momo Skrevet 8. februar 2014 #21 Skrevet 8. februar 2014 Jeg er og enslig mor. Får ingen oppmerksomhet jeg heller. Og mitt største barn er 12 år. Men tar det ikke så nøye heller.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #22 Skrevet 8. februar 2014 Jeg har mann og et barn, og en mor. Men vi bryr oss ikke noe om morsdagen. Og jeg bryr meg heller ikke om bilder på Facebook trist at du føler deg ensom i denne situasjonen TS Anonymous poster hash: 6243b...558
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #23 Skrevet 8. februar 2014 Hehe, jepp.. Har tenkt tanken Anonymous poster hash: b26a7...06f Jeg skal gjøre det valentines day. Noen dager, når "verdens beste"-konkurransene tar helt av på Facebook, er det best å ta en dag fri. Anonymous poster hash: 56dd1...2b1
Gjest Mary Quant Skrevet 8. februar 2014 #24 Skrevet 8. februar 2014 Jeg forstår ikke helt hva som er gleden ved at pappaen kjøper gaver fra barnet til mamma på morsdagen. Og jeg synes det er trist og skremmende og se alle annonsene for morsdag med tips om gaver i tusenkronersklassen og ofte flere tusen. Det viser meg bare hvilket vanvittig kjøpesamfunn vi har skapt - ja, for det er VI som har skapt det selv. Da vi var små var morsdagen og farsdagen dager hvor vi laget kort til mor og far med fantastiske rim og tegninger ... moren min kjøpte en liten blomst til sin mor og far .. og dett var dett, liksom. Jeg har lært ungene mine opp til å droppe gaver på mors- og farsdager. 1
Tante-Sofie Skrevet 9. februar 2014 #25 Skrevet 9. februar 2014 Jeg forstår ikke helt hva som er gleden ved at pappaen kjøper gaver fra barnet til mamma på morsdagen. Det handler vel om en annerkjennelse for "jobben" man gjør, tenker jeg? Sønnen min har samvær med faren sin annenhver helg, men faren hans kjøper ikke bursdag- eller julegaver til sønnen engang, så noen oppmerksomhet derfra hadde overrasket meg stort. Sønnen min har fått hjelp til å kjøpe blomster av kjæresten min da, så jeg er veldig heldig. Men jeg er alene med sønnen min i dag og har tenkt å lage vafler.
Gjest Badebuksa Skrevet 9. februar 2014 #26 Skrevet 9. februar 2014 Når ungen din blir stor nok, får du jo gratulasjon? Alt folk skal lage problemer av 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #27 Skrevet 9. februar 2014 I går kjøpte jeg morsdagkake til meg selv. Stor marsipankake med bringbær og sjokoladebiter i, og med "skilt" hvor det står "Glad i deg". Gjett om jeg skal kose meg! Haha, den kaka kjøpte jeg også! ICA? Til TS: Du er jo mamma, uansett. Du har unger du er glad i og som er glade i deg. At andre skriver ting på Facebook betyr jo ikke at de har det bedre, bare annerledes. Folk skriver det ikke nødvendigvis for å skryte, men "det hjertet er fylt av, renner munnen over med". Mitt hjerte er fylt med ungene mine, og når jeg blir ekstra glad for noe de gjør, får jeg lyst til å dele det med andre. Men jeg hadde ikke gjort det om jeg visste at noen satt et sted og ble lei seg fordi jeg skrev Ha en fin morsdag, TS. Gratulerer med dagen. Anonymous poster hash: 0f72a...7b9 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #28 Skrevet 9. februar 2014 herregud ts, snakker om å lage problemer av ingenting bare for oppmerksomhet. Kvinner som gjør seg til offer så lett er helt tragisk. Det er ikke de som er sammen med barnefedrene sine sin feil at du er alenemor, det ER vanskeligere å være alenemor. Det betyr ikke at de som holder sammen ikke burde få skryte av hverandre om hvor stolte de er av partneren sin bare for å skjerme sånne som deg. Folk skryter av alt på facebook, enten det er av partneren sin, trening, husvask, barna sine eller hva som helst. Hvis ditt ego ikke takler det er det bare å slette deg fra facebook. At du tenker som du gjør om venninnene dine gjør deg til en dårlig......nei vent, ELENDIG venn som ikke unner dem den gleden og oppmerksomheten som mennene deres gir dem og prøver å snu det hele om til å omhandle hvor stakkars det er for deg. Æsj for et menneske du er. Anonymous poster hash: 64304...71e
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #29 Skrevet 9. februar 2014 herregud ts, snakker om å lage problemer av ingenting bare for oppmerksomhet. Kvinner som gjør seg til offer så lett er helt tragisk. Det er ikke de som er sammen med barnefedrene sine sin feil at du er alenemor, det ER vanskeligere å være alenemor. Det betyr ikke at de som holder sammen ikke burde få skryte av hverandre om hvor stolte de er av partneren sin bare for å skjerme sånne som deg. Folk skryter av alt på facebook, enten det er av partneren sin, trening, husvask, barna sine eller hva som helst. Hvis ditt ego ikke takler det er det bare å slette deg fra facebook. At du tenker som du gjør om venninnene dine gjør deg til en dårlig......nei vent, ELENDIG venn som ikke unner dem den gleden og oppmerksomheten som mennene deres gir dem og prøver å snu det hele om til å omhandle hvor stakkars det er for deg. Æsj for et menneske du er. Anonymous poster hash: 64304...71e Åå.. Takk for det. Du er da helt klart et bedre menneske enn meg som kaller meg tragisk og et forferdelig menneske. Kjenner du meg? Nei! Og hvis du hinter til "AltErBraPåFace" kommentaren min så tullet jeg litt, da dette er et kjent fenomen som har blitt tatt opp i media også. At mange liker å framstå som at alt bare er rosenrødt 24/7 uten at det nødvendigvis er sånn. Gjør jeg det for oppmerksomhet? Tror du jeg sier dette til venner hvordan jeg føler det? NEI. Jeg smiler og er glad på deres vegne. Da jeg fikk et bilde fra en venninne på Tlf idag av blomstene og ørebobber av mann og barn, skrev jeg selvfølelig "Så fine gaver, heldig du er.. Ha en fin dag med deg og dine". Og det mener jeg også. Mens inni meg sitter jeg likevel med en følelse av ensomhet og tristhet, også fordi jeg heller ikke har en mor å feire selv heller. Men dette er noe jeg holder inni meg. Utenom her da. Jeg ønsket ikke medlidenhet akkurat. Ei heller lage problemer av, som noen sier her. Men jeg lurte på om noen andre hadde det sånn og hva de gjorde for å få en bedre dag.Anonymous poster hash: b26a7...06f 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #30 Skrevet 9. februar 2014 herregud ts, snakker om å lage problemer av ingenting bare for oppmerksomhet. Det handler vel ikke nødvendigvis om oppmerksomhet, men om at tydeliggjøringen av at man er alene om alt. Det fysiske med å være alene er ikke i nærheten av så vondt som det psykiske, for meg i alle fall. Anonymous poster hash: 26500...bac 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #31 Skrevet 9. februar 2014 Haha, den kaka kjøpte jeg også! ICA? Til TS: Du er jo mamma, uansett. Du har unger du er glad i og som er glade i deg. At andre skriver ting på Facebook betyr jo ikke at de har det bedre, bare annerledes. Folk skriver det ikke nødvendigvis for å skryte, men "det hjertet er fylt av, renner munnen over med". Mitt hjerte er fylt med ungene mine, og når jeg blir ekstra glad for noe de gjør, får jeg lyst til å dele det med andre. Men jeg hadde ikke gjort det om jeg visste at noen satt et sted og ble lei seg fordi jeg skrev Ha en fin morsdag, TS. Gratulerer med dagen.Anonymous poster hash: 0f72a...7b9 Det var absolutt ikke det jeg mente. Jeg mener virkelig ikke at du eller andre skal ta hensyn til meg på Facebook eller andre steder. Jeg unner da andre det, selv om jeg savner det selv. 😊 Jeg bare prøvde å forklare hvorfor jeg synes sånne dager er tunge for meg. Og om jeg var alene om å ha det sånn. Er ikke verre enn at jeg holder meg unna Facebook i dag som flere sier og det har jeg gjort til nå. Takk, Gratulere med dagen til deg også 😊Anonymous poster hash: b26a7...06f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #32 Skrevet 9. februar 2014 Det handler vel ikke nødvendigvis om oppmerksomhet, men om at tydeliggjøringen av at man er alene om alt. Det fysiske med å være alene er ikke i nærheten av så vondt som det psykiske, for meg i alle fall.Anonymous poster hash: 26500...bac Sånn føler jeg det også. Det fysiske er ingenting mot det psykiske å være alene om alt 24/7 året rundt. Anonymous poster hash: b26a7...06f
absinthia Skrevet 9. februar 2014 #33 Skrevet 9. februar 2014 Da jeg var alenemor fant jeg bare på noe ekstra koselig på denne dagen. Jeg er iblant alene på morsdagene fortsatt eller er den som står opp med barna på grunn av mannens jobb, men bruker denne dagen til noe fint. Da min mor var alene med meg, husker jeg at hun kjøpte seg noe fint til seg selv fra meg, som jeg fikk lov til å gi henne i gave og at vi satt i senga og koste oss om morgenen.
Gjest chiki Skrevet 9. februar 2014 #34 Skrevet 9. februar 2014 Du kan jo ikke sitte på rumpa å forvente at andre skal gjøre noe på vegne av sønnen din. Hvorfor ikke gjøre det selv? Bak en kake eller lag vafler sammen, finn på noe koselig. Det er jo det dagen handler om, mor og barn! Du trenger ikke en far for det. Det viktigste er at noen kan ta iniativet med barnet når det er så lite. Mannen min hjalp 3 åringen å lage varm saft til meg og skrive "til mamma, fra julie" på tegningen siden hun ikke kan å skrice, og hjalp til å bære det ned på rommet så hun kunne vekke meg. Det er ikke noe kjøpehysteri her i huset, det viktigste er jo å hjelpe barnet med å stelle i stand det hun vil! Så skal jeg hjelpe henne å bake kake senere i dag:) så vet jeg st mannen min har fortalt henne om hva morsdag er;) Så er det ikke alle som feirer slike dager heller, og det er helt greit! jeg liker bare unnskyldninger for å kose seg med kake og slikt;)
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #35 Skrevet 9. februar 2014 Hadde jeg vært alenemor ville jeg nok gjort noe hyggelig for meg selv. Jeg er ikke alenemor, men kan ikke si det var så hyggelig å stå opp med ungen mens mannen dro seg i senga et par timer til. Kortet fra ungen hadde han riktignok satt på kjøkkenet, sånn at jeg skulle finne det når jeg lagde frokost...Anonymous poster hash: a97e8...b4f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #36 Skrevet 9. februar 2014 Jeg er gift og har tre barn. Vi feirer ikke mors-farsdag eller Valentin. Her får jeg klem og glad i deg flere ganger for dagen. Anonymous poster hash: faa62...ab2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #37 Skrevet 9. februar 2014 Har vært så mange diskusjoner om morsdag her i det siste. Jeg er alenemor og har min andre morsdag i morgen. Allerede ikveld ser jeg Facebook og andre medier "flommer" over av skrytestatuser... Kjæresten og barna har sendt hilsner til verdens beste mødre i aviser, De gleder seg til i morgen osv. Og jeg gruer meg enda mer til alle skrytestatuser og bilder av gaver og blomster i hele morgen. Husker det godt fra i fjor. Mens jeg må stå like tidlig opp som vanlig, stelle sønnen min, lage frokosten selv uten blomster og gaver. Jeg har heller ikke en egen mor å feire. Og ja, jeg innrømmer det.. Jeg er misunnelig til tusen. Prøver å overbevise meg selv om at det er bare en "dum dag, ikke noe å feire" men det er ikke så lett når man liksom får det rett i trynet hvor alene man er. Noen flere som har det sånn? Hva skal andre alenemødre, uten egen mor gjøre i morgen? Eller er jeg virkelig alene om å være så alene i morgen?Anonymous poster hash: b26a7...06f Jeg er alenemor, men har kjæreste. Syns det er nesten bedre å være alene og ikke forvente noen ting, enn å våkne opp til en gretten kjæreste som er småirritert på ungen min, og som stikker av til kompisen for å se på ski på TV... Så her sitter vi da, tegner morsdagskort til oss selv, jenta mi og jeg... *skuffa* Anonymous poster hash: 98088...b8f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #38 Skrevet 9. februar 2014 Går det ann å være halvt alene mor? Anonymous poster hash: d2277...65c
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #39 Skrevet 9. februar 2014 Går det ann å være halvt alene mor? Anonymous poster hash: d2277...65c I mangel på andre ord for det.. så mener jeg det ja, de som har en far til barnet som deltar og bidrar både økonomisk og ellers med barnet som annenhver helg foreksempel er jo ikke helt alene om alt ansvar for barnet. Og har man en kjæreste som ikke er far til barnet men likevel hjelper til er man vel å regne som alenemor. Men de er jo heller ikke HELT alene.Anonymous poster hash: b26a7...06f 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #40 Skrevet 9. februar 2014 Jeg er mor, og skal være alene store deler av dagen i dag. Dette var bestemt på forhånd. MEN jeg og faren har krangla, og de gikk ut. Så jeg kjenner jeg trenger å være alene. Anonymous poster hash: ffebb...814
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå