Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører flere sier at dette lønner seg.Snakker da om kredittkort gjeld. Men når jeg f.eks sjekka Lendo.no,så må man ha 200.000 utbetalt før skatt,noe jeg ikke har.Så hva gjør man da?Noen som har noen tips de vil dele med en stakkars e?

Anonymous poster hash: 1187d...d3f
Skrevet

Det jeg gjorde var å få et forbrukslån ifra banken min, slik fikk jeg samlet 2-3 kredittkort.

Skrevet

Kredittkortgjeld har som regel en høyere effektiv rente (20-25%) enn hva forbrukslån opererer med (10-20%). Så lenge du kan refinansiere lånet til et lån med lavere rente, så lønner det seg. Det er mange som snur i døra når de hører ordet "forbrukslån". Men det er fordi det i utgangspunktet ikke lønner seg å ta opp slike lån på grunn av den høye renta, men det er når de ikke har dyrere gjeld fra før av.

Hør med banken din eller søk om tilbud fra ulike kreditorer. Tilbudene er uforpliktende, så det er lurt å motta flere tilbud for så å sammenligne dem.

Husk at du til syvende og sist må betale ned gjelda. Selv om du får flyttet lånet over til noe rimeligere, skal gjelden fortsatt betales. Jobb ekstra og/eller dropp ferien. Gjør det som skal til!

• Liker 1
Skrevet

Kredittkortgjeld har som regel en høyere effektiv rente (20-25%) enn hva forbrukslån opererer med (10-20%). Så lenge du kan refinansiere lånet til et lån med lavere rente, så lønner det seg. Det er mange som snur i døra når de hører ordet "forbrukslån". Men det er fordi det i utgangspunktet ikke lønner seg å ta opp slike lån på grunn av den høye renta, men det er når de ikke har dyrere gjeld fra før av.

Hør med banken din eller søk om tilbud fra ulike kreditorer. Tilbudene er uforpliktende, så det er lurt å motta flere tilbud for så å sammenligne dem.

Husk at du til syvende og sist må betale ned gjelda. Selv om du får flyttet lånet over til noe rimeligere, skal gjelden fortsatt betales. Jobb ekstra og/eller dropp ferien. Gjør det som skal til!

Det vet jeg,og jeg greier å betale den ned. Men det blir mer økonomisk lønnsomt hvis jeg får samla de.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei,

Jeg vurderer det samme som deg-har tre kredittkort og handlekonto hos ellos. Fikk et tilbud fra Klarna i dag, og regner med å ha betalt ned innen årets slutt, kanskje kjappere. Hvordan har det gått med deg?

Anonymous poster hash: ecf1b...cd0

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg vurderer det samme som deg-har tre kredittkort og handlekonto hos ellos. Fikk et tilbud fra Klarna i dag, og regner med å ha betalt ned innen årets slutt, kanskje kjappere. Hvordan har det gått med deg?

Anonymous poster hash: ecf1b...cd0

Gikk inn på klarna,men forsto ikke så mye.

AnonymBruker
Skrevet

Dytter i håp om at AB som skrev 27 feb kl. 19:09 kan svare meg ;)

Skrevet (endret)

Dytter i håp om at AB som skrev 27 feb kl. 19:09 kan svare meg ;)

Lyst å si litt mer hva du ikke forstod, kanskje "vi" kan hjelpe deg.

Eller hjelpen kommer nok ikke ifra meg meg, fordi jeg forstod ikke en dritt av den siden i det hele tatt.

Hva er det de egentlig tilbyr og hva er hele opplegget på siden deres?

Er det en "mellommann" mellom kjøp og salg av varer? :S

https://klarna.com/no/support <---- Chat support på dagtid.

Mitt lille råd er:

Jeg ville nå først tatt kontakt med banken din, og høre hva som må til for at du skal få et forbrukslån og hvor mange % den er på. Deretter høre med andre banker hva de kan tilby deg.

Endret av -Leon-
AnonymBruker
Skrevet

Lyst å si litt mer hva du ikke forstod, kanskje "vi" kan hjelpe deg.

Eller hjelpen kommer nok ikke ifra meg meg, fordi jeg forstod ikke en dritt av den siden i det hele tatt.

Hva er det de egentlig tilbyr og hva er hele opplegget på siden deres?

Er det en "mellommann" mellom kjøp og salg av varer? :S

https://klarna.com/no/support <---- Chat support på dagtid.

Mitt lille råd er:

Jeg ville nå først tatt kontakt med banken din, og høre hva som må til for at du skal få et forbrukslån og hvor mange % den er på. Deretter høre med andre banker hva de kan tilby deg.

Det var det jeg "sto" fast på også. Hva er det egentlig de tilbyr....?Kan ikke se noen sted på siden at de tilbyr lån. Har prøvd flere banker,men får nei. Men jeg har ingen betalingsanmerkninger,er godt over både 20 og 25 år,og ligger over det de krever at man skal ha i årslønn. Så forstår ikke helt. Er kredittverdig til å både få kredittkort,og handle på kreditt(typ nedbetaling/betalingsutsettelse på Elkjøp etc),men på refinansiering får jeg avslag. Men som sagt så vet jeg at det er meg selv som har satt meg i denne situasjonen,og jeg greier å betale ned. Men det ville ha vært mer økonomisk lønnsomt å få samla alt på et sted. Og jeg har også funnet ut at det at jeg er trygdet ikke har noe å si,for den inntekten er jo stabil,og jeg får jo som nevnt kreditt og kredittkort. Og de stedene som kan hjelpe deg hvis alle andre sier nei krever sikkerhet i bolig,men jeg leier jo. Kjenner jeg blir litt frustrert. Man ser jo at alle disse på luksusfellen som virkelig er ute og kjører får til sånne ordninger,men det er kanskje fordi de har et tvprogram i ryggen

Gjest Blondie65
Skrevet

Klarna tilbyr leverandører å fakturere gjennom dem. Dersom du er kunde hos et firma som bruker Klarna kan du få alle regningene som be avbetalingsordning. F.eks slik:

Euroflorist kr. 500

Norman anrivirus kr 800

Bla bla bla kr 500

Tilsammen kr 1800.

I stedenfor å få tre faktura, får du en. Dette er litt som Paypal og Payex.

Det er ikke noe som fungerer for allerede opprettet gjeld.

Ranger kredittkortene dine slik:

Mest gjeld og/eller størst rente

Nest mest gjeld ...

Osv

Betal ned det med minst gjeld først - dette gir noe mestring. Dvs at dette kortet knekker du, og du lager en plan for når det skal være nedbetalt - la oss si at det er 12.000 på dette kortet og du vil bruke ett år. Da betaler du 1.000/mnd + rentekostnaden (forutsatt at dette er over minimumsbeløpet). De andre kortene betaler du kun minimumsbeløp på.

Når dette kortet er betalt, søk på nytt hos Lendo. Dette forutsetter at totalgjelden din nå er redusert, dvs at du ikke har fått nye kort og brukt noen av dem i mellomtiden.

Får du nei, gjør det samme med neste kort - dette har nå kanskje en restgjeld på 36.000. Du har nå 1.000 kr + renter du kan øke betalingen på dette kortet med og du kan kanskje bli kvitt dette på 1,5 år.

Skrevet

Hører flere sier at dette lønner seg.Snakker da om kredittkort gjeld. Men når jeg f.eks sjekka Lendo.no,så må man ha 200.000 utbetalt før skatt,noe jeg ikke har.Så hva gjør man da?Noen som har noen tips de vil dele med en stakkars e?

Beste må være å refinansiere, ja. Har du hørt med Bank2, for eksempel? De pleier å ta ganske mange.
Lendo har mange banker de sjekker fra, men de plukker også med vilje mer lønnsomme kunder enn deg som har lav inntekt og lavt lån (slik jeg forstår det).
I verste fall kan du jo skaffe kredittkort fra f.eks. Skandiabanken, som har lavere rente enn andre, og så gradvis flytte lånet over der ved å bruke pengene du får inn på konto til å betale ned de kortene du har lån på og så bruke det kortet til daglige utgifter. Men generelt sett burde det jo vært klart bedre å få et lån med en eller annen form for sikkerhet, eller et usikret lån med bedre rente.
Gjest Blondie65
Skrevet

Bank2 og en del av disse andre som annonserer med at de er så flinke og hjelper der andre gir opp hjelper kun de som har et boliglån og en bolig de kan ta sikkerhet i. Med andre ord totalt villedende markedsføring.

AnonymBruker
Skrevet

Beste må være å refinansiere, ja. Har du hørt med Bank2, for eksempel? De pleier å ta ganske mange.
Lendo har mange banker de sjekker fra, men de plukker også med vilje mer lønnsomme kunder enn deg som har lav inntekt og lavt lån (slik jeg forstår det).
I verste fall kan du jo skaffe kredittkort fra f.eks. Skandiabanken, som har lavere rente enn andre, og så gradvis flytte lånet over der ved å bruke pengene du får inn på konto til å betale ned de kortene du har lån på og så bruke det kortet til daglige utgifter. Men generelt sett burde det jo vært klart bedre å få et lån med en eller annen form for sikkerhet, eller et usikret lån med bedre rente.

Bank2 krever sikkerhet i fast eiendom

Skrevet

Bank2 og en del av disse andre som annonserer med at de er så flinke og hjelper der andre gir opp hjelper kun de som har et boliglån og en bolig de kan ta sikkerhet i. Med andre ord totalt villedende markedsføring.

Det var jeg ikke klar over. Da er jeg blitt villedet selv, er jeg redd. Takk for info.

Men ellers er det vel ikke logisk å kunne få kredittkort, men ikke forbrukslån, så noen må det være der ute som tar disse søknadene. Ser Centum reklamerer veldig hardt om dagen også. De er jo i samme gate som Lendo og kan være verdt et forsøk?

AnonymBruker
Skrevet

Det var jeg ikke klar over. Da er jeg blitt villedet selv, er jeg redd. Takk for info.

Men ellers er det vel ikke logisk å kunne få kredittkort, men ikke forbrukslån, så noen må det være der ute som tar disse søknadene. Ser Centum reklamerer veldig hardt om dagen også. De er jo i samme gate som Lendo og kan være verdt et forsøk?

Nei det finnes jo ikke logisk på en flekk! Takk.Skal sjekke ut det.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos centrum hadde jeg vist for lite i bruttoninntekt.

Skrevet

Hos centrum hadde jeg vist for lite i bruttoninntekt.

Blir vel samme case som hos Lendo. Begge er jo lånemeglere, og for at de skal ta saken må de se at det blir nok penger igjen for dem å ta oppgaven med å kontakte bankene.

Men du kan jo høre direkte med bankene de samarbeider med? GE, yA, Santander er vel i hvert fall et utgangspunkt, pluss kanskje Bank Norwegian.

Skrevet

Blir vel samme case som hos Lendo. Begge er jo lånemeglere, og for at de skal ta saken må de se at det blir nok penger igjen for dem å ta oppgaven med å kontakte bankene.

Men du kan jo høre direkte med bankene de samarbeider med? GE, yA, Santander er vel i hvert fall et utgangspunkt, pluss kanskje Bank Norwegian.

Kan være smart å høre med flere, så du er sikker på at renten blir god. På den måten blir du liksom din egen lånemegler.

Gjest Blondie65
Skrevet

Prøv OppFinans direkte.

Ellers anbefaler jeg også Realfinans og Finaref.

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er en logikk i at en får slengt etter seg kredittkort nesten uansett inntekt: renten. Med 22-25% effektiv rente og så lave minimumsbeløp at du er garantert å aldri bli kvitt skitten så sier det seg selv at her kan de ikke tape. Legg til at du kan bruke av kreditten hele tiden, at de automatisk utvider denne uten noen begrensning bare fordi du er en god betaler så har du dette bondefangeriet på et brett. De kan ikke tape ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...