Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ansjos
Skrevet

Jeg holder på å bli sprø av mannen min. Han er et forferdelig surrehue som ikke har orden på noe som helst. Vi er en familie på 6 og jeg har tatt opp med ham flere ganger at for å få tingene til å fungere er det viktig at vi som er voksne klarer å holde sånn noenlunde orden i våre egne ting.

Jeg jober mye hjemmefra, men har ikke eget kontor pga plassmangel. Dette fungerer helt fint, bortsett fra at mannen min skal rote til. Jeg har investert i en ny bærbar pc for at jeg skal ha mulighet til å jobbe der jeg ønsker. Men så har også min mann begynt å bruke pc en til sine fritidssysler. Så når jeg kommer for å jobbe så finner jeg ikke disketten/ cd platen som jeg hadde sist jeg satt med dataen. Da ligger det et spill i maskinen i stedet. Mine ting har han bare slengt til sides. Og så skylder han på ungene dersom det ikke er der lenger.

Høres kanskje litt sutretet ut nå, men dette er noe som gjentar seg gang på gang. I steden for å legge ting på plass kan han putte de innimellom alle slags rare plasser. Jeg finner støtt og stadig ting som han har "gjemt" unna, fordi han ikke gidder å legge dem på plass. Føler at jeg har 5 barn og ikke 4. Er det mulig å gjøre noe for å få han til å ordne opp og holde ham unna mine ting ? Eller er jeg urealistisk ?

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Tja, det er din pc, og klarer han ikke å følge dine regler, bør han heller ikke få lov til å låne den.

Gjest Anonymous
Skrevet

Syns du bare skal rydde bort pc'n din på et lurt sted, sånn at han ikke finner den.

Skrevet

Du må rett og slett bare sette foten ned og si at om han ikke kan legge tingene på plass igjen etter bruk så kan han ikke bruke PC'en din. Dette er faktisk din arbeidsplass, at den befinner seg i deres felles hjem bør ikke gjøre saken annerledes. Spør ham hva han hadde syntes om du kom og rotet til på hans arbeidssted. Da ville nok pipa fått en annen låt.

Gjest GreenSky
Skrevet

Hvis du ber han om å skjerpe seg og han ikke hører, kan du jo f.eks ordne med passord på pc-en din.

Gjest tusjen
Skrevet

Jeg skjønner frustrasjonen din... Men, jeg tror at en rotekopp alltid er en rotekopp. Jeg tror det er noe man må leve med og jo mindre energi man bruker på å irritere seg over det jo bedre er det.. Sørgelig, men jeg tror det er sant... (Dere skulle hatt hver deres pc, slik at du ihvertfall hadde din i fred!)

hilsen tusjen

Gjest GreenSky
Skrevet

En ting, hvis han har rotet bort dine ting, er det urimelig at du skal lete. Det kan han gjøre selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...