AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Noen som forstår hvilke ubehagelige følelser en kan få da sønnen min fikk et bilde sendt på mobilen med bilde av farens barn med nye dama? Jeg ble sår...for dette var noe vi hadde planer om helt til han dumpet meg. Jeg følte meg over han. Men da jeg så bildet ble jeg veldig sår. Ungen lignet på et av mine barn også.. Noe jeg ikke hadde håpet på. Burde jeg blitt glad eller følt ingenting? Hva hadde dere følt? Nå når jeg fikk summet meg litt så gir jeg blaffen men var grøss og gru å oppdage mmsen med bildet. Anonymous poster hash: 7b7b9...476
fionel Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 Klart det kan gjøre litt vondt, men jeg tror du må prøve å ikke la det gå inn på deg. Du sier selv du er over han. dere har ikke ett felles liv lenger, dere har hvert deres og gjør hver deres ting.. Og om jeg ikke missforstår blir jo dette halvbror/søster til barnet ditt. Da er det naturlig at han får mms med bilde av lillebror/lillesøster. 3
pantertante Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 (endret) Men er det ikke halvbroren/søsteren hans, da? Må vel være fint å få et bilde av broren/søsteren uansett hvordan forholdet mellom foreldrene er? Endret 8. februar 2014 av pantertante 8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Klart det kan være ubehagelig, men det er nå engang bare guttens far som har sendt din sønn bilde av den andre halvdelen av familien hans. Sånt må man nesten tåle når et barn har to familier. Anonymous poster hash: 6c494...5af 6
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Du kan ikke skjule at han har søsken, de har jo samme far. Selvsagt skal han få bilde av sin bror på mobilen sin. Hadde forstått deg om eksen sendte bilde av sin nye sønn til deg. Slike kameler må man bare svelge når dere valgte brudd. Anonymous poster hash: 988dd...9ac 2
Chloe- Skrevet 8. februar 2014 #6 Skrevet 8. februar 2014 (endret) Din sønn har fått et bilde fra sin far. Bildet er av guttens halvbror. Du ser vel selv at dette er ok?? Endret 8. februar 2014 av Chloe- 5
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #7 Skrevet 8. februar 2014 Men er det ikke halvbroren/søsteren hans, da? Må vel være fint å få et bilde av broren/søsteren uansett hvordan forholdet mellom foreldrene er? det er jo halvsøsteren til mine barn og jeg burde jo bli happy av å se det liksom? Nei jeg ble sår istedet. Men prøver å ignorere dette nå og ikke tenke på det. For barnas del er jo det fint å se bilde av halvsøsken, men for min del er det ikke særlig kjekt. Det er vel ikke så unormalt med den følelsen? Men er jo fint for barna så får fokusere på det for de. Men ovenfor meg er ikke jeg noe happy på at bruddet skjedde og at han heller ville ha mor til det barnet enn meg, men jeg får blåse i det...fosjjjjjj heheAnonymous poster hash: 7b7b9...476 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #8 Skrevet 8. februar 2014 Tråstarter: hadde dere synes det var vondt å se? Jeg sa til sønnen at det var kjekt av han å sende bilde av den flotte halvsøskenet sitt. Så ferdig med der huff Anonymous poster hash: 7b7b9...476
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #9 Skrevet 8. februar 2014 Mannen du hadde planer om et barn til sammen med har nå i stedet fått barn med noen andre. Jeg skjønner godt at det stikker å se bilde av det barnet, det er helt naturlig. Det du må passe deg for er å gi inntrykk av dette overfor sønnen din. Han har akkurat blitt storebror, og er antakelig glad og stolt. Ikke gi ham inntrykk av at han må skjule gleden sin for din skyld, men la ham være stolt storebror, og gled deg over at faren tydeligvis ikke glemmer ham selv om han har fått en ny baby. Anonymous poster hash: 8a523...54e 9
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #10 Skrevet 8. februar 2014 Mannen du hadde planer om et barn til sammen med har nå i stedet fått barn med noen andre. Jeg skjønner godt at det stikker å se bilde av det barnet, det er helt naturlig. Det du må passe deg for er å gi inntrykk av dette overfor sønnen din. Han har akkurat blitt storebror, og er antakelig glad og stolt. Ikke gi ham inntrykk av at han må skjule gleden sin for din skyld, men la ham være stolt storebror, og gled deg over at faren tydeligvis ikke glemmer ham selv om han har fått en ny baby. Anonymous poster hash: 8a523...54e trådstarter: enig i det Anonymous poster hash: 7b7b9...476 1
hjärterdam Skrevet 8. februar 2014 #11 Skrevet 8. februar 2014 Vi har sendt bilde av vår nyfødte til storesøsteren som bor i en annen by med moren sin. Det er jo broren hennes. sendte også til min eks sin mobil første kvelden så storebror fikk sett han. Jeg kan forstå om det føles sårt, men barnet ditt har fått et søsken, og det må du som voksen forholde deg til på en god måte. 2
Gjest solstråleen Skrevet 8. februar 2014 #12 Skrevet 8. februar 2014 Jeg forstår at det stikker litt i deg, men prøv å se det gjennom sønnen din sine øyne :-) 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #13 Skrevet 8. februar 2014 Jeg forstår at det stikker litt i deg, men prøv å se det gjennom sønnen din sine øyne :-) trådstarter: ja , den stakk litt, men det kom seg raskt igjen. Var mest med det samme jeg så bildet og en liten stund etterpå. Men nå føler jeg meg bedre igjen Prøver å se det gjennom min sønns øyne istedet. Anonymous poster hash: 7b7b9...476
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #14 Skrevet 8. februar 2014 Vi har sendt bilde av vår nyfødte til storesøsteren som bor i en annen by med moren sin. Det er jo broren hennes. sendte også til min eks sin mobil første kvelden så storebror fikk sett han. Jeg kan forstå om det føles sårt, men barnet ditt har fått et søsken, og det må du som voksen forholde deg til på en god måte. ja må bare nødt å forholde meg til det på en god måte for barnas del. Jeg vet at jeg vil aldri synes godt om at faren forlot meg.. men... han er far til mine barn, jeg ønsker han godt, men samtidig så bare stakk det litt i meg. Er vel naturlig, men føler at det var glemt nå. Er glad for de barna jeg har, selv om jeg kunne ønske at jeg levde med en far til barna mine. Men sånn er det nok for mange... Sikkert mange som savner et fullt og helt familieliv Anonymous poster hash: 7b7b9...476 1
Ciara Skrevet 8. februar 2014 #15 Skrevet 8. februar 2014 Jeg forstår deg veldig godt. Du ser jo alle sider og virker rasjonell nok, men følelser kan vi ikke alltid styre. Du fikk en drøm knust, og det er ikke annet enn naturlig at det stikker litt i hjertet når du tenker på det. Men all ære til deg for å håndtere det på en saklig måte av hensyn til sønnen din 4
nurse07 Skrevet 8. februar 2014 #16 Skrevet 8. februar 2014 Ja jeg skjønner deg veldig godt... Har selv et par ekser som jeg aldri helt kommer over, selv om jeg nå har samboer og to barn med han. Sånn er det bare, enkelte mennesker setter dype spor, og kan fremkalle såre følelser uansett hvordan livssituasjonen din har forandret seg! 2
Libe Skrevet 8. februar 2014 #17 Skrevet 8. februar 2014 Jeg forstår deg kjempegodt. Følelser er ikke alltid rasjonelle, og heller ikke noe som lar seg styre. Synes ikke det er rart at det stakk litt med det samme. Det er ikke noe galt av far å sende bilde, og det er ikke noe galt i å føle som du gjorde. 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #18 Skrevet 8. februar 2014 Jeg forstår deg veldig godt. Du ser jo alle sider og virker rasjonell nok, men følelser kan vi ikke alltid styre. Du fikk en drøm knust, og det er ikke annet enn naturlig at det stikker litt i hjertet når du tenker på det. Men all ære til deg for å håndtere det på en saklig måte av hensyn til sønnen din ja det værste var at jeg følte meg over eksen. Og så hører jeg lyd fra sønnens mobil, og jeg sjekker og der dukker det opp bilde av en ca ett år gammel jente som stråler og smiler. Ei nydelig jente, så den stakk godt for jeg følte meg med en gang elendig og fikk følelsen av det barnet han ikke ville ha med meg.... Og følelsen av alle årene vi hadde sammen, meg, eksen og barna. Og at han har funnet en annen mor som han synes er bedre.... Uff... Men nei jeg må ikke tenke sånn og se positivt på det ovenfor barna jeg har, selv om jeg kunne ønske jeg var den spesielle mamma til alle barna han fikk. Følte meg ikke så spesiell lenger og følte meg ensom etter å ha sett det. Men sier til meg selv: ikke tenk mer på det. Det er sløsing av tid Anonymous poster hash: 7b7b9...476
aquiz Skrevet 8. februar 2014 #19 Skrevet 8. februar 2014 Mannen du hadde planer om et barn til sammen med har nå i stedet fått barn med noen andre. Jeg skjønner godt at det stikker å se bilde av det barnet, det er helt naturlig. Det du må passe deg for er å gi inntrykk av dette overfor sønnen din. Han har akkurat blitt storebror, og er antakelig glad og stolt. Ikke gi ham inntrykk av at han må skjule gleden sin for din skyld, men la ham være stolt storebror, og gled deg over at faren tydeligvis ikke glemmer ham selv om han har fått en ny baby. Anonymous poster hash: 8a523...54e Flott innlegg! Kjenn på følelsene dine og bus ut med det du føler. Det er viktig å ikke holde dette inne for deg selv, men del det med noen slik du får det ut av systemet og etterhvert kan glede deg litt mer over det. Du reagerer ikke feil i den forstand, du reagerer slik alle andre ville reagert, du reagerte som jeg har reagert. Jeg ser nå på denne nye lillebror og tenker at jeg håper han får et godt forhold til mitt barn. Og dere som ber trådstarter skjerpe seg kan gå og ta seg en bolle! Alle reagerer ulikt og så lenge hun ikke mater sitt/sine barn med hat mot nyeste medlemmet har hun ikke gjort noe galt!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #20 Skrevet 9. februar 2014 Flott innlegg! Kjenn på følelsene dine og bus ut med det du føler. Det er viktig å ikke holde dette inne for deg selv, men del det med noen slik du får det ut av systemet og etterhvert kan glede deg litt mer over det. Du reagerer ikke feil i den forstand, du reagerer slik alle andre ville reagert, du reagerte som jeg har reagert. Jeg ser nå på denne nye lillebror og tenker at jeg håper han får et godt forhold til mitt barn. Og dere som ber trådstarter skjerpe seg kan gå og ta seg en bolle! Alle reagerer ulikt og så lenge hun ikke mater sitt/sine barn med hat mot nyeste medlemmet har hun ikke gjort noe galt! takk, ja er gjerne ikke alle som klarer å sette seg inn i at det å se bilde av eksens datter kan være vondt. Jeg hadde jo trodd at det ble meg, han og barna våre for alltid. Og så sitter jeg plutselig å ser på bilde av hans barn sammen med nye dama, som han elsker høyere enn meg tross at vi delte mangfoldig flere år sammen enn han har hatt med henne. Det føltes rart. Jeg har nesten ikke lyst å finne en ny mann, for jeg føler det er så bortkastet å ha en som bare forsvinner slik. Ungene jeg har går fremfor alt nå. Og viktig som dere sier , det er å bruke sønnens og barnas øyne og ja. Mine følelser kan håndteres. Smerten satt bare en liten stund, for han er ikke et tap for meg når han ville gå. Anonymous poster hash: 7b7b9...476 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå