Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke oppdrettslaks.

Anonymous poster hash: 9cae4...514
  • Liker 1
Skrevet

Ikke oppdrettslaks.

Anonymous poster hash: 9cae4...514

Det er jo sunt, bare at villaks er hakket bedre. Men så er det mer fare for kveis i villaks, så jeg går for norsk oppdrettslaks

Anonymous poster hash: f6cad...8e4

Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: cb9ca...4d0

Skrevet

Alt med måte.

Anonymous poster hash: c43bf...5cd
Skrevet

Alt med måte. Mye tungmetaller i dagens oppdrettsfisk.

Anonymous poster hash: 94cb3...af1
  • Liker 3
Skrevet

Det står i artikler; Laks er sunt, men er en fet fisk. Tolker dette ''men'' som ikke noe positivt?

Itielllig inneholder laks Protein, og det er jo usunt for mye av?

Skrevet

Du må slutte å tolke ting, siden du har en tendens til å ta litt av i totalt feil retning :P

Anonymous poster hash: 94cb3...af1
  • Liker 1
Skrevet

Det står i artikler; Laks er sunt, men er en fet fisk. Tolker dette ''men'' som ikke noe positivt?

Ja, det er helt tåpelig å skrive sånn, ikke rart folk blir forvirret og redde. Men det selger aviser.

Itielllig inneholder laks Protein, og det er jo usunt for mye av?

Det er vanskelig å få for mye protein ved å bare spise mat.

• Liker 1
Skrevet

"Er laks sunt?" :ler:

Tjaaaa.. Er paven pedo ?

SELVSAGT er laks sunt :fnise:

Skrevet

Er det noen grunn til å basere egne oppfatninger på en blogg som ikke en gang oppgir informasjon om hvem de er eller hva slags kunnskaper de har? Tvert i mot, les i kommentarfeltet her. Det tyder på at de har bakgrunn som gjør at andre ville bli skeptiske.

Det gjelder å være litt kildekritisk.

Anonymous poster hash: 07357...de2

• Liker 1
Skrevet

Er laks sunt eller ikke?

Skrevet

Er laks sunt eller ikke?

Nei, laks er kjempe usunt. Spis heller pølse. Det er sunt det.

• Liker 1
Skrevet

Laks er sunt. Det at det er en fet fisk gjør den enda sunnere. Det er nemlig det gode fettet =) Oppdrettslaks er litt mindre sunt, men fisk er uansett bra.

Skrevet

Laks er sunt, men det er ikke mager mat. Så dersom målet er å gå raskest mulig ned i vekt kan en godt velge mager fisk som torsk og sei. Skal man ikke ned i vekt er laks veldig bra.

Gjest Sunshine23
Skrevet

Nei, laks er kjempe usunt. Spis heller pølse. Det er sunt det.

:fnise:

Gjest Nanne70
Skrevet

Er det noen grunn til å basere egne oppfatninger på en blogg som ikke en gang oppgir informasjon om hvem de er eller hva slags kunnskaper de har? Tvert i mot, les i kommentarfeltet her. Det tyder på at de har bakgrunn som gjør at andre ville bli skeptiske.

Det gjelder å være litt kildekritisk.

Anonymous poster hash: 07357...de2

Mine meninger om oppdrettslaks er ikke basert på dette blogginnlegget, hvorfor tror du det? TS spør om laks er sunt, og siden oppdrettslaks stort sett er det man får tak i, synes jeg denne bloggartikkelen sammenfatter informasjonen på en grei og saklig måte, noe som er årsaken til at jeg valgte å vise til den. Jeg kan ikke se at dette innlegget er noe annet enn en sammenfatning av opplysninger hentet fra andre kilder som f.eks. helsedirektoratet, forskning.no osv. Hvis det ikke er relativt pålitelige kilder så vet ikke jeg.

Det hevdes faktisk ikke at oppdrettslaks er usunt, tvert i mot, men det påpekes en del forhold som man godt kan være oppmerksom på dersom man velger å spise oppdrettslaks. Personlig tror jeg ikke det gir noen spesielle helsefordeler å spise oppdrettslaks framfor annen fet fisk, men jeg tror ikke det er spesielt usunt heller. Jeg spiser ikke oppdrettslaks fordi jeg synes den er uappetittlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...