AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #1 Skrevet 9. februar 2014 Nå har jeg skikkelig lyst til å klage, for merk tidspunktet dette innlegget her blir skrevet. Jeg har en nabo som bråker masse. Og da mener jeg masse. Det har han gjort hele tiden jeg har bodd her. Han bor rett over meg, og det er veldig lytt mellom leilighetene. Jeg hører det utrolig godt når han spiller musikk, og som oftest klarer jeg å høre hvilken sang han hører på, til og med teksten. Og det er i og for så greit, men det blir ganske ille når jeg våkner av det kvart over 5 på en søndag. Musikken er ikke det eneste problemet, han roper også mye. Jeg vet ikke hvem han roper til, men han bor alene (så vidt jeg vet). Og igjen så roper han av og til så høyt at jeg faktisk hører hva han sier. I helgene har han som oftest folk på besøk, og da roper alle sammen (det var også det som er årsaken til at jeg er våken nå). Lurer på hva det er å gjøre, vet han er i slekt med styreren i borettslaget. Og jeg har ikke lyst til å være "den personen" som er pirkete og klager. Jeg kjenner han dessuten ikke, og ingen andre av nabonene heller. Det hjelper ikke at jeg er så sjenert at jeg rett og slett ikke tør å si i fra til han... Anonymous poster hash: 72a6d...2bf
Alina X Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Du må jo si ifra,men på en all right måte. Fortsetter han spillingen og driter i din forespørsel, da ringer du politi hver gang det bråker for å klage på husbråk. 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Det skal være stilt fra 23 til 7 ellernoe, så om han bråker utenfor det, og du ikke vil rapportere til styret, så kan du ringe polititten. Men ville nok tatt det via styret først. Eller legg en anynom lapp i postkassa hans. Anonymous poster hash: 2e8c5...468
Gjest Offensive Pie Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Om han lager så mye lyd at du vekkes i 5-tiden på morgenen, så er det en soleklar klagegrunn. Ta det til styret, og om de ikke gjør noe, så ring politiet neste gang. Det får være måte på hva man skal finne seg i. 7
Batteri Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Om han lager så mye lyd at du vekkes i 5-tiden på morgenen, så er det en soleklar klagegrunn. Ta det til styret, og om de ikke gjør noe, så ring politiet neste gang. Det får være måte på hva man skal finne seg i. What she said. Slik mangel på hensyn irriterer meg noe grønnjævlig!
RVP Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 Dersom du ikke selv klarer å ta det opp med han, så få noen andre til å gjøre det, for det er jo ikke sikkert han vet at han bråker eller at det er lytt. Å ringe politiet uten å først ha forsøkt å løse det selv er iallefall ikke en god løsning! Det er sløsing av politiets ressurser...
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #7 Skrevet 9. februar 2014 Det du gjør, er å ringe politiet når det verste står på. Du kan også klage til styret. Jeg vil tro at de får mange klager på denne beboeren fra andre beboere. Anonymous poster hash: d0f93...4be 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #8 Skrevet 9. februar 2014 Hadde også en sånn nabo. Var der oppe for å si i fra flere ganger, men han åpnet ikke døren. Bare skrudde ned lyden litt, for så å skru den opp igjen ganske fort. Ringte til slutt politiet som kom å snakket ned han, det hjalp ikke mer enn noen dager. Klagde til styre som sendte gan brev, det hjalp max en uke. Til slutt ble jeg så sint at jeg gikk opp å dundret på døren, samtidig som jeg ringte på om og om igjen. Han åpnet til slutt, og jeg freste ut at vist han ikke nå ga seg med å bråke så kom jeg til å hive anlegge hans ut vindu og ta med meg alle kablene. Har ikke vært en eneste unormal høy lyd derfra siden, og ja han bor der enda... hehe At lille meg var det som skulle til var det siste jeg hadde trodd :DAnonymous poster hash: f51df...595
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #9 Skrevet 9. februar 2014 Vi er ikke så mange som bor i den boenheten, og jeg er den eneste som bor vegg i vegg (eller gulv i tak) med ham. Jeg tviler på at noen av de andre hører ham - det er musestille i gangen, også hører jeg det med en gang jeg går inn døra til leiligheta mi. Skulle virkelig ønske jeg faktisk var den type person som ikke fikk angst av å si ting face to face. Han er forsåvidt en veldig hyggelig mann så vidt jeg vet, og jeg har ikke lyst til å bli uvenner med noen som helst. Anonymous poster hash: 72a6d...2bf
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 9. februar 2014 #10 Skrevet 9. februar 2014 Nå har jeg skikkelig lyst til å klage, for merk tidspunktet dette innlegget her blir skrevet. Jeg har en nabo som bråker masse. Og da mener jeg masse. Det har han gjort hele tiden jeg har bodd her. Han bor rett over meg, og det er veldig lytt mellom leilighetene. Jeg hører det utrolig godt når han spiller musikk, og som oftest klarer jeg å høre hvilken sang han hører på, til og med teksten. Og det er i og for så greit, men det blir ganske ille når jeg våkner av det kvart over 5 på en søndag. Musikken er ikke det eneste problemet, han roper også mye. Jeg vet ikke hvem han roper til, men han bor alene (så vidt jeg vet). Og igjen så roper han av og til så høyt at jeg faktisk hører hva han sier. I helgene har han som oftest folk på besøk, og da roper alle sammen (det var også det som er årsaken til at jeg er våken nå). Lurer på hva det er å gjøre, vet han er i slekt med styreren i borettslaget. Og jeg har ikke lyst til å være "den personen" som er pirkete og klager. Jeg kjenner han dessuten ikke, og ingen andre av nabonene heller. Det hjelper ikke at jeg er så sjenert at jeg rett og slett ikke tør å si i fra til han... Anonymous poster hash: 72a6d...2bf Har du prøvd å dunke i taket med ein kost?
Raquelle Skrevet 9. februar 2014 #11 Skrevet 9. februar 2014 Vi er ikke så mange som bor i den boenheten, og jeg er den eneste som bor vegg i vegg (eller gulv i tak) med ham. Jeg tviler på at noen av de andre hører ham - det er musestille i gangen, også hører jeg det med en gang jeg går inn døra til leiligheta mi. Skulle virkelig ønske jeg faktisk var den type person som ikke fikk angst av å si ting face to face. Han er forsåvidt en veldig hyggelig mann så vidt jeg vet, og jeg har ikke lyst til å bli uvenner med noen som helst. Anonymous poster hash: 72a6d...2bf Forstår at du ikke har lyst til det. Pleier ikke å gjøre sånt jeg heller, men det kokte fint over til slutt. 2 mnd med festing og musikk nesten kveld/natt tok bare kaka. Her hos oss er den vanlige måten å gjøre det på å banke i vegger og tak, samt å trampe i gulvet mens man gjerne kjefter og skriker hold kjeft. Ingen som gir beskjed til styret, så har følt meg som den eneste som klager over ting. Men de tok det opp på ett styre, for fler som sitter i styret bor ikke her. De eier bare leiligheter. Å de ble sjokkert over hvor ille det faktisk kunne være til tider. Så nå er det strammet inn skikkelig på reglene, og det er oppmuntret til å si i fra til styre. De har blitt strengere på hvem som får leie også. Nå er det mye bedre her, og det er så deilig
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #12 Skrevet 10. februar 2014 Herregud, nå driter jeg snart i hvor sjenert jeg er. Bokstavelig talt i hele dag har han drevet og ropt i leiligheten ("Kan ikke du bare holde kjeft") og ting ramler i gulvet og han tramper så hardt at det rister hos meg, tuller ikke. Om det fortsetter kommer jeg til å banke på hos han, men jeg må innrømme at jeg er ganske redd, for han virker ikke helt stabil...Anonymous poster hash: 72a6d...2bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå