Gå til innhold

Lett å selge babyklær på finn? Og bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bortkastede penger? Bør man selge en bunke klær samlet, eller plagg hver for seg? Hva med bilstol 0-11 kg?

Anonymous poster hash: abe03...533

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, du vet ikke før du har forsøkt. Jeg har ingen erfaring. Bilstol vil sikkert være lett å selge.

Skrevet

Tror tvert imot at bilstol er umulig å få solgt, Det handler om sikkerhet, og nybakte foreldre er ikke særlig gira på å spare penger på akkurat det området. En bilstol som har vært utsatt for støt (ikke nødvendigvis vært i kræsj) skal ikke brukes - hvem vil kjøpe noe som ikke er garantert sikkert til babyen sin?

Klær tror jeg avhenger litt av hva slags klær det er. Nøstebarn, reima og liknende kvalitetsmerker selger greit etter det jeg ser, mens klær fra h&m er så rimelige i utgangspunktet at da kjøper folk ofte nytt. Sikkert en god ide å selge en del samlet til billig penge

Anonymous poster hash: 925e6...938
  • Liker 2
Skrevet

Så lenge man ikke overpriser kan man få solgt det meste.

Men istedet for å bruke penger på å legge inn annonser på finn.no er det enklere å legge ut ting til salgs i forskjellige grupper på facebook.

Anonymous poster hash: fd54e...ae5
  • Liker 1
Skrevet

Så lenge man ikke overpriser kan man få solgt det meste.

Men istedet for å bruke penger på å legge inn annonser på finn.no er det enklere å legge ut ting til salgs i forskjellige grupper på facebook.

Ja, det bør være ganske enkelt hvis man har Facebook, eller hvis venner har Facebook, legge ut ting til salgs der, enten i grupper, eller ved å skrive en status-oppdatering og be andre dele den :)

Skrevet

Kanskje bilstolen kan annonseres på facebook? Om du er blant dem med mange venner og bekjente på lista kan det jo være noen har behov og tenker at det er trygt å kjøpe av deg. Eller spre ordet på arbeidsplassen? Klær tror jeg også selges greit på finn hvis det er kjente merker og prisa riktig.

Skrevet

synes det er vanskelig å få solgt barneting på FB eller på finn. Har nå prøvd å selge brukte klær I flere år, og min erfaring at folk er så gjerrig at de ikke gidder å betale litt for brukte klær uansett om de er brukt/ubrukt/ingen flekker eller som nytt.... Har prøvd å selge hver for seg eller pakker og selv om jeg setter på det jeg mener er dumpriser (= 100kr for 20 plagg) så får jeg tilbakemelding at det er altfor dyrt!!! Selv med Reima dresser for eksempel, du får ingen interesse om du setter minste pris på 400/500kr...

Skrevet

Kanskje bilstolen kan annonseres på facebook? Om du er blant dem med mange venner og bekjente på lista kan det jo være noen har behov og tenker at det er trygt å kjøpe av deg. Eller spre ordet på arbeidsplassen? Klær tror jeg også selges greit på finn hvis det er kjente merker og prisa riktig.

Det er faktisk en god ide, å spørre noen venner/bekjente om de kjenner noen som trenger.

Var sånn jeg fikk solgt en bilstol, til noen bekjente av noen bekjente.

Jeg var også så heldig og fikk kjøpt en pakke med masse babyting (bilstol, vippestol, barnevogn, noe leker til ca. 1500 kr da jeg var gravid, fra noen bekjente av noen i familien).

Jeg har solgt noe klær, og det trenger ikke nødvendigvis være merkeklær så lenge klærne ser fine og hele ut.

Skrevet

Det er faktisk en god ide, å spørre noen venner/bekjente om de kjenner noen som trenger.Var sånn jeg fikk solgt en bilstol, til noen bekjente av noen bekjente. Jeg var også så heldig og fikk kjøpt en pakke med masse babyting (bilstol, vippestol, barnevogn, noe leker til ca. 1500 kr da jeg var gravid, fra noen bekjente av noen i familien). Jeg har solgt noe klær, og det trenger ikke nødvendigvis være merkeklær så lenge klærne ser fine og hele ut. Anonymous poster hash: fd54e...ae5

Det er jeg enig i :) Jeg mente å skrive "kjente merker og prisa riktig, eller uansett prisa riktig", ellernosånt :) Og god stand, og at det er godt presentert med bilder tror jeg også er viktig. Bilde av en gammel bærepose stappa full av krøllete klær skal vel være svært billig for å selge. På den annen side: jeg har ikke prøvd! Og posesalg er en slager på loppemarked, så posesalg kan sikkert funke det og?

Skrevet (endret)

synes det er vanskelig å få solgt barneting på FB eller på finn. Har nå prøvd å selge brukte klær I flere år, og min erfaring at folk er så gjerrig at de ikke gidder å betale litt for brukte klær uansett om de er brukt/ubrukt/ingen flekker eller som nytt.... Har prøvd å selge hver for seg eller pakker og selv om jeg setter på det jeg mener er dumpriser (= 100kr for 20 plagg) så får jeg tilbakemelding at det er altfor dyrt!!! Selv med Reima dresser for eksempel, du får ingen interesse om du setter minste pris på 400/500kr...

Jeg kjøper kun brukt hvis jeg får det råbillig... Det er jo salg og outlet rundtomkring overalt, så kjøper sjelden barneklær til fullpris. Kjøpt de allerfleste vinterdressene til barna med 70% på salg på våren, eller på outlet. Så det kan være vanskelig å få solgt brukte klær, dessverre.

Endret av Leanne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...