AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Har lest mye dritt om Bjerke studentbolig. Har takket ja til boligen siden jeg vet hvor ille situasjonen er for vi studenter, men er det noen forbedring på Bjerke studentbolig? Er det fortsatt asylsøkere som okkuperer flere boliger? Mye kriminalitet der? Ble veldig redd av å lese om en hendelse der en jente ble voldtatt, hvor det var innbrudd på rommene og ikke minst hvordan fellesrommene ble preget av fulle asylsøkere.... Anonymous poster hash: c51eb...f0a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Helt krise er det ikke. Spørs jo på gangen du havner på. Uansett er det greit å få en fot innafor systemet, så kan du overføres videre med kortere ventetid.Anonymous poster hash: 4e1d7...754
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Jeg har ikke hørt noe, så jeg skal ikke si noe om situasjonen på Bjerke, men hvis du er skeptisk til å bo der, kan du søke overflytting. Du er priorotert når du allerede er inne i systemet, så du får sannsynligvis bolig et annet sted hvis du søker. Anonymous poster hash: 0713f...0b7
Superblomst Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Hei, jeg bor på Bjerke I forhold til andre studenthybler i Oslo er standarden høy for prisen. Betaler 2800 i mnd, har rom med ok størrelse og deler bad og gang med en annen person. Nylig oppbusset kjøkken med oppvaskmaskin(luksus i hybelverdenen) og liten røykebalkong deles med 5 andre, som fungerer helt greit. Alle er studenter. Kjøkkenet pleier vi låse, så her er det ingen uvedkommende som har tilgang MEGAKORT vei å gå fra busstopp og til bygget (maks 1 min om du kommer fra sentrum), så jeg føler meg i allefall MYE tryggere her enn om jeg f.eks skulle dratt hjem fra byen og bodde på Kringsjå (eller Sogn, hvor det er mindre lys og flere busker å bli dratt inn i.) Stort pluss med 31-bussen som går døgnet rundt! Har sett at det er endel eldre utenlandske mennesker som kanskje ikke gir helt inntrykk av å være studenter som bor oppover i bygget, men bortsett fra spennende matlukter har ikke det vært noe jeg har merket noe mer til eller hengt meg særlig opp i. JEG føler meg helt trygg her (selv om låsene på hybeldørene gjerne kunne vært byttet ut, men tror det er noe som gjelder de fleste SIO-hybler og som de skal ta tak i). Overraskende fint område. Har super utsikt over byen, treningssenter, apotek, bibliotek og flere matbutikker i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Hei, jeg bor på Bjerke I forhold til andre studenthybler i Oslo er standarden høy for prisen. Betaler 2800 i mnd, har rom med ok størrelse og deler bad og gang med en annen person. Nylig oppbusset kjøkken med oppvaskmaskin(luksus i hybelverdenen) og liten røykebalkong deles med 5 andre, som fungerer helt greit. Alle er studenter. Kjøkkenet pleier vi låse, så her er det ingen uvedkommende som har tilgang MEGAKORT vei å gå fra busstopp og til bygget (maks 1 min om du kommer fra sentrum), så jeg føler meg i allefall MYE tryggere her enn om jeg f.eks skulle dratt hjem fra byen og bodde på Kringsjå (eller Sogn, hvor det er mindre lys og flere busker å bli dratt inn i.) Stort pluss med 31-bussen som går døgnet rundt! Har sett at det er endel eldre utenlandske mennesker som kanskje ikke gir helt inntrykk av å være studenter som bor oppover i bygget, men bortsett fra spennende matlukter har ikke det vært noe jeg har merket noe mer til eller hengt meg særlig opp i. JEG føler meg helt trygg her (selv om låsene på hybeldørene gjerne kunne vært byttet ut, men tror det er noe som gjelder de fleste SIO-hybler og som de skal ta tak i). Overraskende fint område. Har super utsikt over byen, treningssenter, apotek, bibliotek og flere matbutikker i nærheten. Takk for beskrivelsen Leste nok på tråder og artikler som var fra noen år tilbake. Betryggende å høre at du ikke er redd... og å høre at 31-bussen ligger rett utenfor (dette er også bussen som vil frakte meg halvveis til jobb :D ) Det er som vanlig ikke-studenter som beboer noen studenthybler (noe som er dumt ettersom OSLO trenger spesielt plass), men så lenge det ikke er snakk om psykiske ustabile mennesker, går det greit. Regner med at SIO har lært av hendelsen fra 2006. ts Anonymous poster hash: c51eb...f0a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 Takk for beskrivelsen Leste nok på tråder og artikler som var fra noen år tilbake. Betryggende å høre at du ikke er redd... og å høre at 31-bussen ligger rett utenfor (dette er også bussen som vil frakte meg halvveis til jobb :D ) Det er som vanlig ikke-studenter som beboer noen studenthybler (noe som er dumt ettersom OSLO trenger spesielt plass), men så lenge det ikke er snakk om psykiske ustabile mennesker, går det greit. Regner med at SIO har lært av hendelsen fra 2006. ts Anonymous poster hash: c51eb...f0a Den asylsøkeren som drepte en lege med kniv (på et legekontor i sentrum, ikke på Bjerke), bodde på det studenthjemmet. Men det er en del år siden, og jeg har ikke hørt om noen episoder i det siste. Det er ellers en god beskrivelse som ab over her har, med kort vei til buss, butikker, apotek m.m I tillegg til et legekontor med kjempeflinke fastleger (om man trenger dette). Tror ikke Kringsjå studenthjem er noe bedre i fht standard og asylsøkere. Anonymous poster hash: 7968a...953
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 Jeg bodde forøvrig 6 år på Kringsjå studentby og opplevde aldri noe skummelt, superkort vei til tbanen og til Nordmarka med fantastiske turmuligheter. Jeg tror man kan være både heldig og uheldig uansett hvor man havner, men som det sies over kan du be om overflytting om du ikke skulle trives. Anonymous poster hash: c4fb2...a50
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 Jeg bodde forøvrig 6 år på Kringsjå studentby og opplevde aldri noe skummelt, superkort vei til tbanen og til Nordmarka med fantastiske turmuligheter. Jeg tror man kan være både heldig og uheldig uansett hvor man havner, men som det sies over kan du be om overflytting om du ikke skulle trives. Anonymous poster hash: c4fb2...a50 Det er gode turmuligheter på Bjerke også. Ikke langt fra marka Anonymous poster hash: 7968a...953
Superblomst Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Jeg bodde forøvrig 6 år på Kringsjå studentby og opplevde aldri noe skummelt, superkort vei til tbanen og til Nordmarka med fantastiske turmuligheter. Jeg tror man kan være både heldig og uheldig uansett hvor man havner, men som det sies over kan du be om overflytting om du ikke skulle trives. Anonymous poster hash: c4fb2...a50 Det hjelper lite at det er kort vei til banen når den kun går en gang i kvarteret, synes nå jeg. Har hørt historier om at tbanen i tillegg får store problemer der oppe når det plutselig kommer mye snø, men om dette er sant er jo en annen sak! Parleilighetene er i allefall utrolig fine, og det er koselig med den "studentby-følelsen"
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #10 Skrevet 11. februar 2014 Jeg bodde der nettopp, syns aldri det var skummelt, rett ved bussen og åpent og luftig. God pris! Men nå leide vi parleilighet, så vet ikke hvordan det er på hyblene/felleskjøkken osv. Ang asylsøkere tror jeg ikke du skal bekymre deg, det er nok noen av dem der, men de sniker seg bare stille inn og vil helst ikke bli lagt merke til stakkars.. Bare hyggelige folk jeg har pratet med hvertfall.Anonymous poster hash: ffdac...f53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå