Novemberellie Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 For ikke å spore helt av i en annen tråd så lager jeg en ny. I den andre tråden er det mange (!!!) som påstår at det er normalt at barn fra 10 og langt opp i tenårene sover i samme seng som sine foreldre. Jeg mener dette er langt fra normalen og lurer derfor på om mange av dere har tenåringene deres i samme seng som dere på natta. (Regner med å få mange svar fra anonym bruker om at joda, de samsover med 14-åringen enda.... ) Jeg ønsker da svar fra dere som bor i Norge, ikke i en jordhytte i Afrika.
Gjest chiki Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 Er ikke mange år siden jeg sov i sengen til mamma en natt pappa var bortreist og hun syns det var så kaldt;) jeg er 24 år nå 3 åringen min sover i sin egen seng hver natt, og har ingen planer om at hun skal flytte over i vår. Der sover jeg og pappaen. Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange netter hun har lagt i vår seng etter hun var 3mnd gammel. Får hun mareritt eller lignende skal hun selvfølgelig få nærhet, men ikke nødvendigvis sove sammen med oss. Synes det virker uromantisk( i mangel på bedre ord) å plutselig få besøk av barna på soverommet i tide og utide. Jeg fikk ligge i fotenden av senga til foreldrene mine når jeg hadde mareritt til jeg var rundt 9-10 år vil jeg tippe.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 For ikke å spore helt av i en annen tråd så lager jeg en ny. I den andre tråden er det mange (!!!) som påstår at det er normalt at barn fra 10 og langt opp i tenårene sover i samme seng som sine foreldre. Jeg mener dette er langt fra normalen og lurer derfor på om mange av dere har tenåringene deres i samme seng som dere på natta. (Regner med å få mange svar fra anonym bruker om at joda, de samsover med 14-åringen enda.... ) Jeg ønsker da svar fra dere som bor i Norge, ikke i en jordhytte i Afrika. . Hvilken tråd? Eneste jeg har lest er den tråden der 10 åringer kunne ligge hos foreldrene sine. Men det var ikke nevnt fra ti år og oppover..Anonymous poster hash: 5288d...bf9
Novemberellie Skrevet 8. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2014 . Hvilken tråd? Eneste jeg har lest er den tråden der 10 åringer kunne ligge hos foreldrene sine. Men det var ikke nevnt fra ti år og oppover..Anonymous poster hash: 5288d...bf9 Flere i den tråden har nevnt tenåringer også. Kan du svare på spørsmålet?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Mine har sovet i egen seng fra dag 1. Har aldri hørt om tenåringer som sover sammen med foreldrene sine, så det er nok bare KG-damene som praktiserer slikt. Anonymous poster hash: a06ed...de9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 Hvor blir det av alle de som sover med tenåringene sine og mener det er fullstendig normalt? Var jo så mange av dem i den andre tråden... Anonymous poster hash: a06ed...de9
Gjest Keljo Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Fra forrige uke da hun fylte 3 mnd, i egen seng men på vårt rom. Hun får selvfølgelig sove i vår seng hvis hun er urolig eller sutrete en natt:)
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Vi samsov de tre første månedene, deretter sov babyen i egen seng på vårt rom. Fra syv måneder sov hun på eget rom. Samsoving var helt fint i begynnelsen men det var veldig godt å få sengen, og etterhvert rommet, for oss selv igjen. Anonymous poster hash: e4e2c...f2c
Alvina Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Mine barn sov i egen seng fra dag nummer en, men under ammingen sovnet både jeg og babyen i samme seng, ammet i nesten ett år. I cirka to års alderen kom de over sprinkelsenga og i min dobbeltseng, jeg løste problemet ved å selge senga og skaffe meg en madrass på gulvet (ikke like attraktivt da), jeg var singel og redd for at om /når jeg fikk kjæreste ville han evt bli lagt for hat hvis han opptok plass i senga... Tror ikke jeg har sovet med mine barn etter to tre års alder, men var ikke tegn til mareritt eller redsel. Bodde heller ikke i et stort hus, hadde liten leilighet så vi var likevel nære og de visste hvor jeg var. Husker at min mor sov sammen med meg en natt og forlot ektesenga når jeg var cirka åtte ni år og hadde sett en skummel film. I tre - fem årsalderen eller tidligere brukte vi søsknene å vandre og legge oss sammen med pappa og mamma i deres seng hvis vi våknet. Fikk aldri kjeft pga det. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #10 Skrevet 8. februar 2014 Her i huset har alle tre sovet i egen seng fra dag en. Ikke noen barn har kommet inn til oss om natten. Minsten har sovet i pappen sin seng etter at pappen har gått på jobb, men da har han vært dårlig. Anonymous poster hash: 2603c...ef6
Furstina Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 Her i huset har alle tre sovet i egen seng fra dag en. Ikke noen barn har kommet inn til oss om natten. Minsten har sovet i pappen sin seng etter at pappen har gått på jobb, men da har han vært dårlig. Anonymous poster hash: 2603c...ef6 Samma här. Sonen som är äldst vågade jag aldrig ha i min säng, kunde inte slappna av då. Dessutom låg han en vecka på neonatalavdelningen på sjukhuset direkt efter födsel och första fyra nätter sov vi inte ens på samma våning. Det är bara om de haft en mardröm eller är sjuka och vaknar som de kommit till vår säng. Men vi bär tillbaka dem till egen säng i stort sett direkt.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #12 Skrevet 8. februar 2014 Det er langt i fea det mest normale å sove med foreldrene når man er 10. Men det noen (og ikke flertallet) forsøker å si er at det ikke nødvendigvis er noe galt i at et barn på 10 år av og til sover med foreldrene sine. Det er en forskjell på hva som er det mest vanlige (normalen) og at det unormale nødvendigvis er galt. Vår sov i egen semg fra 6 mnd og eget rom fra 8 mnd og vi samsover aldri (selv ved sykdom) for da bmir det bare tøys og den store ungen på snart tre forsøker å sove oppå med mens han peller meg i ørene, øynene og drar meg i håret.Anonymous poster hash: f9372...d7f 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #13 Skrevet 8. februar 2014 Blir litt lettet over å se at det er så mange som ikke praktiserer samsoving, føler meg av og til som en dårlig mor fordi vi ikke er en stor lykkelig familie stuet sammen i dobbeltsenga Men hos oss det alltid blitt halsbrekkende akrobatikk, lugging og jodling hvis vi har prøvd noe sånt, så jeg VET jo at det ikke funker grei huset...Anonymous poster hash: eb8d1...3a6
Enyya Skrevet 8. februar 2014 #14 Skrevet 8. februar 2014 Jeg ble ganske sjokkert når jeg leste den andre tråden om en 10 åring som sov i samme seng som far. For meg er det alt annet enn normalt. En 10 åring er et stort barn og skjønner ikke at verken barn eller foreldre kan ha noe glede av å sove i samme seng da. Min sønn sov lenge sammen med meg (til han var 3 år) jeg var alenemor med 1 soverom og vi sov i dobbeltsenga begge to i mangel på plass. Synes han på slutten begynte å bli vel stor. Nå er jeg samboer og min sønn er 5 år og stesønnen min er 7 år. Hender min sønn kommer inn til meg på natta når samboer er borte og da hender det han får ligge der noen timer, men det er sjelden. 7 åringen til samboer synes jeg er for stor til å ligge med oss. I tillegg blir det trangt og ubehagelig og ha andres barn så tett innpå synes jeg.
MarianneE Skrevet 9. februar 2014 #15 Skrevet 9. februar 2014 Vi la vårt barn i egen seng på eget rom fra første natt hjemme. Nå er hennes soverom innenfor vårt med bare en dør i mellom og for oss fungerte dette bra. Nå hender det hun kommer tassende på morran og vil kose og da er det koselig.
xinnia Skrevet 9. februar 2014 #16 Skrevet 9. februar 2014 Nå handlet den andre tråden om at barnet var hos sin far sjelden og derfor syntes de det var kos å sove sammen, Stor forskjell på når man er på besøk en sjelden gang kontra hva man er vant til. Mine kom i perioder over i min seng.. det var alltid plass til de der.. Minste var godt over 10 år når hun sluttet. I campingvogna hadde vi ikke noe annet valg enn å sove sammen... 1
NovaFlare Skrevet 9. februar 2014 #17 Skrevet 9. februar 2014 Egen seng fra natt 1. Eget rom fra 3,5 mnd
Tante-Sofie Skrevet 9. februar 2014 #18 Skrevet 9. februar 2014 Samsov hver natt til han var ca året, etter det sov han i egen seng og vi samsover sporadisk ennå. Ofte kommer han inn i min seng når jeg legger meg, og så lenge det er helt uproblematisk å følge ham tilbake til sin egen seng når jeg har kjæresten på besøk, synes jeg det er helt ok. Jeg liker å samsove.
Gjest Magdalene Skrevet 9. februar 2014 #19 Skrevet 9. februar 2014 Våre sover i utgangspunktet i egen seng, men det hender vi både har en og to unger i sengen. Har de mareritt eller er syke så er de hjertelig velkommen. Husker selv hvor godt det var å få sove med mamma og pappa da jeg var liten og hadde mareritt. Vet jeg gjorde det hvertfall til jeg begynte på skolen, og enda noen år etter det.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #20 Skrevet 9. februar 2014 Barnet vårt sov i egen seng helt fra vi kom tilbake fra føden tror jeg. Kanskje ikke de aller første nettene, men deretter har det gjort det. Han er 4 år nå. 1 natt har jeg prøvd å sove på sovesofaen vår med han. Det fant vi fort ut at ikke fungerte. Senga vår har han vel kun fått tilbud om å sove i en gang på dagtid når han var syk, og når pappen også var trøtt uansett. Anonymous poster hash: 48c62...3af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå