AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Har vært så mange diskusjoner om morsdag her i det siste. Jeg er alenemor og har min andre morsdag i morgen. Allerede ikveld ser jeg Facebook og andre medier "flommer" over av skrytestatuser... Kjæresten og barna har sendt hilsner til verdens beste mødre i aviser, De gleder seg til i morgen osv. Og jeg gruer meg enda mer til alle skrytestatuser og bilder av gaver og blomster i hele morgen. Husker det godt fra i fjor. Mens jeg må stå like tidlig opp som vanlig, stelle sønnen min, lage frokosten selv uten blomster og gaver. Jeg har heller ikke en egen mor å feire. Og ja, jeg innrømmer det.. Jeg er misunnelig til tusen. Prøver å overbevise meg selv om at det er bare en "dum dag, ikke noe å feire" men det er ikke så lett når man liksom får det rett i trynet hvor alene man er. Noen flere som har det sånn? Hva skal andre alenemødre, uten egen mor gjøre i morgen? Eller er jeg virkelig alene om å være så alene i morgen? Anonymous poster hash: b26a7...06f 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 Jeg bryr meg ikke. Feirer ikke sånt. Trenger ikke en spesiell dag med gaver/blomster/kort for å vite at jeg er en god mamma eller at ungen min er glad i meg. Anonymous poster hash: 7afbf...1c1 8
Novemberellie Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 Jeg er ikke alenemor, men vi har ikke noe stort forhold til morsdag og farsdag, har aldri hatt det. I går kjøpte jeg morsdagkake til meg selv. Stor marsipankake med bringbær og sjokoladebiter i, og med "skilt" hvor det står "Glad i deg". Gjett om jeg skal kose meg! Ungene kommer med gaver og sier "glad i deg, mamma" stadig vekk samt at de lager frokost/middag innimellom så akkurat det at det ikke skjer noe spesiellt på morsdagen bryr jeg meg ikke noe om.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Jeg bryr meg ikke. Feirer ikke sånt. Trenger ikke en spesiell dag med gaver/blomster/kort for å vite at jeg er en god mamma eller at ungen min er glad i meg. Anonymous poster hash: 7afbf...1c1 Du har rett i det. Trenger det forsåvidt ikke jeg heller. Men jeg må innrømme at det hadde vært deilig å bli oppvartet litt, og synes det er sårt med venninner og bekjente som må skryte til alle om all oppmerksomhet de får. Samtidig som jeg sier til meg selv hvor tåpelig det er av meg å bry seg om dette 😊Anonymous poster hash: b26a7...06f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 I går kjøpte jeg morsdagkake til meg selv. Stor marsipankake med bringbær og sjokoladebiter i, og med "skilt" hvor det står "Glad i deg". Gjett om jeg skal kose meg! Ungene kommer med gaver og sier "glad i deg, mamma" stadig vekk samt at de lager frokost/middag innimellom så akkurat det at det ikke skjer noe spesiellt på morsdagen bryr jeg meg ikke noe om. Hehe. Så bra.. Kos deg. En sånn kake burde jeg også kjøpt til meg selv. 😊 Nå er mitt barn bare 2 år så han vet ikke hvilken dag det er engang. 😊Anonymous poster hash: b26a7...06f
kokkos Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 Her feires heller ikke morsdag og farsdag, og ikke valentinesdag heller, for den saks skyld. Jeg bryr meg lite om at andre legger ut bilder av blomster og kaker. Hyggelig for dem! Min dag forblir uendra Men det er vel ikke værre enn å trille en tur med barnet til nærmeste kafé og kjøpe seg et kakestykke samt en rosinbolle til kidden? Håper du får en fin søndag 9
Tit Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Hihi! Idag kjøpte jeg en kake til meg selv! Tekst: "Til verdens beste mamma". 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Får da ikke verken kake eller oppstyr selv om jeg har en mann... Blir vel i såfall noe barns evt gjør når de blir større... Anonymous poster hash: 90da9...205 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Hadde jeg kjent deg hadde jeg stilt opp litt for deg denne dagen Jeg har feiret min mor siden før jeg kan huske, pappa ordnet det da vi var for små. Det har alltid vært viktig med morsdag og farsdag i vår familie. En gave og evt frokost på senga om de ikke er på jobb. Hadde jeg kjent en alenemor med små barn og ingen mor selv, ville jeg bakt en kake med "Du er en super mamma!" og kjøpt en liten oppmerksomhet frem til barnet selv er så stor at han/hun kan lage en tegning eller gave. Jeg ønsker deg en flott morsdag i morgen! Nyt den Anonymous poster hash: 3a4ae...907 3
Nordvesta Skrevet 8. februar 2014 #10 Skrevet 8. februar 2014 Jeg er helt alenemamma. Datteren min og jeg skal i morgen kose oss med kake. Alltid en god grunn til å spise kake Jeg har kjøpt blomster til meg selv, kun fordi jeg fortjener det, og morsdag blir nok en finfin dag. 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 Får da ikke verken kake eller oppstyr selv om jeg har en mann... Blir vel i såfall noe barns evt gjør når de blir større... Anonymous poster hash: 90da9...205 Er nok ikke alle som gjør det nei. Men jeg har ganske mange venninner, kusiner og en svigerrinne som elsker å legge ut, "Kjæresten kom med frokost på senga, fikk verdens fineste smykke og blomster av mann og barn - AltErBraPåFace-statuser" 😃Anonymous poster hash: b26a7...06f 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #12 Skrevet 8. februar 2014 Jeg har en på snart to og kommer til å få en oppmerksomhet "fra" barnet via faren MEN jeg kunne ikke brydd meg mindre igrunn, det er ikke før barnet blir større og selv kan komme med et kort og "frokost" på senga at det blir en stor dag for meg. Det gjør da ikke noe at man må minne/hjelpe barnet til dette, barnet bør jo få sjangs til å hedre sin mamma det og. Var så stolt over kortene vi laga som små selv. Min lille tok hendene mine bestemt på hodet mitt, snudde det mot seg og planta et stort snørrete kyss på munnen min før han skulle sove i dag. DET er hva som betyr noe.Anonymous poster hash: e05de...343 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #13 Skrevet 8. februar 2014 Jeg er helt alenemamma. Datteren min og jeg skal i morgen kose oss med kake. Alltid en god grunn til å spise kake Jeg har kjøpt blomster til meg selv, kun fordi jeg fortjener det, og morsdag blir nok en finfin dag. Så bra du tar og gjør det sånn. Neste år skal jeg skjerpe meg og gjøre det samme 😊 Anonymous poster hash: b26a7...06f 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #14 Skrevet 8. februar 2014 Hadde jeg kjent deg hadde jeg stilt opp litt for deg denne dagen Jeg har feiret min mor siden før jeg kan huske, pappa ordnet det da vi var for små. Det har alltid vært viktig med morsdag og farsdag i vår familie. En gave og evt frokost på senga om de ikke er på jobb. Hadde jeg kjent en alenemor med små barn og ingen mor selv, ville jeg bakt en kake med "Du er en super mamma!" og kjøpt en liten oppmerksomhet frem til barnet selv er så stor at han/hun kan lage en tegning eller gave. Jeg ønsker deg en flott morsdag i morgen! Nyt den Anonymous poster hash: 3a4ae...907 Tusen takk for det 😊Anonymous poster hash: b26a7...06f
Meridian Skrevet 8. februar 2014 #15 Skrevet 8. februar 2014 Morsdag, farsdag, bursdag, valentinsdag ... Alt er jo bare tull! Det er bare for at handelsstanden skal tjene mer penger. Du er ikke alene om å føle som du gjør, men snart blir vel sønnen din stor nok til å lage noe til deg til morsdagen? Dessuten kan du jo lage kake og pynte med blomster og gjøre det koslig slik at sønnen din får en positiv opplevelse på morsdagen? 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #16 Skrevet 8. februar 2014 Jeg har en på snart to og kommer til å få en oppmerksomhet "fra" barnet via faren MEN jeg kunne ikke brydd meg mindre igrunn, det er ikke før barnet blir større og selv kan komme med et kort og "frokost" på senga at det blir en stor dag for meg. Det gjør da ikke noe at man må minne/hjelpe barnet til dette, barnet bør jo få sjangs til å hedre sin mamma det og. Var så stolt over kortene vi laga som små selv. Min lille tok hendene mine bestemt på hodet mitt, snudde det mot seg og planta et stort snørrete kyss på munnen min før han skulle sove i dag. DET er hva som betyr noe.Anonymous poster hash: e05de...343 Det har du helt rett i. Er det som teller. 😊 Men er vel mer det å bli påminnet at jeg er alene. Uten å ville syte mer her 😊 Så er det jo ekstra tungt å være alenemor på fulltid mot det ha en mann og/eller en mor til å stille opp i hverdagen. Jeg er evig takknemlig for å være mamma til verdens skjønneste gutt. Men det hadde vært deilig å ha noen som gjorde noe for meg også av og til. Er vel igrunn det og ikke akkurat morsdag som plager meg mest. Heller det å bli påminnet at jeg er alene, om alt. Men jeg overlever nok dagen i morgen også 😃Anonymous poster hash: b26a7...06f
GammelKaktus Skrevet 8. februar 2014 #17 Skrevet 8. februar 2014 Jeg er og alenemamma til en liten gutt på 2. Vi skal feire med å gå på lekeplassen, kanskje lage en pizza og bake en kake eller noe, selvgjort er velgjort Verdens beste mamma bamse har jeg kjøpt til meg selv, nydelige blomster fra bestevenninna mi fikk jeg i går og en overraskelses gave av min bror i neste uke. Så jeg er egentlig ganske så heldig Håper alle dere andre og får en god dag i morgen
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #18 Skrevet 8. februar 2014 Logg ut av Facebook til morsdagen er over. Anonymous poster hash: 56dd1...2b1 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #19 Skrevet 8. februar 2014 Jeg er og alenemamma til en liten gutt på 2. Vi skal feire med å gå på lekeplassen, kanskje lage en pizza og bake en kake eller noe, selvgjort er velgjort Verdens beste mamma bamse har jeg kjøpt til meg selv, nydelige blomster fra bestevenninna mi fikk jeg i går og en overraskelses gave av min bror i neste uke. Så jeg er egentlig ganske så heldig Håper alle dere andre og får en god dag i morgen Ja, da er du heldig. Du har noen som gjør litt stas på deg ihvertfall 😊 Nyt det, og kos deg 😊Anonymous poster hash: b26a7...06f
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #20 Skrevet 8. februar 2014 Logg ut av Facebook til morsdagen er over. Anonymous poster hash: 56dd1...2b1 Hehe, jepp.. Har tenkt tanken 😜😃Anonymous poster hash: b26a7...06f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå