Gå til innhold

Hvem eier den? Teit diskusjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt mobil stående i min samboer sitt navn en stund. Som takk har jeg betalt både min telefon+bruk og hans telefon+bruk. For en mnds tid siden så tok han den fra meg under en krangel, og jeg kjøpte meg like godt en ny fordi jeg ikke orket å tigge om å få den tilbake. Men nå når han sier at han skal selge min gamle så sitter jeg her og føler litt på det. Jeg har tross alt betalt nesten 4000 kr på den gamle telefonen, og føler det litt urettferdig at han skal selge den og sitte igjen med fortjenesten. Jeg har ærlig talt ikke noe lyst til å gi meg på dette, men han står fast på at telefonen står i hans navn og jeg derfor kan glemme å få noe når han selger den. Så jeg lurer på: hvem av oss burde gi seg? Det er en helt tåpelig diskusjon, men jeg kjenner at jeg rett og slett blir litt lei meg.

Anonymous poster hash: e9496...d0b

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Juridisk er det hans telefon,, så du kan nok ikke nekte ham å selge den. Men moralsk er den definitivt din.

Jeg hadde aldri akseptert at han solgte den.

• Liker 8
Skrevet

Der blir litt som når en eier huset goden andre betaler for strømmen. Han har rett, men om det er moralsk forsvarlig er en annen sak..

Dere er samboere fordi?

Anonymous poster hash: 3c205...457

• Liker 1
Skrevet

For en dust, jeg hadde revurdert forholdet.

• Liker 4
Skrevet

Han har retten på sin side, men han er litt drittsekk. Jeg hadde ikke godtatt det i hvert fall.

Skrevet

Unnskyld meg,men for en komplett idiot av en samboer du har!

• Liker 6
Gjest bustyvel
Skrevet

Dere hørtes jaggu modne ut!! Juridisk sett er den hans, men jeg hadde kvitta meg med både han og telefonen…

• Liker 2
Skrevet

Det er jo egentlig din telefon, men siden den står i han sitt navn så er det jo hans. Men jeg vil si at det er din. Det er jo du som har betalt for den.

Anonymous poster hash: 1195d...5b0
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor tar han din telefon i utgangspunktet?

• Liker 3
Skrevet

Han tok telefonen min pga en krangel og fordi han mente at jeg brukte den for mye.

Skrevet

Han tok telefonen min pga en krangel og fordi han mente at jeg brukte den for mye.

Og han mener han har rett til å beslaglegge telefonen din av den grunn?? Herregud for en fyr,kjenner jeg blir provosert!

• Liker 6
Skrevet

Det viktige spørsmålet her er jo ikke hvem som eier telefonen, men hvorfor du gidder å være samboer med en slik kronidiot?

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt mobil stående i min samboer sitt navn en stund. Som takk har jeg betalt både min telefon+bruk og hans telefon+bruk. For en mnds tid siden så tok han den fra meg under en krangel, og jeg kjøpte meg like godt en ny fordi jeg ikke orket å tigge om å få den tilbake. Men nå når han sier at han skal selge min gamle så sitter jeg her og føler litt på det. Jeg har tross alt betalt nesten 4000 kr på den gamle telefonen, og føler det litt urettferdig at han skal selge den og sitte igjen med fortjenesten. Jeg har ærlig talt ikke noe lyst til å gi meg på dette, men han står fast på at telefonen står i hans navn og jeg derfor kan glemme å få noe når han selger den. Så jeg lurer på: hvem av oss burde gi seg? Det er en helt tåpelig diskusjon, men jeg kjenner at jeg rett og slett blir litt lei meg.

Telefonen er hans juridisk, og han kan selge den. Dere har imidlertid en avtale om at du betalte telefonen + bruk for både deg og han som motytelse for at telefonen kunne stå i hans navn. I dette ligger det at det er du som skal eie telefonen, selv om han står som kjøper.

Hvis han nå selger telefonen har du krav på vederlag for dette. Vederlag bør tilsvare det du har betalt for minus egen bruk og noe avslag for at du har hatt bruksverdi på telefonen.

At han ikke bare kan selge den når han er vel vitende om at du er egentlig eier, uten å betale deg tilbake den gevinsten han har hatt, er helt på bærtur.

Når det er sagt, så synes jeg hele forholdet ligner på å være på bærtur.

Anonymous poster hash: 2c39b...e88

• Liker 1
Skrevet

Herregud for en tulling!

Det juridiske kan jeg desverre ikke hjelpe med, annet enn at det nok er han som sitter med fordelen og "beviset".

Igjen, det som slår meg mest med innlegget ditt, er hvilken gjøk han høres ut som. Men det er nå din sak.

Skrevet

Hva er han? Din far? Hvem er han til å bestemme om du bruker den for mye eller ikke om det er du som betaler for forbruket anyways.

Skrevet

Jeg synes du bør revurdere det å være samboer med ham, forresten.. Om du ikke allerede gjør det.

Den står i hans navn, ergo er den faktisk hans. Det at du har betalt den, har ikke så mye å si, med mindre han faktisk bryr seg om deg og er ærlig, det er jo tross alt du som har betalt for den.

Ville ikke stolt på ham med mine ting lengre.

Skrevet

For en dust, jeg hadde revurdert forholdet.

Revurdert? Nei, avsluttet det. Helst i går. Eller i fjor.

Anonymous poster hash: f7129...1a8

• Liker 1
Skrevet

Hadde sagt han bare kunne selge telefonen og håper han syns det var verdt å kaste bort forholdet på.

Anonymous poster hash: b1aeb...3a2
  • Liker 2
Skrevet

Hadde sagt han bare kunne selge telefonen og håper han syns det var verdt å kaste bort forholdet på.

Anonymous poster hash: b1aeb...3a2

Det var en god tanke. Følg denne TS.

Skrevet

Jeg har hatt mobil stående i min samboer sitt navn en stund. Som takk har jeg betalt både min telefon+bruk og hans telefon+bruk.

Skjønner ikke dette helt jeg.

Hva var poenget med å sette telefonen i hans navn hvis han allerede hadde en telefon?

Hvorfor var du så takknemlig for dette at du betalte både hans og "din" telefon+bruk?

Når en telefon "står i hans navn" mener du da abonnementet (som vel bare er knyttet til sim-kortet) eller hadde kjøpt den med bindingstid som fortsatt løper? I siste tilfelle er det vel bare å slutte å betale? I første tilfelle er det vel diskutabelt om det kan kalles hans telefon,

Anonymous poster hash: 025df...fc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...