Gå til innhold

Stil utvendig og inne - kræsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 99% sikker på å kjøpe meg et rekkehus i funkisstil (utvendig).

Huset er med flatt tak og ser egentlig ut som en fulgekasse.

Vil det blir totalt skivebom om jeg velger å kjøre litt romantisk/landlig stil innvendig?

Profilerte dører og lister, profiler på kjøkken osv?

Er det noe som sier at ute og inne MÅ stå i stil, eller er det bare å kjøre på?

Takker for alle tips og råd :)

Anonymous poster hash: 141fd...c02
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tvert imot. Koselig og fint :)

Skrevet

Jeg ville tonet landstilen litt ned, prøvd å skape en mix med noen moderne elementer? Kanskje du begynner å sette mer og mer pris på annen type interiør etter å ha bodd en stund i funkisboligen?

Vi hadde en leilighet der det var høyt under taket, stukkatur, store lysekroner i flere rom. En veldig kul plass, der vi ville ha interiør som matchet stilen på boligen. Da barna kom, ble det rekkehus på oss, av praktiske hensyn. Bygd i 1955. Lysekronene passet ikke til husmorvinduene, kan du si, og det var heller ingen rom som hadde høyt nok tak for å henge dem opp. Nå har vi en litt enklere stil med noen femtitallselementer. Ikke like spektakulært som der vi bodde før, men helt greit.

Men selvfølgelig må du gjøre akkurat som du selv vil i huset ditt :)

Anonymous poster hash: eb276...25d

• Liker 2
Gjest Santa Barbara
Skrevet

Føler det blir litt krasj ja. Det blir liksom det totalt motsatte :P

Skrevet

Det som alltid er feil, er å "kjøre x stil" uansett hva det er. Er man opptatt av en bestemt stil, blir det nesten alltid stivt og unaturlig, og det kræsjer garantert med omgivelsene med mindre det er snakk om et hus i nettopp denne stilen - og selv da ser det gjerne overdressert, stylet og museumsaktig ut. Myke og landlige elementer, litt romantikk, noe nyere og noe eldre, for eksempel arvegods, er antagelig det som passer best i huset ditt.

Ellers støtter jeg punktet om praktiske hensyn. Tenk på at interiøret også skal kunne passe i et større hus, et eldre hus eller en eldre leilighet, et mer moderne hus osv.

Anonymous poster hash: ffa71...41c
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe om stil ute og inne ikke er den samme. Det er jo forskjell på litt landlig stil, og gå bananas med landlig stil. Kjør på!

Gjest åffårno
Skrevet

Kommer snart på hvor lenge du har tenkt å bli boende.

Jeg kjøper funkis nettopp pga at det er funkis, og fadder ikke fått inn i en budrunde på noe som hadde såpass totalkrasj som profilert fast interiør/gulvtype/trapper osv som overhode ikke passer(hvilket det kan høres ut som ditt ikke gjør).

Hvordan innredningen er forøvrig bryr meg intet, men jeg gidder ikke bruke 300-500.000 på å bytte kjøkken/bad/gulv.

De fleste som går for funkis gjør det bevisst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...