Gå til innhold

Hvilken er finest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal få bunad, og har valget mellom disse:
hedm-dame-hel-blaa.jpg

Eller
Trysil-bunad2.jpg

Bilder fra google. Heller mot den siste, men er så usikker..

Anonymous poster hash: c9dd6...bb4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trysilbunaden er finest. Hedmarksbunaden er GØRR kjedelig

Anonymous poster hash: c9dd6...bb4
Skrevet

Men, husk at det er DU som skal bruke denne bunaden i mange år fromover. Ikke alle oss andre her inne på forumet.

• Liker 2
Gjest Dansedilla
Skrevet

Jeg synes egentlig den øverste var finest, fordi jeg aldri har sett den før, og da var den fin :) Men det er du som bestemmer, men du spurte om vår mening, så da får du den :)

Skrevet

Hm, nederste var finest, men tror den kan bli varm i sola:P

Men, husk at det er DU som skal bruke denne bunaden i mange år fromover. Ikke alle oss andre her inne på forumet.

Enig der. Jeg har grønn nordlandsbunad, og jeg kommer til å angre til min dødsdag for at jeg ikke valgte blått, samme hva min mor sa jeg kledde og ikke kledde.

Anonymous poster hash: cc05e...464
Skrevet

Hm, nederste var finest, men tror den kan bli varm i sola:P

Enig der. Jeg har grønn nordlandsbunad, og jeg kommer til å angre til min dødsdag for at jeg ikke valgte blått, samme hva min mor sa jeg kledde og ikke kledde.

Anonymous poster hash: cc05e...464

Jeg vil tippe en hvilken som helst bunad blir varm i sola.

Jeg har en blå bunad, og det er like varmt til meg som det er til søsteren min som har en svart en :)

Anonymous poster hash: 50e76...ca7

• Liker 1
Skrevet

Den øverste var penest, mye mer fargesterk. Den nederste likner sørge-varianten til Vest-Agder, med sort sjal..

Anonymous poster hash: c6975...811

• Liker 1
Skrevet

Nr 1

Skrevet

Den øverste var finest om en ikke regner med capen. Ser ut som den egentlig ikke hører til? Er i en helt annen fargetone enn bunaden...

Skrevet

Den øverste var finest! :) Jeg var så heldig å arve bestemoren min sin blåe nordlandsbunad! :jepp:

Skrevet

Synes den nederste så litt trist ut, når den er så svart som den er. I tillegg er det vel en liten ulempe at den er så mørk med tanke på at bunad ofte brukes på 17. mai, i konfimasjoner i mai osv - altså når solen steker og bunad i utgangspunktet er et ganske varmt plagg...

Hedmarksbunaden er min favoritt av disse to, men synes faktisk den så litt friskere og finere ut med rød brokadevest :)

hedm-dame-0415-hel-1visning.jpg

Anonymous poster hash: 5c30a...ce4
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ingen var fine, men den øverste var grusom. Liker virkelig ikke blå/gule bunader.

Skrevet

Gjør som du vil :)

jeg valgte bunaden som tilhører mitt hjemsted, altså Lillehammerbunaden. Å jeg syns det er en fin ting å gjøre hvis man er stolt over stedet man er fra :)

å det er du som skal bruke den, du trenger ingen andre sin godkjennelse

Anonymous poster hash: 09824...fbc
Skrevet

Synes den nederste så litt trist ut, når den er så svart som den er. I tillegg er det vel en liten ulempe at den er så mørk med tanke på at bunad ofte brukes på 17. mai, i konfimasjoner i mai osv - altså når solen steker og bunad i utgangspunktet er et ganske varmt plagg...

Anonymous poster hash: 5c30a...ce4

Jeg tenker motsatt! Her hvor jeg bor er det alltid regn og sur på 17 mai! Og man kan jo ikke akkurat gå med allværsjakke over bunaden, så jeg er alltid glad for at den er tykk og god, ikke som en vanlig penkjole :) Min bunad er svart og jeg har i tillegg både sjal og kappe over :fnise: Når det er varmt tar jeg bare av sjalet og så er det jo kunn en tynn skjorte, ingen bunader har vel lange armer.. :)

Anonymous poster hash: 5ec16...3ab

Skrevet

Jeg tenker motsatt! Her hvor jeg bor er det alltid regn og sur på 17 mai! Og man kan jo ikke akkurat gå med allværsjakke over bunaden, så jeg er alltid glad for at den er tykk og god, ikke som en vanlig penkjole :) Min bunad er svart og jeg har i tillegg både sjal og kappe over :fnise: Når det er varmt tar jeg bare av sjalet og så er det jo kunn en tynn skjorte, ingen bunader har vel lange armer.. :)

Anonymous poster hash: 5ec16...3ab

Enig. Godt å ha varme klær på 17. mai.

I år skal vi o tillegg feire på Dovrefjell i anledning grunnlovsjubileet, så da blir det vel med ullundertøy under ;)

Anonymous poster hash: 6f80d...63e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...