Gå til innhold

Føler meg brukt/utnytta - veldig sårende og provoserende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg føler meg veldig brukt og utnytta av ei jente. Vi er begge 18 år.

Vi har "drevet" siden september/oktober, og ting ble ganske mye mer seriøst etter jul. Har vært på et par "dates" med jenta, og vært hjemme hos henne flere ganger. Hun har vært hjemme hos meg én gang.

Det første som er viktig å nevne er at jenta er veldig attraktiv, både i kroppsfasong og i ansiktet (gode gener). Kommer fra en liten plass og hun har alltid vært veldig populær blant gutta - noe som jeg i ettertid ser har formet hennes personlighet. Hun har aldri vært lett på tråden og har bare hatt ett seriøst forhold tidligere - som forøvrig ble slutt i mars i fjor.

På grunn av utseendet sitt er det mange gutter som alltid har søkt kontakt, og hun er søt/hyggelig mot alle, noe som får mange gutter til å misforstå/tolke feil. Skal vel også sies at hun liker all oppmerksomheten (hvem gjør ikke det?), så hun hjelper ikke akkurat til med å være tydelig på hva hun vil. Likevel:

Jeg ble veldig interessert da jeg hørte at hun var interessert/nysgjerrig. Tok derfor kontakt i høst, og det var vellykket. Fram til jul var det mest en flørtende tone og veldig lite fysisk kontakt. Etter jul så eskalerte jeg, noe som var vellykket det også. Hun ble med meg ut og vi fikk snakket mye sammen og ble bedre kjent. Etter det har jeg vært hjemme hos henne hvor vi har spist, sett film, kyssa/klina, faktisk ligget over én gang og nesten hatt sex (kommer tilbake til dette). Hun har sagt hun liker meg, finner meg tiltrekkende og setter pris på meg. Hun har også ved ett tilfelle sagt at hun faller for meg og håper jeg tar imot. Selv om hun har sagt alt dette, så er det jeg som har vært mest åpen om følelser.

Nå kommer jeg til problemet: Selv om hun har sagt det hun har sagt, og vi har gjort det vi har gjort, så har det alltid vært noe som "skurret". Vi er begge følsomme personer og jeg har vært veldig åpen om hva jeg føler for henne og hva jeg faktisk vil. Det har ikke hun, dermed har jeg ved flere anledninger spurt henne om hva hun tenkte om oss og hva hun egentlig ville ha ut av dette her. Jeg fikk aldri et godt svar, bare vage. Likevel så er det viktig å påpeke at jeg aldri har blitt avslått. Når vi snakket sammen var det som oftest bare overfladisk "snikksnakk", ikke noen dypere samtale om det som for meg (henne også, trodde jeg) var viktig, nemlig om det her kunne utvikle seg til å bli et forhold.

Noe jeg reagerte på var også at hun snakket/nevnte X'en sin nesten hver gang vi snakket sammen. Om hun ikke snakket om han, så nevnte hun ihvertfall navnet hans, noe som for meg virker helt tullete når man er i ferd med å skape noe nytt med en annen person. Dermed spurte jeg henne om hun hadde følelser for han, men det hadde hun ikke - noe jeg stolte på.

Så sier hun at hun er usikker på seg selv og vil ta det rolig. Ikke noe galt med meg, men hun behøvde å ha det godt med seg selv før hun kunne få det fint med noe andre. Det respekterte jeg, og sa jeg ville vente på henne. Sa at hun får ta kontakt med meg igjen når hun føler for det.

Så går det drøye 3 timer, og hun tar kontakt for å høre om vi skal finne på noe hyggelig dagen etter. Ender opp med at vi ser film/spiser hjemme hos henne før jeg natter over. Mye klining, klåing og nesten sex, helt til hun spør meg om jeg har ligget med en annen jente som jeg klina med en gang på fest før vi to hadde tatt kontakt. Det ødelegger hele stemningen og ender med at vi kler på oss, men tilbringer resten av dagen sammen. Hun har spurt meg om denne jenta ved flere anledninger hvor jeg har sagt at det bare var et engangstilfelle, men virker som hun aldri stolte helt på det - selv om hun også hadde klina med en klassekamerat av meg. Likevel så gadd jeg ikke å bry meg om det.

Hun sa hun er usikker og ville ta det rolig, men dagen etter så er vi i ferd med å ha sex, noe som ikke henger helt på greip? I tillegg blir hun sur på meg fordi jeg ikke snakket med henne på én dag, når vi hadde vært sammen to dager i strekk før det. Det var jo hun som ville ta det rolig. I tillegg kjører hun rundt på X'en sin, noe jeg synes er ubehagelig og respektløst overfor meg, på bakgrunn av det hun har sagt/gjort. Svarer meg ikke når jeg spør seriøst om ståa mellom oss, og ville snakke med henne om dette - at hun var vanskelig/utydelig og hva hun faktisk ville med oss to. Da blir hun dritsur og bare reiser av sted med X'en sin. De var visst bare "venner".

Jeg føler meg brukt når jeg har vært så åpen og hun vet hva jeg vil, men så svarer hun meg ikke en gang når jeg spør. Så var det russefest igår, og hun kom kjørende med X'en som ikke var russ. Helt ufattelig dårlig gjort overfor meg. De står å holder rundt hverandre, og jeg vikte ikke unna. I stedet lurte jeg på hva f*en hun holder på meg, hvor hun bare sier at hun aldri har hatt følelser for meg. Det utvikler seg til å bli en lite trivelig samtale og jeg føler meg utnytta!

Hva har dere å si til den oppførselen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett å si hvorfor hun oppfører seg sånn, men hadde jeg vært deg hadde jeg tatt avstand til hun evt får jobbet med problemene sine. Ikke kom løpende hver gang hun plystrer.

Anonymous poster hash: 2ed06...cf5
  • Liker 1
Skrevet

Vel, sånn er faktisk kjærligheten. Man må tørre å blotlegge seg, og da kan man bli såra. Det gjør vondt, men det er ikke sikkert det har vært lett for henne heller. Hun har nok ikke ønsket å utnytte deg, men er vel på et annet plan hvor hun ikke har vært klar for noe mer seriøst. Det må du bare respektere, det ville jeg sagt om det hadde gått andre veien også. Du aner ikke hva som har foregått mellom henne og eksen eller hvordan det utvikler seg, åpenbart er hun usikker og synes det er vanskelig å vite hva hun egentlig vil. Sørg og kom deg videre, ikke gå og grunn på dette og skap masse dårlige følelser og hat. Dere hadde det vel litt hyggelig mens det varte også?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Synes hun virker respektløs. Er du virkelig interessert i henne? Kunne du tenkt deg et forhold med henne? Er det utseende hennes du virkelig liker eller er det personligheten? Svar ærlig. Høres ut som en av de som flyter på utseende og ikke har utviklet seg så veldig på et dypere nivå. For all del, hun hadde nok vært et godt trofe og det er kjipt å ikke "engang få sex" ut av henne etter å ha lagt ned så mange måneder, men her er det åpenbart at hun får det hun trenger hos eksen sin (fysisk) og det psykiske hos deg, samt bekreftelsen hun trenger.

Ikke ta kontakt med henne fremover, skriver hun, svarer du kort og presist, men ikke bygg samtale. Samtidig som du gjør dette, funder på de første spørsmålene. For meg høres det ikke bærekraftig ut, men du kjenner situasjonen bedre enn oss.

Endret av Uheldigtype
  • Liker 1
Skrevet

Ut fra det du har skrevet virker det som ufattelig dårlig oppførsel fra hennes side. Hun er umoden, bortskjemt, krevende og lite empatisk. Synes du virker som en fin gutt med god innsikt, og håper du finner en virkelig bra jente senere. Denne jenta her kan du bare ignorere. Hun er ikke verd at du snakker med henne.

Anonymous poster hash: 35d38...c41
  • Liker 1
Skrevet

Er du faktisk så betatt av henne som du sier, eller kan det tenkes at du er litt ekstra interessert fordi hun oppfører seg så merkelig og vanskelig å komme innpå?

Uansett hva som foregår så synes jeg hun har oppført seg skikkelig dårlig. Og umodent. Om hun ikke forstår at du føler deg misbrukt så synes jeg du skal ta avstand og finne noen som fortjener deg. Du virker som en bra fyr.

• Liker 2
Skrevet

Vel, sånn er faktisk kjærligheten. Man må tørre å blotlegge seg, og da kan man bli såra. Det gjør vondt, men det er ikke sikkert det har vært lett for henne heller. Hun har nok ikke ønsket å utnytte deg, men er vel på et annet plan hvor hun ikke har vært klar for noe mer seriøst. Det må du bare respektere, det ville jeg sagt om det hadde gått andre veien også. Du aner ikke hva som har foregått mellom henne og eksen eller hvordan det utvikler seg, åpenbart er hun usikker og synes det er vanskelig å vite hva hun egentlig vil. Sørg og kom deg videre, ikke gå og grunn på dette og skap masse dårlige følelser og hat. Dere hadde det vel litt hyggelig mens det varte også?

Greia er vel den at hun skulle aldri å fortsatt å vist så mye interesse for meg hvis hun fortsatt hadde følelser for X'en sin. I det hele tatt å snakke om X'en når man er i gang med en ny person er for meg utenkelig og dårlig gjort. Hun skulle også ha svart meg på en ordentlig måte når jeg ville snakke mer seriøst med henne og ville vite hva hun egentlig ville. Spesielt når hun så godt visste hva jeg ville. Det synes jeg er respektløst.

Skrevet

Er du faktisk så betatt av henne som du sier, eller kan det tenkes at du er litt ekstra interessert fordi hun oppfører seg så merkelig og vanskelig å komme innpå?

Uansett hva som foregår så synes jeg hun har oppført seg skikkelig dårlig. Og umodent. Om hun ikke forstår at du føler deg misbrukt så synes jeg du skal ta avstand og finne noen som fortjener deg. Du virker som en bra fyr.

Jeg blir ikke tiltrukket av jenter som er vanskelige og oppfører seg merkelig. Jeg trodde virkelig at det her kunne bli noe, for alt virka (på overflaten i det minste) så veldig bra. "Alle" visste at vi hadde noe på gang og trodde alt gikk fint. Å gi meg så gode signaler for så å bare si at man ikke har hatt følelser for deg, da blir jeg utrolig provosert. At hun i tillegg ikke kan snakke med meg om hva som plager henne og hva hun vil med oss når jeg spør er veldig sårt med tanke på at hun visste akkurat hva jeg ville.

Skrevet

TS hadde nok litt for høye forventninger her.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Greia er vel den at hun skulle aldri å fortsatt å vist så mye interesse for meg hvis hun fortsatt hadde følelser for X'en sin. I det hele tatt å snakke om X'en når man er i gang med en ny person er for meg utenkelig og dårlig gjort. Hun skulle også ha svart meg på en ordentlig måte når jeg ville snakke mer seriøst med henne og ville vite hva hun egentlig ville. Spesielt når hun så godt visste hva jeg ville. Det synes jeg er respektløst.

Greia er at du er såra og sint og vil finne ting å ta henne på. Misforstå meg rett, det er mange ting hun kunne gjort annerledes, men prøv å sette deg inn i hennes situasjon også, og ikke bare gå og surne og bestemme deg over at HUN har gjort noe feil og at HUN er ei drittkjerring. Man kan ikke beskytte seg fra å bli såra, selv om det ikke alltid er noens intensjon. Man legger forskjellige ting i relasjonene man har, og i blant fører det til at den ene føler mer enn den andre. Når hun har vært i et langvarig forhold som tok slutt for kort tid siden (mars er ikke veldig lenge siden), er det vel ikke rart at exen er et samtaleemne, han har vært en viktig del i livet hennes. Du synes det er UTENKELIG - da burde vel du selv tatt konsekvensene av det og prøvd å trappe ned kontakten? Eller sitter du bare nå og leter etter ugler i mosen fordi du er såra?

Endret av chikako
Skrevet

"Jeg er ikke den som sier nei, jeg kommer alltid løpende til deg" er en sangtekst som det kanskje er noe i. Ikke nedverdigendeg selv til å følgehennes minste vink, du vil bare bli sint og såra. Hun virker som hun ikke helt klarer å bestemme seg - eller hun liker bekreftelsen fra deg på det psykologiske plan. Det var respektløst av henne å holde rundt eksen når hun ikke har avsluttet relasjonen til deg. Det sier en del om henne.

Anonymous poster hash: 54e93...ff7

Skrevet

Dårlig oppførsel av hun syns jeg, men du burde sett tegnene tidligere

Anonymous poster hash: aca43...e32

Skrevet

Jeg ville trukket meg unna.

For det forste, som noen har nevnt over, man maa blottlegge seg litt for aa oppnaa noe. Det er derimot ikke gitt at vedkommende foler det samme, eller enda vet hva de foler eller om de vil ha et forhold. Hun er heller ikke pliktig aa vite det like fort som du gjor det. Det virker som du har vaert ganske "paa", og for aa vaere brutalt aerlig saa kan det virke noe desperat naar en gutt er saapass paastaaelig paa at han vil ha et forhold (paa samme maate som at kvinner som ikke er selektive paa sexpartnere fremstaar mindre attraktive for menn).

Jeg regner med at hun liker selskapet ditt og har det hyggelig med deg, men ikke foler det samme som du foler. Naar hun i tillegg ofte blir konfrontert med dine folelser vet hun ikke hva hun skal si - hun vil ikke lyve og si hun foler det samme, men hun vil heller ikke kaste deg vekk ettersom det kan hende hun utvikler noe. Siden du er saa veldig tilgjengelig for henne kan det lett resultere i at hun tenker hun kan faa noen bedre.

Hun har tydeligvis fortsatt folelser for eksen og hun tvinges ikke til aa ta noen avgjorelser ettersom du kommer hver gang hun plystrer. Jeg ville backet unna og begynt aa treffe andre jenter.

• Liker 1
Skrevet

Og selvfølgelig så skal folk forsvare jenta her. Veldig overraskende.

Du føler deg utnyttet fordi du har blitt utnyttet. Mest sannsynlig så brukte hun deg for å gjøre eksen sjalu eller komme over han. I tillegg så prøvde hun å holde på deg ved å være av og på hele tiden. En skikkelig kjerring altså.

Synes du skal ta deg lærdom av det og gå videre. Du er bare 18, og dette er ikke det verste du vil oppleve i livet.

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis du er i tvil: dette er ikke liv laga. Hun synes du er grei å ha, men ikke noe mer.

Nei, hvem vet hva som foregår i hodet hennes? Ingen aning. Men hvis du ikke vil fortsette å bli utnyttet må du legge dette bak deg og ikke sitte der på vent fra hennes minste vink. Hun har også godt av å lære at ikke hele verden dreier sakte rundt hennes navle og gjør som hun befaler til enhver tid.

Gå videre, trådstarter.

Skrevet

Du får lære til neste gang. Damer som er "usikre på hva de vil" er det best å holde seg unna.

Hun har nok likt deg også, men samtidig hatt følelser for eksen.

Anonymous poster hash: f4680...5e5
Skrevet

Hun kan ha brukt deg for å gjøre eksen sjalu, slik at de ble sammen igjen, slik en over her antyder. Det tenkte jeg ikke på da jeg svarte, men det høres ut til å henge på greip.

Anonymous poster hash: 54e93...ff7

Skrevet

Greia er at du er såra og sint og vil finne ting å ta henne på. Misforstå meg rett, det er mange ting hun kunne gjort annerledes, men prøv å sette deg inn i hennes situasjon også, og ikke bare gå og surne og bestemme deg over at HUN har gjort noe feil og at HUN er ei drittkjerring. Man kan ikke beskytte seg fra å bli såra, selv om det ikke alltid er noens intensjon. Man legger forskjellige ting i relasjonene man har, og i blant fører det til at den ene føler mer enn den andre. Når hun har vært i et langvarig forhold som tok slutt for kort tid siden (mars er ikke veldig lenge siden), er det vel ikke rart at exen er et samtaleemne, han har vært en viktig del i livet hennes. Du synes det er UTENKELIG - da burde vel du selv tatt konsekvensene av det og prøvd å trappe ned kontakten? Eller sitter du bare nå og leter etter ugler i mosen fordi du er såra?

Hvis hun hadde satt seg inn i MIN situasjon, så hadde hun muligens sett hvorfor jeg nå føler som jeg gjør. Det at den ene føler mer enn den andre, det er naturlig nok, men det burde ikke være grunn nok til at ting ikke kan fungere mellom to personer (som jo var tilfelle her). Da må man SNAKKE sammen og det man føler og tenker. Den ene kan ikke stå for alt mens den andre bare sitter der og nikker. Spesielt ikke når det er om et så sensitivt og følsomt tema som dette.

Skrevet

Og selvfølgelig så skal folk forsvare jenta her. Veldig overraskende.

Du føler deg utnyttet fordi du har blitt utnyttet. Mest sannsynlig så brukte hun deg for å gjøre eksen sjalu eller komme over han. I tillegg så prøvde hun å holde på deg ved å være av og på hele tiden. En skikkelig kjerring altså.

Synes du skal ta deg lærdom av det og gå videre. Du er bare 18, og dette er ikke det verste du vil oppleve i livet.

Livet er som en kommode.

Skrevet

Jeg tror du skal prøve å glemme henne TS, det høres ikke ut som hun er helt match for deg? Det er mange andre fisker i havet.

Anonymous poster hash: 8f80c...6b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...