Gå til innhold

Besteforeldre som helst vil kalles "bessen","bærten""bissa" osv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia? Er ikke farmor/bestemor/mormor ok?

Anonymous poster hash: ab701...34a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke? Så lenge de ikke vil kalle seg for "bæsjen" eller "pedomor" så kan vel besteforeldrene bestemme selv hva de vil bli kalt for?

• Liker 11
Gjest Emmanuelle
Skrevet

Er det ikke søtt med kjælenavn da? Ser ikke problemet.

• Liker 1
Skrevet

Besten og besta er like normalt flere steder i landet. Hvorfor har du problemer med det?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det er jo lettere for barna å si bessen osv. enn bestemor, farmor eller mormor. Min mormor ble kalt mimmi fordi det var det jeg begynnte å kalle henne når jeg prøvde å si mormor og det blir hun kalt ennå.

Endret av Eiva
Skrevet

Synes det er veldig koselig om besteforeldren bestemmer hva de vil bli kalt :)

Spesielt hvis de har barnebarn som kaller dem både mormor/far og farmor/far, så kan alle kalle dem det samme. Moren min heter Lene, og har spurt om mine barn (når den tid kommer) kaller henne for besteLene :) Jeg synes det er kjempekoselig :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg kaller mine besto og besten.

Anonymous poster hash: 6b5d8...f04
Skrevet

Jeg trodde det var barna som bestemte hva de skulle kalle besteforeldrene, jeg....

Besten og besta er like normalt flere steder i landet. Hvorfor har du problemer med det?

Hun spør hva greia er, sier ikke at hun har et problem med det.

Jeg trodde ungene selv fant ut av hva de ville kalle besteforeldrene, jeg.

Anonymous poster hash: e65ba...187
  • Liker 6
Skrevet

Svigerforeldrene mine kaller seg det deres eldste barnebarn (ikke en av våre barn) først begynte å kalle dem. Det plager ikke oss... Så lenge både barn og besteforeldre er fornøyd :)

Anonymous poster hash: 35caa...3b4

Skrevet

Mamma vil bli kalt mimmi, men jeg kommer til og lære min unge og kalle henne Bestemor

Anonymous poster hash: 38a2e...c97
  • Liker 1
Skrevet

Jeg trodde det var barna som bestemte hva de skulle kalle besteforeldrene, jeg....

Hun spør hva greia er, sier ikke at hun har et problem med det.

Jeg trodde ungene selv fant ut av hva de ville kalle besteforeldrene, jeg.

Dersom man har behov for å spørre hva "greien" er, så er det tydelig at man har issues.

• Liker 4
Skrevet

Dersom man har behov for å spørre hva "greien" er, så er det tydelig at man har issues.

Så om man lurer på noe så har man issues?

Det faller deg ikke inn at noen lurer på hvorfor noe er som det er, altså hva "greia" er?

• Liker 2
Skrevet

Det faller deg ikke inn at noen lurer på hvorfor noe er som det er, altså hva "greia" er?

Nei. Ikke i dette tilfellet.

Skrevet

Det er ganske unormalt å lure på hva "greia er" ved ting man ikke har noen problemer med å akseptere.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hva er greia? Er ikke farmor/bestemor/mormor ok?

Anonymous poster hash: ab701...34a

bissa? Høres ut som bikkja. hehe. Er det seriøst noen som ønsker å bli kalt det?

• Liker 3
Skrevet

Nei. Ikke i dette tilfellet.

Neivel, men det kan altså være at noen lurer på noe uten at de har noen issues. Tro det eller ei. Men så lenge DU sier at det ikke er mulig så er det vel ikke det. :pls:

• Liker 2
Skrevet

Det er ganske unormalt å lure på hva "greia er" ved ting man ikke har noen problemer med å akseptere.

Hva vet du om hva som er normalt og ikke? Det kan være veldig normalt for noen selv om det ikke er normalt for deg.

Skrevet

Der jeg kommer fra var det kun mormor/morfar, bestemor/bestefar og farmor/farfar, så når jeg etter en nylig flytting hører nabobarna (mer enn store nok til å prate reint) omtale besteforeldre som bessen og moffa og alt det der ble jeg først litt paff. Har skjønt i ettertid at det er vanlig her, da, men likevel glad for at mitt barns besteforeldre ikke har ytra ønske om den type "navn". Det er vel hva man er vant til :)

• Liker 4
Skrevet

For meg er slike kosenavn veldig rare, men det er nok fordi jeg ikke er vant til det fra barndommen. Jeg skvetter litt til når et voksent menneske snakker om "moffa". :P Her går det i de tradisjonelle mormor, farmor osv., pluss bestefar for han som er gift med farmor. 2-åringen har ikke problemer med å si navnene.

Men folk får gjøre som de vil :)

• Liker 3
Skrevet

Mamma vil bli kalt mimmi, men jeg kommer til og lære min unge og kalle henne Bestemor

Anonymous poster hash: 38a2e...c97

Hvorfor det?

Hvorfor kan ikke barnet ditt få si mimmi om hun vil det?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...