AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Jeg har aldri trent noe særlig i hele mitt liv, og er nå 23 år gammel og det er virkelig på tide å begynne. Eg slank, 168 cm og 50 kg, men absolutt ikke trent. Jeg er svak, har elendig kondisjon og utholdenhet og har attpå til astma. Jeg vet at jeg MÅ gjøre noe nå, og har meldt meg inn i treningssenter. Jeg skal prøve å trene med en venninne som også er lite trent. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, hva jeg bør gjøre. Målet mitt er 2 ganger i uken. Får jeg til det er jeg utrolig glad. Hva bør jeg, som aldri før har trent og er i elendig form, begynne med? Er det gruppetimer som kan være en god begynnelse for meg? Hvilke type gruppetimer? Step, pilates, spinning? Vil ikke bare løfte på vekter for meg selv, det er veldig umotiverende.. Gode treningstips til en utrent og lat jente, som nå vil endre på denne destruktive levemåten, mottast med stor takk! Anonymous poster hash: 4043b...729
Gjest Runforit Skrevet 9. februar 2014 #2 Skrevet 9. februar 2014 Hva ønsker du å oppnå? Bedre kondisjon, mer muskelmasse?
ShiningStar Skrevet 9. februar 2014 #3 Skrevet 9. februar 2014 Anbefaler spinning vertfall... Der kan du velge selv hvor mye motstand du vil ha, alt etter hvor godt form du er i. Dersom du har råd ville jeg anbefalt et par timer med personlig trener eller veiledningstimer. Da har du mulighet til å få et treningsopplegg tilpasset deg. Husk også at trening med frivekter krever riktig teknikk. Du burde ikke starte med dette før du har fått riktig veiledning på hvordan øvelsene skal utføres. Det finnes utallige videoer og forklaringer på treningsforum.no... Ikke press deg selv for mye nå i begynnelsen, Ta alt i et fint tempo og øk gradvis. Starter du for hardt er det lett og falle ut.. Prøv å søk litt på nettet etter ulike treningsoplegg for nybegynnere. Gruppetimer er også gøy, da har du mulighet for å teste ut ulike aktiviteter og finne noe som du selv liker.. Lykke til, og håper du klarer og finne treningsgleden 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #4 Skrevet 9. februar 2014 Siden du er såpass nybegynner ville jeg prøvd alt. Altså, ikke hver eneste bidige ting man kan gjøre på et treningssenter, men det meste. Da jeg begynte å trene fant jeg ut at jeg hater yoga, spinning, bosu, pilates og ellipsemaskin, men at jeg liker løping, corebar og bodypump. Da visste jeg bedre hva slags treningsperson jeg var. Folk er forskjellige, og ingen kan si til deg at akkurat du skal trene spinning to ganger i uka. Etter hvert når du er i bedre form kan du drive med litt mer målrettet trening, men jeg mener at når man er i dårlig form er første målet å finne ut hva man liker, hva man mestrer og rett og slett fokusere på å bli vant til å gå på trening, til å prioritere trening og til å innføre det som en hverdagsrutine. Bodypump er ideelt for nybegynner-asmatikere, fordi det går svært lite på pusten samt at instruktøren detaljstyrer alt du gjør! Anonymous poster hash: dff3e...8cf 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #5 Skrevet 9. februar 2014 Hva ønsker du å oppnå? Bedre kondisjon, mer muskelmasse? Begge deler Anonymous poster hash: 4043b...729
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #6 Skrevet 9. februar 2014 Takk for svar! Anonymous poster hash: 4043b...729
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå