Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste tråden nedenfor her, og kom til å tenke på noe en mann sa til meg om dagen. Dette er en mann som har vært mange ganger i Pattaya. Han mener at veldig mange av bardamene/de prostituerte i Pattaya velger selv å selge kroppen sin, at det ikke er så fælt som mange skal ha det til. Og at de sier ofte nei til menn de ikke finner attraktive.

Jeg kjenner jeg blir så provosert av dette. Jeg tror at mannen sier dette for å unnskylde at han har kjøpt prostituerte og for at han ikke vil tenke at disse damene ikke har hatt lyst på han.

Han mener at de som tar seg en tur til Pattaya vil få et annet syn på prostitusjonen der nede. Damene smiler, tøyser og flørter, og alt er bare morsomt....jeg blir bare utrolig provosert.

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: ed101...d5c
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at fyren du snakket med i beste fall er naiv.

Selvfølgelig gir de inntrykk av å ha det moro. jeg tenker at å fortelle potensielle kunder om hvordan det egetlig føles ville vært utrolig dårlig butikk. hvem vil betale for ei sur hore, liksom? ( at de sier at de takker nei til andre, ekle kunder, men selvfølgelig vil ha den "deilige" mannen de snakker med akkurat da, er jo sansynligvis et greit salgstriks. Får den aktuelle grisen til å føle seg spesiell og attråverdig.)

Anonymous poster hash: 916d1...387
  • Liker 8
Skrevet

Uff, kjenner jeg blir kvalm bare av å tenke på det... :spy: Ser ingen positive sider ved dette i det hele tatt.

Anonymous poster hash: b98bc...d09
  • Liker 2
Skrevet

Ingen vil dette, hvis det var sånn, da hadde de ikke tatt betalt. Ingen drømmer om å blihore som voksen. Mannen er naiv

Anonymous poster hash: aabcf...337

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor får prostituerte så uendelig mye sympati for jobbene deres? Er da masse folk som ikke nødvendigvis gleder seg til å gå på jobben hver dag, uten at de er i nærheten av å bli tilsvarende representert i nyhetsbildet.

Blir veldig hyklersk da vi sitter i klær produsert i Thailand under slavelignende forhold, trykker på en Macbook produsert i kina hvor de trenger sikkerhetsnett utenfor viduene så folk ikke skal hoppe og ta selvmord i lønsj-pausa, samtidig som vi peker på det stygge monsteret "horekunden" som utnytter mennesker i en sårbar posisjon med pengene sine, sånn at vi kan føle oss bedre. Da i realiteten det er akkurat det samme vi gjør bare på andre arenaer.

I tillegg er det som oftest de peneste jentene som jobber som prostituerte i den 3. verden. Hvorfor kan man jo spørre seg, er det fordi pene jenter ikke kan sy klær, og blir tvunget ut i prostitusjon? Eller er det at de er i en posisjon hvor de kan velge, og de velger heller prostitusjon da det betaler mer for mindre arbeid?

Anonymous poster hash: 1c30a...b18
  • Liker 5
Skrevet

Tror du alle de pene jentene velger det selv?

Tror du ikke av og til andre velger for dem?

Ellers så har du et poeng, det er lett å fordømme horekunder, når vi alle nyter godt av andres slavetilværelse på fabrikker etc i den tredje verden.

kanskje det er noe med at det er en slik direkte tilknytning, og seksualitet som kan være så vakkert når det er ekte og nært, kan bli så stygt når det er noe som en må presse seg til og jeg grøsser ved tanker.

Det er lettere å distansere seg til å kjøpe ting som blir presentert i fine butikker her hjemme, der alt virker så ryddig og rent. Lett å glemme at noen faktisk har betalt prisen for at vi kan kjøpe stort sett alt vi har lyst på for en billig penge.

Men, når det er sagt, så er det likevel et billig argument å sette det ene opp mot det andre. at vi gjør en ting som er galt, betyr ikke t vi skal mene andre ting som er like galt er greit.

Anonymous poster hash: 916d1...387
Skrevet

Noen velger selv, mens andre blir det valgt for. Akkurat som i alle andre samfunnslag rundt om i verden.

Jeg har aldri sagt at fordi vi gjør det ene, så er det andre greit, og skjønner som sådan ikke hvofor det er billig argumentasjon. Poenget med posten min var å stille spørsmål med hvorfor alltid det er prositusjon som blir tatt opp når det er snakk om å utnytte svakrestilte mennesker.

Kan det kanskje være fordi det er godt å peke fingeren i en retning som fjerner fokuset fra den litt ubehagelige følelsen vi alle har langt der nede ett sted?

Skrevet

vet ikke hva som er verst jeg, men det å kle av seg har jo blitt brukt som straff i alle tider. Det å kle av seg foran andre er en nedverdigende hendelse. Kliss naken og få en pikk inn og ut av kjeften hvor du senere inntar mat. Det er noe med prostitusjon som ikke riktig kan sammenlignes med arbeid i fabrikker i Bangladesh. Ikke så mye bedre det heller. Tror det skal litt til å sitte igjen med følelse av verdighet etter år i prostitusjon. Alt du trenger en en vagina, eller et hull, så har du jo det som skal til.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig kan en prostituert avvise menn.

Si, men er dere litt overtroiske eller noe sånt siden dere mener at ei prostituert ikke selv kan velge mellom sine kunder?

Hvordan er det å være overtroisk egentlig? Er det gøy? Er det fint? Å vite noe uten å ha pratet med en eneste kjøpethai, hvordan er det mulig?

Å fantasere er lov, å drømme er lov, å fantasere og drømme er også lov. Det er det som gjør oss mennesker til mennesker! =)

Skrevet

Selvfølgelig kan en prostituert avvise menn.

Si, men er dere litt overtroiske eller noe sånt siden dere mener at ei prostituert ikke selv kan velge mellom sine kunder?

Hvordan er det å være overtroisk egentlig? Er det gøy? Er det fint? Å vite noe uten å ha pratet med en eneste kjøpethai, hvordan er det mulig?

Å fantasere er lov, å drømme er lov, å fantasere og drømme er også lov. Det er det som gjør oss mennesker til mennesker! =)

Ja, noen kan avvise menn. Men gjør det saken noe bedre, WACO? Jeg har snakket med tidligere prostituerte. Fakta tilsier at mange prostituerte har blitt utsatt for overgrep i oppveksten. Det er ofte de som har et narkotikaproblem eller er utsatt for menneskehandel som tilbyr dette.Tror du mange står der fordi de synes det er en grei jobb? Det er å drømme! Dessuten tror jeg kvinner kan relatere seg til dette bedre enn menn. Det er stort sett bare vaginaen som er til salgs. Det står at du er mann, og noen få, har en tendens til å bagatellisere og unnskylde med at dette er et valg en kvinne tar. Og da er det greit å kjøpe en kropp til egen nytelse. Jeg synes det må holdningsendringer til. For ikke lenge siden la ei jente ut en video på facebook hvor en mann ble sugd. Kvinnen så helt tilbakestående ut, hun lagde noen grinelyder og så ut til å lide. Mannen kjørte penis så hardt og fort inn i munnen på denne kvinnen at det så ut som rene voldtekten. Dette skulle folk le av, fordi han spermet henne helt ned mens hun forsøkte å komme seg unna.Hun spyttet ut store mengder sperm. Det var som å se rene voldtekten, og dette ble spredt og sett på som gøy av farlig mange.

Å suge ukjente menn, hvem f har lyst til det. Det er direkte vondt, fysisk. Er penis stor får en rene brekningsfornemmelse. I tillegg kan de lukte jævlig. En tidligere prostituert skrev en langt bren på sosiale medier hvor hun skrev hvordan hun hatet kundenes naivitet. Hvordan hun faket et show hver gang.

Ikke vet jeg hva du mener med kjøpethai. Er det en som kjøper thai, eller en som blir kjøpt som er thai?

• Liker 1
Skrevet

Kjøpethai er et begrep jeg lærte etter å ha lest en artikkel i natt og dag som heter, - en horekunde står fram, http://www.nd.no/2014/02/en-horekunde-star-frem-jeg-ser-ikke-pa-dem-som-folk/

Kjøpethai betyr å betale for å ligge med en fra thailand.

Jeg synes det er flaut at det finnes menn som vil betale for sex. Uff, det er tydelig at det er kvinner som er det sterke kjønn i og med at kvinner får betalt for sex, mens menn betaler for sex. Men sånn er det å være det lure kjønn, det kjønnet som tjener penger på det dumme kjønnet.

For meg er det straff nok å betale for sex, så jeg kan ikke forstå hvorfor dere har sånn fæl forakt mot prostitusjon?

Er det annet dere også har forakt mot? Hva med homser? Er det like ekkelt? Hva med homoprostitusjon da? Er det også fælt? Er det også noe man skal ha forakt mot?

Jeg kan ikke forstå hvorfor mennesker bryr seg om mennesker som betaler og selger sex? Er ikke dette her en privatsak? Jeg er glad jeg slipper å betale for sex, men når jeg tenker meg om så burde jeg heller tatt meg betalt?

Skrevet

Og en ting til, hvis det er de narkomane og de illegale dere har sånn voldsomt omsorg over, ja da må vi forandre narkotikalovene for å redde de narkomane, og vi må forandre visumlovene for å redde de illegale.

Men la meg gjette, - akkurat disse to tingene driter dere i? Så lenge det er lov for nordmenn å reise visumfritt på charter til gambia og så lenge det er strengt forbudt og kriminelt og visumpliktig for en gambianer å reise til schengen-vesten, ja da bryr vi oss ikke! Da lager vi heller lover som gjør det lov for nordmenn å reise ut i verden og forbudt for afrikanere å reise hit.

Bravo!

Skrevet

Kjøpethai er et begrep jeg lærte etter å ha lest en artikkel i natt og dag som heter, - en horekunde står fram, http://www.nd.no/2014/02/en-horekunde-star-frem-jeg-ser-ikke-pa-dem-som-folk/

Kjøpethai betyr å betale for å ligge med en fra thailand.

Jeg synes det er flaut at det finnes menn som vil betale for sex. Uff, det er tydelig at det er kvinner som er det sterke kjønn i og med at kvinner får betalt for sex, mens menn betaler for sex. Men sånn er det å være det lure kjønn, det kjønnet som tjener penger på det dumme kjønnet.

For meg er det straff nok å betale for sex, så jeg kan ikke forstå hvorfor dere har sånn fæl forakt mot prostitusjon?

Er det annet dere også har forakt mot? Hva med homser? Er det like ekkelt? Hva med homoprostitusjon da? Er det også fælt? Er det også noe man skal ha forakt mot?

Jeg kan ikke forstå hvorfor mennesker bryr seg om mennesker som betaler og selger sex? Er ikke dette her en privatsak? Jeg er glad jeg slipper å betale for sex, men når jeg tenker meg om så burde jeg heller tatt meg betalt?

Problemet er at mange (de fleste) av de prostituerte ikke gjøre dette som førstevalg.

Ofte har de ikke noen andre, eller bedre, valg i livet sitt.

Dermed er det å kjøpe sex det samme som å utnytte andre. Og utnyttelse skal man aldri akseptere.

Selvfølgelig vil sex-kjøpere rasjonalisere egen oppførsel med alle mulige og umulige grunner de kan komme på, men det er faktisk ikke noen mindre utnyttelse av den grunn.

Jeg vil forøvrig også tro at mange prostituerte rasjonaliserer sine valg for å kunne fungere.

• Liker 2
Skrevet

Han mener at veldig mange av bardamene/de prostituerte i Pattaya velger selv å selge kroppen sin, at det ikke er så fælt som mange skal ha det til. Og at de sier ofte nei til menn de ikke finner attraktive.

Anonymous poster hash: ed101...d5c

Dette er faktisk ikke helt på jordet. Bardamene i Thailand er ikke rene prostituerte, og tjener i utgangspunktet pengene i baren på å underholde og skjenke gjestene, sexsalg er "frivillig overtid" for dem, hvor man bare betaler en provisjon til baren. Jeg har selv sittet i baren og hørt noen av dem komme med ganske grove fornærmelser, for å bli kvitt en stygg, overvektig kar på 50+, fordi de heller vil gå for en kjekk mann i tredveåra. (Jeg er kvinne, og har observert dette fra sidelinja.)

Massasjestedene blir noe litt annet, og er mer "ren" prostitusjon slik vi tenker på det, da disse riktignok tilbyr massasje og det fullt mulig å ikke kjøpe sex der, men i stor grad er de et dekke for prostitusjon, hvor kunden kan velge en bestemt jente og kjøpe sex av henne som tilleggstjeneste.

Det man også må ha i bakhodet er at prostitusjon er forbudt i Thailand, og at det derfor ikke foregår for åpenlyst, og at man derfor har en del sosiale mekanismer rundt det, som gir jentene større og mindre grad av valg.

Anonymous poster hash: 4b493...d8b

Skrevet

Dette er faktisk ikke helt på jordet. Bardamene i Thailand er ikke rene prostituerte, og tjener i utgangspunktet pengene i baren på å underholde og skjenke gjestene, sexsalg er "frivillig overtid" for dem, hvor man bare betaler en provisjon til baren. Jeg har selv sittet i baren og hørt noen av dem komme med ganske grove fornærmelser, for å bli kvitt en stygg, overvektig kar på 50+, fordi de heller vil gå for en kjekk mann i tredveåra. (Jeg er kvinne, og har observert dette fra sidelinja.)

Massasjestedene blir noe litt annet, og er mer "ren" prostitusjon slik vi tenker på det, da disse riktignok tilbyr massasje og det fullt mulig å ikke kjøpe sex der, men i stor grad er de et dekke for prostitusjon, hvor kunden kan velge en bestemt jente og kjøpe sex av henne som tilleggstjeneste.

Det man også må ha i bakhodet er at prostitusjon er forbudt i Thailand, og at det derfor ikke foregår for åpenlyst, og at man derfor har en del sosiale mekanismer rundt det, som gir jentene større og mindre grad av valg.

Anonymous poster hash: 4b493...d8b

Men for å tenke litt lenger; hva tror du hadde skjedd hvis det ikke var noen såkalt kjekk mann i tredveåra der?

Skrevet

I tillegg er det som oftest de peneste jentene som jobber som prostituerte i den 3. verden. Hvorfor kan man jo spørre seg, er det fordi pene jenter ikke kan sy klær, og blir tvunget ut i prostitusjon? Eller er det at de er i en posisjon hvor de kan velge, og de velger heller prostitusjon da det betaler mer for mindre arbeid?

Hææææ? Hva baserer du dette på? Selvfølgelig finnes det nydelige jenter som syr klær 18 timer om dagen, og mindre attraktive jenter som selger kroppen sin. Men de peneste prostituerte er selvfølgelig mer attraktive for kundene sine. Sammenhengen er jo at jentene blir grovt utnyttet i begge tilfellene. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig, og være mot klesindustriens regelrette slavedrift på billig arbeidskraft i u-land like mye som man tar avstand fra å støtte sexindustrien.

• Liker 2
Skrevet

Ja, noen kan avvise menn. Men gjør det saken noe bedre, WACO? Jeg har snakket med tidligere prostituerte. Fakta tilsier at mange prostituerte har blitt utsatt for overgrep i oppveksten. Det er ofte de som har et narkotikaproblem eller er utsatt for menneskehandel som tilbyr dette.Tror du mange står der fordi de synes det er en grei jobb? Det er å drømme! Dessuten tror jeg kvinner kan relatere seg til dette bedre enn menn. Det er stort sett bare vaginaen som er til salgs. Det står at du er mann, og noen få, har en tendens til å bagatellisere og unnskylde med at dette er et valg en kvinne tar. Og da er det greit å kjøpe en kropp til egen nytelse. Jeg synes det må holdningsendringer til. For ikke lenge siden la ei jente ut en video på facebook hvor en mann ble sugd. Kvinnen så helt tilbakestående ut, hun lagde noen grinelyder og så ut til å lide. Mannen kjørte penis så hardt og fort inn i munnen på denne kvinnen at det så ut som rene voldtekten. Dette skulle folk le av, fordi han spermet henne helt ned mens hun forsøkte å komme seg unna.Hun spyttet ut store mengder sperm. Det var som å se rene voldtekten, og dette ble spredt og sett på som gøy av farlig mange.

Å suge ukjente menn, hvem f har lyst til det. Det er direkte vondt, fysisk. Er penis stor får en rene brekningsfornemmelse. I tillegg kan de lukte jævlig. En tidligere prostituert skrev en langt bren på sosiale medier hvor hun skrev hvordan hun hatet kundenes naivitet. Hvordan hun faket et show hver gang.

Ikke vet jeg hva du mener med kjøpethai. Er det en som kjøper thai, eller en som blir kjøpt som er thai?

Denne hysteriske rallingen din er det umulig å forholde seg til. Føleri følera for alle penga og absolutt null rom for nyanser. Bah!

Anonymous poster hash: 26c76...62f

• Liker 1
Skrevet

Dessverre har jeg ikke penger til en slik tur. :(

Anonymous poster hash: a5365...07f
Skrevet

Ja,han tobarnsfaren i den artikkelen viser jo bare hva slags syn de fleste horekunder har. De ser ikke på horene som mennesker og "driter i"om det er under tvang.

Skrevet

Ja,han tobarnsfaren i den artikkelen viser jo bare hva slags syn de fleste horekunder har. De ser ikke på horene som mennesker og "driter i"om det er under tvang.

Han er da slettes ingen representant for horekunder. Jeg er selv horekunde og kjenner meg ikke igjen i noe av det han sier. Han kom derimot "som servert" som en nyttig idiot for prostitusjonsmotstanderne.

Anonymous poster hash: 26c76...62f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...