AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Nå har jeg bare skumlest tråden jeg viser til men, ut ifra det jeg har fått med meg ser det ut til at de fleste har problemer med at aleneforsørgere får så mange økonomiske goder. . Det virker som at folk tror at det å være aleneforsørger ofte er synonymt med å være ung, derfor henvises de ofte til å være unge mødre. Det som er litt fascinerende er at folk flest ikke bryr seg om alder så lenge man har alt på stell, det er først når pengene ruller inn at folk irriterer seg. Jeg skjønner at dette er frustrerende for mange andre svake grupper i samfunnet som ikke får like gode støtteordninger fordi de ikke har barn. Samtidig må man tenke på at barn er uskyldige og skal ikke måtte lide for foreldrenes valg. Mitt forslag er derfor følgende: Mennesker som får barn uten evne til å selv forsørge barnet sitt bør ikke få penger av staten inn på konto. De bør få dekket: En liten leilighet med strøm, og gratis barnehage plass. De bør også få et "bankkort" for x antall kroner på en matbutikk pr mnd. Og i stedet for barnetrygd bør de få gavekort merket barneklær/utstyr for samme sum årlig som trygden er på. Bidraget fra far/mor bør tilfalle staten som betaling for bolig og barnehage. På denne måten sikrer vi at barna kan vokse opp uten å lide for foreldrenes skjebne samtidig som vi "tvinger" foreldrene ut i jobb. Ønsker foreldrene mer penger enn det de får til mat må de enten jobbe eller studere og ta opp lån, som de i likhet med alle andre må betale tilbake senere. Jeg tror for ramme alvor at dette ville vært lurt økonomisk sett, for alle hadde fått det samme, og ingen foreldre kunne levd godt av stønadene, kun barna. Så hva syntes dere andre??? Hvorfor, hvorfor ikke?? Er interessert i synspunkter fra alle vinkler ang denne saken. Anonymous poster hash: c1ae6...620
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå