AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Har en veldig god venninne som jeg henger en del med. Vi har mange felles interesser. Samtidig er hun MYYE mer opptatt av trening en meg. Tror det er fordi hun vil slanke seg litt (hun er litt rund i kantene, men ikke tykk. Dette sier jeg selvsagt aldri til henne.) Hun har trent i flere år, og sier at hun elsker det. Problemet er at hun aldri kommer noe vei med treninga. Synes det er litt urettferdig at jeg har tynn og fin figur uten å måtte trene i det hele tatt, mens hun kan trene flere timer i uka uten å bli tynn. Synes litt synd på henne rett og slett. Når vi en sjelden gang snakker om trening, forteller hun meg gjerne hvor langt hun har sprunget osv. Her om dagen var hun sa hun blid og fornøyd at hun hadde klart å løpe en time sammenhengende med 5 % stigning og 9 km/h. Er dette egentlig særlig bra? Jeg synes 9 km/h høres lite ut, i og med at jeg i gym-timene på videregående (er ferdig der nå) sprang 12 uten problem på tredemøllene. Jeg synes litt synd på venninna mi, hun jobber og jobber, men kommer liksom ikke noe vei med treninga. Hun har fortsatt ganske mye å "ta i", og det virker ikke som hun skjønner at hun også må gjøre noe med kosten for å få resultater. Har tenkt mye på om jeg skal ta det opp med henne, slik at hun får resultater og kan føle seg bedre. Men hun snakker jo aldri om det selv, så det er litt vanskelig å begynne å snakke om dette. Håper ikke dette innlegget framstod som selvgodt, men man må kalle en krakk for en krakk. Jeg vil jo hennes beste. Anonymous poster hash: 0b0e3...764
Populært innlegg Glynis Skrevet 8. februar 2014 Populært innlegg #2 Skrevet 8. februar 2014 (endret) La det ligge og slutt å bry deg. Hvis hun er fornøyd med sin treningsøkt, hvem pokker er du til å sitte her og si at den ikke var bra? Hun har jo tydeligvis oppnådd målet sitt med økten. Endret 8. februar 2014 av Glynis 66
Gjest revestrekjenta Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 Du kan jo begynne med å spørre henne om hun har et godt forhold til kroppen sin? Hvis hun har det, så må hun få være litt "rund i kantene". Hvis ikke har du jo en gylden anledning til å gi oppskrift på "hvordan man blir perfekt". Vet du sånn ca hvor mye venninna di veier, og hvor høy hun er? Hvor rund er hun egentlig?? Er hun helseskadelig tykk, så bør du unasett ta det opp, men på en fin måte. Å løpe en time med 9 km/ h er ikke spesielt bra nei, majoriteten av norske kvinner kan klare dette. Men det vitner også om at hun er i normalt god form i alle fall.
Gjest Runforit Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Det er jo bra at hun er fornøyd med sin egen fremgang. Ville ikke sagt noe før hun selv spør om hvorfor cm ikke krymper med så mye trening. Da kan du komme med input at trening alene ikke er nok for å gå ned i fettprosent, men at kostholdet utgjør 70% av det og trening 30%. 3
BritneyBitch Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Jeg har også ei slik venninne. Legger stadig ut selvskryt på sosiale medier om hvor flink hun er til å trene hele tiden. Likevel blir hun andpusten av å bare gå opp en liten bakke, så det gir ingen mening. Det er i grunn ikke min sak, men jeg må innrømme at jeg rister litt på hodet. Jeg tror hun lyver og overdriver, men hun er ikke åpen for gode råd, så jeg lar henne bare holde på. 2
Glynis Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 Jeg har også ei slik venninne. Legger stadig ut selvskryt på sosiale medier om hvor flink hun er til å trene hele tiden. Likevel blir hun andpusten av å bare gå opp en liten bakke, så det gir ingen mening. Det er i grunn ikke min sak, men jeg må innrømme at jeg rister litt på hodet. Jeg tror hun lyver og overdriver, men hun er ikke åpen for gode råd, så jeg lar henne bare holde på. TS skriver: "Når vi en sjelden gang snakker om trening". Så nei, du har ikke ei slik venninne. 13
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Du kan jo begynne med å spørre henne om hun har et godt forhold til kroppen sin? Hvis hun har det, så må hun få være litt "rund i kantene". Hvis ikke har du jo en gylden anledning til å gi oppskrift på "hvordan man blir perfekt". Vet du sånn ca hvor mye venninna di veier, og hvor høy hun er? Hvor rund er hun egentlig?? Er hun helseskadelig tykk, så bør du unasett ta det opp, men på en fin måte. Å løpe en time med 9 km/ h er ikke spesielt bra nei, majoriteten av norske kvinner kan klare dette. Men det vitner også om at hun er i normalt god form i alle fall. 170 høy og 65 kg. Hun har mest fett på rumpe og lår, det er kanskje vanskelig å bli kvitt også. Men jeg kan jo prøve å innlede en samtale om kroppsbilde eller noe. Anonymous poster hash: 0b0e3...764
Gjest Raindrops Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Hvorfor i alle dager skal du ta opp dette? Og hvorfor går du rundt å tenker på dette? Hun liker å trene, hun er blid og glad når hun er ferdig med økten, og hun er neppe dum, så hun skjønner nok at kosthold også er viktig. Man må ha bodd under en stein for å ha gått glipp av det i disse fitnesstider. Du tror hun vil slanke seg litt, skriver du, men det er jo lang fra sikkert. Slanking er ikke den eneste grunnen til at folk trener, og hvis hun har et godt forhold til kroppen sin og finner glede i den aktiviteten hun gjør så ser jeg ingen grunn til at du skal stikke nesen din i hennes treningsopplegg. Pass dine egne saker. 38
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 170 høy og 65 kg. Hun har mest fett på rumpe og lår, det er kanskje vanskelig å bli kvitt også. Men jeg kan jo prøve å innlede en samtale om kroppsbilde eller noe. Anonymous poster hash: 0b0e3...764 TS dette foresten. Hun fortalte meg vekta for et halvårsiden, vet ikke om hun har klart å kvitte seg med noen kilo siden den gang. Anonymous poster hash: 0b0e3...764
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 Populært innlegg #10 Skrevet 8. februar 2014 Jeg hadde blitt stolt om jeg hadde klart å løpe en time i 9 km/t Anonymous poster hash: 0a9f5...4fd 92
Gjest nysgjerrigp Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 Hallo!? 9 km /h OG 5 % stigning er veldig bra! Skjønner at hun er stolt. Dette tilsvarer en stigning på omtrent 700 meter rett opp. (Har regnet på det.) 65 kg på 170 cm er imidlertid litt i overkant, eller, du er i alle fall ikke noen sylfide da. Men det kan jo også tenkes at noe av det er muskler. Det vet ikke jeg.
Gjest Runforit Skrevet 8. februar 2014 #12 Skrevet 8. februar 2014 Hallo!? 9 km /h OG 5 % stigning er veldig bra! Skjønner at hun er stolt. Dette tilsvarer en stigning på omtrent 700 meter rett opp. (Har regnet på det.) 65 kg på 170 cm er imidlertid litt i overkant, eller, du er i alle fall ikke noen sylfide da. Men det kan jo også tenkes at noe av det er muskler. Det vet ikke jeg. Enig, 5% er ganske heavy stigning. Hun hadde lett løpt 12-14 km/t med 1% stigning. 22
Populært innlegg cerruti Skrevet 8. februar 2014 Populært innlegg #13 Skrevet 8. februar 2014 Hallo??? Hva skjer her inne? 65kg på 170cm finnes ikke overvektig? Helt normal bli. Til ts; du må være meget spesiell som vurderer å ta opp dette med venninna di... 88
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #14 Skrevet 8. februar 2014 170 høy og 65 kg. Hun har mest fett på rumpe og lår, det er kanskje vanskelig å bli kvitt også. Men jeg kan jo prøve å innlede en samtale om kroppsbilde eller noe. Anonymous poster hash: 0b0e3...764 HVA.I.HELVETE. Jenta er jo slank!!!!! Hva er galt med deg TS? Vil du at alle jenter skal bli slike radmagre modeller eller hva(satt på spissen, men du skjønner poenget, venninnen din er IKKE fet på noen som helst måte). Anonymous poster hash: 058b6...e39 38
Marie90 Skrevet 8. februar 2014 #15 Skrevet 8. februar 2014 Sannsynligvis trener hun bra men justerer ikke kostholdet. Det er uansett ikke din business. Og 170 cm og 65 er da ikke ille? Jeg er 175 cm og 65 kg og jeg er slank - str Small/36. Kan ikke helt se for meg at det er overvektig, eller egentlig chubby? Selvsagt avhenger det av flere faktorer, men for en normal person som trener er det en fint vekt. Min venninne er 173 og noen og seksti kg, hun er slank og lekker. Det er ikke gitt utifra vekt/hoyde at hun trenger aa gaa ned. 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #16 Skrevet 8. februar 2014 Å løpe en time med 9 km/ h er ikke spesielt bra nei, majoriteten av norske kvinner kan klare dette. Men det vitner også om at hun er i normalt god form i alle fall. Selvfølgelig er det bra, og selvfølgelig kan ikke majoriteten av norske kvinner dette. Se deg rundt, verden består av andre enn jenter under 25, og selv blant de er det mange som ikke klarer å løpe et kvarter i ett. Anonymous poster hash: e1f22...40c 18
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #17 Skrevet 8. februar 2014 Enig, 5% er ganske heavy stigning. Hun hadde lett løpt 12-14 km/t med 1% stigning. LOL. 5 % er jo nesten ingen ting? Vet du i det hele tatt hva prosent er? Det er det samme som hundredeler. Altså 5 av 100, som er 0,05 :PP Jeg er tydeligvis litt smartere enn deg, så 5 % stigning kan ikke klassifiseres som "heavy" i alle fall . TS Anonymous poster hash: f03a4...fb0
Populært innlegg Gjest Runforit Skrevet 8. februar 2014 Populært innlegg #18 Skrevet 8. februar 2014 LOL. 5 % er jo nesten ingen ting? Vet du i det hele tatt hva prosent er? Det er det samme som hundredeler. Altså 5 av 100, som er 0,05 :PP Jeg er tydeligvis litt smartere enn deg, så 5 % stigning kan ikke klassifiseres som "heavy" i alle fall .TS Anonymous poster hash: f03a4...fb0 Ok, kan ikke du møte meg på SATS så skal jeg sette mølla på 5% stigning og 12 km/t og se deg løpe mila lett som bare det? 75
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #19 Skrevet 8. februar 2014 Føler at denne delen av KG blir mer og mer dominert av fjortis-medlemmer, som kun er opptatt av å bli "stram", "fit" med sprettrumpe, med utseende som eneste fokus. Trist! Anonymous poster hash: 9823b...1df 34
Gjest Citronella Skrevet 8. februar 2014 #20 Skrevet 8. februar 2014 Hun har normal og fin vekt. Hun trener og finner masse glede og mestring i det. Jeg skjønner faktisk ikke problemstillingen. 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå