for mye blir jeg også dårlig i magen med diaré. Noen ganger noen symptomer, andre ganger alle. Det som kommer hver gang er oppblåsthet og luft. Anonymous poster hash: 1390a...92f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #3 Del Skrevet 9. februar 2014 TS her, og takk for svar Jeg skulle kanskje ha utdypet, jeg har cøliaki. Jeg bare synes det er vanskelig å vite om jeg reagerer på hvetestivelse i tillegg. Jeg vet at jeg reagerer på glutenfri havre. Jeg får diffuse problemer når jeg har spist hvetestivelse, men det er symptomer som også kan forklares av andre ting, ikke klare glutensymptomer. Derfor jeg spør, prøver å finne ut hva som er hva her, og vil vite hvordan folk som vet at de ikke tåler hvetestivelse reagerer Anonymous poster hash: 53f34...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #4 Del Skrevet 9. februar 2014 Åja! Da var kanskje ikke svaret så mye til hjelp! Håper flere kan hjelpe deg! Anonymous poster hash: 1390a...92f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronen Skrevet 9. februar 2014 #5 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Jeg får diaré, blir oppblåst, og får en merkelig "hoven" følelse i hals og ansikt. Dessuten får jeg blemmer på fingre, i håndflaten, og andre steder på kroppen, men dette er på grunn av sykdommen, og at jeg reagerer kraftig på gluten. (Jeg har ikke cøliaki, men Dermatitis Herpetiformis) Endret 9. februar 2014 av Sitronen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #6 Del Skrevet 9. februar 2014 Har du prøvd de "glutenfrie" kakepakkene som langpannekake ig muffins? Der er det hvetestivelse og jeg merket fort at dette tålte jeg ikke. Spis mye av noe som inneholder det så får du enda sterkere aymptomer. Anonymous poster hash: 8f8ed...ab5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #7 Del Skrevet 9. februar 2014 Hvordan kan man se om det er hvetestivelse i produktene? Altså, det står jo ikke gluten på ting, så jeg tenkte å unngå alt med hvete. Men står det hvetestivelse i varedeklarasjonen? Anonymous poster hash: 1390a...92f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronen Skrevet 9. februar 2014 #8 Del Skrevet 9. februar 2014 Hvordan kan man se om det er hvetestivelse i produktene? Altså, det står jo ikke gluten på ting, så jeg tenkte å unngå alt med hvete. Men står det hvetestivelse i varedeklarasjonen? Anonymous poster hash: 1390a...92f Det skal stå at et produkt inneholder hvetestivelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #9 Del Skrevet 9. februar 2014 Jeg reagerer ikke på det, men ville testet en periode med og en uten Da bør du evt merke en forskjell. Anonymous poster hash: 152f4...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #10 Del Skrevet 9. februar 2014 Har du prøvd de "glutenfrie" kakepakkene som langpannekake ig muffins? Der er det hvetestivelse og jeg merket fort at dette tålte jeg ikke. Spis mye av noe som inneholder det så får du enda sterkere aymptomer.Anonymous poster hash: 8f8ed...ab5 Hvordan merket du det? Anonymous poster hash: 53f34...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #11 Del Skrevet 10. februar 2014 Hvordan merket du det? Anonymous poster hash: 53f34...4ca "Noen bokset" meg i magen og jeg lå på badegulvet og gråt en hel natt. Diaré, kvalme og oppkast. Frysning og svetting omhverandre. Hodepine. Samme som når jeg spiser gluten, men av bare hvetestivelse blir jeg ok etter et døgn. Anonymous poster hash: 8f8ed...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #12 Del Skrevet 10. februar 2014 "Noen bokset" meg i magen og jeg lå på badegulvet og gråt en hel natt. Diaré, kvalme og oppkast. Frysning og svetting omhverandre. Hodepine. Samme som når jeg spiser gluten, men av bare hvetestivelse blir jeg ok etter et døgn.Anonymous poster hash: 8f8ed...ab5 Uff Jeg får ikke magevondt og magetrøbbel av hvetestivelse, men hver gang har jeg blitt hinsides slått ut, føles som om jeg er laget av betong og ligger flatt ut med hjerteklapp. Hodepine også ja. Det blir jeg av gluten også, derfor jeg tenker det kan høre sammen. Men alle gangene har det også vært andre ting som har kunnet forklare hvorfor jeg ble slått ut, derfor jeg synes det er vanskelig å vite. Anonymous poster hash: 53f34...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #13 Del Skrevet 10. februar 2014 Uff Jeg får ikke magevondt og magetrøbbel av hvetestivelse, men hver gang har jeg blitt hinsides slått ut, føles som om jeg er laget av betong og ligger flatt ut med hjerteklapp. Hodepine også ja. Det blir jeg av gluten også, derfor jeg tenker det kan høre sammen. Men alle gangene har det også vært andre ting som har kunnet forklare hvorfor jeg ble slått ut, derfor jeg synes det er vanskelig å vite. Anonymous poster hash: 53f34...4ca Prøv to uker hvor du spiser mye hvetestivelse. Disse kakepakkene er det værste jeg har vært borti, men finnes sikkert masse annet med "høyt" (tett opptil grensen) innhold av hvetestivelsse. Etter to uker kutter du ut all hvetestivelse, føler du deg bedre eller ingen endring. Anonymous poster hash: 8f8ed...ab5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå