Gå til innhold

Vertsfamilie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Okei, så jeg er veldig usikker på om dette er i riktig kategori, men la gå.

Jeg er en utvekslingselev, har vært i mitt vertsland siden i fjor sommer, og reiser hjem igjen til sommeren. Min første vertsfamilie var en katastrofe, og jeg ble plassert i en ny familie.

Min nye familie har jeg nå bodd hos i tre måneder, og det har vært utrolig turbulent. Det er konstant masing, krangling og kjefting, og vertsforeldrene mine har ingen barn og er i seksti-årene. Så vi gjør sjelden noe som helst heller - sitter bare hjemme.

For to måneder siden, uttrykte vmor at hun var dritt lei av at jeg var så rotete av meg og aldri hjelper til, så jeg bestemte meg for å skjerpe meg veldig. Noe jeg har gjort. Jeg holder rommet mitt helt ryddig til enhver tid, jeg lager middag flere ganger i uken og rydder kjøkkenet hver dag, jeg rydder opp etter meg selv og etter vertsfar, går tur med hunden hele tiden, støvsuger huset 1-2 ganger i uken. Dette var veldig uvant for meg, men jeg har nå lagt meg til en vane å gjøre alt dette for vertsforeldrene mine. Problemet er, at de ikke ser ut til å legge merke til hvordan jeg har forandret meg - og de kjefter konstant. Som i går, for første gang på veldig lenge, så glemte jeg å sette inn en tallerken i oppvaskmaskinen. I dag kjeftet vertsmor meg ut og brølte til meg om hvordan jeg ALDRI gjør noe, og ALLTID glemmer å rydde opp etter meg, når det ikke er sant i det hele tatt. Hun har nylig operert beinet sitt og jeg har løpt rundt for henne og fikset alt hun har trengt de siste dagene, fordi hun selv ikke har kunnet gjøre det. Også får jeg slengt i trynet at jeg aldri hjelper til, og bare er til bry. Er dette rettferdig? Jeg føler ikke at det er rettferdig å bli kjeftet på så mye, de sammenlikner meg også hele tiden med andre "perfekte" utvekslingselever de har vært vertsfamilie for tidligere.

Det jeg lurer på er, burde jeg fortsette å bo i dette hjemmet? Det drar meg veldig ned å hele tiden bli kjeftet på uten grunn, og jeg er usikker på hva jeg skal gjøre med det. Føler jeg ikke har rett til å klage heller; de har jo åpnet hjemmet sitt for meg. Men jeg føler meg ikke som en del av familien, mer som en gjest. De har også uttrykt at de ikke ser på meg som en del av familien.

Håper noen har noen gode råd å komme med :)

Anonymous poster hash: 97e6f...7c0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med kontaktpersonen din i organisasjonen og forklar situasjonen. Lykke til!

Anonymous poster hash: 4f8a5...3c6

Skrevet

Herregud, kom deg vekk derfra.

Anonymous poster hash: 02eb3...34b
Skrevet

Ta kontakt med organisasjonen du reiser med. Om den lokale kontaktpersonen din ikke er i stand til å hjelpe deg, må administrasjonen hjemme hjelpe.

Du betaler for å ha et år du skal vokse på, ikke bli nedtrykt av.

Anonymous poster hash: 2a6a2...061

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...