AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #1 Skrevet 8. februar 2014 Her er saken: samboeren min har besøk av en kompis fra en annen by denne helga. Jeg har møtt vedkommende tidligere, og finner ham ekstremt irriterende. Han snakker og snakker og snakker, han holder rett og slett aldri kjeft. Som oftest om flymodeller, biler, verdensrommet og andre obskure ting som ikke interesserer meg. Historiene har ALDRI noe poeng, han bare snakker i det evige om det for å vise kunnskapen sin om emnet. Han nevner aldri noe han liker, ikke liker, noe han leste i en avis her om dagen eller en opplevelse han har hatt. Jeg finner ham rett og slett bare helt utrolig personlighetsløs og kjedelig. Problemet er at det kjedelige går i det uendelige, til jeg blir så irritert at jeg tror jeg eksploderer. Eksempel: "når jeg var i USA nå nettopp fikk jeg superrabattkoder på leiebil fordi jeg har sånn gullkort her og der og så fikk en sånn svær dodge med 15 seter og en million hestekrefter, men jeg måtte bare levere den tilbake fordi jeg synes det var waste av bil", bare at "historien" hans er mye lenger og inneholder mange flere tekniske spesifikasjoner. "How fucking interesting, why don't you tell me more about it? No, please don't..." Eksempel 2: i går prøvde han å fortelle meg om de tekniske spesifikasjonene til allværsjakka hans. Han snakket vel i sånn ca et kvarter, hvorpå jeg ikke gadd late som jeg hørte etter en gang, og prøvde å finne ut hvordan jeg skulle klare å ikke ta livet av meg selv, eller han. Han har ingen personlige meninger what so ever, og virker veldig lett å overtale - han kopierer så og si kjæresten min (som jeg vil si jeg oppfatter som denne kompisens store forbilde) i alt han gjør. Kjæresten min sier "jeg har prøvd dette en periode nå, og det var skikkelig kult, jeg har fått god effekt av det osv.", og kompisen begynner med det samme umiddelbart, uten å sjekke noe rundt det selv, han bare tar det for god fisk. Selv er jeg en person med sterke meninger i en eller annen retning, jeg er aldri i "midten" hvor jeg ikke mener noen ting. Kan det være derfor jeg hater ham, fordi han er min rake motsetning? Nå har denne kompisen bestemt seg for å flytte til samme by som oss. For å studere det samme som kjæresten min. Jeg spurte ham, "hvorfor ønsker du å studere dette studiet?", og han svarte "jeg vet ikke jeg. Fordi A har snakket så varmt om det og det virker kult". Han har altså bestemt seg for å flytte til en annen by og begynne på et studie han ikke vet noen ting om, fordi A har sagt at det er "kult". For et tafatt menneske, jeg blir gaaaal! Hva kan jeg gjøre? Jeg har nektet samboeren min å la ham bo her mer enn denne helga, for da blir det litt vanskeligere å unngå ham. Jeg klarer som oftest å undertrykke mitt hat for andre mennesker, men med akkurat ham kjenner jeg det prikker i tinningene når han snakker, og jeg jeg klarer ikke å holde meg fra å stille ekstremt kritiske (på grensen til krasse) spørsmål til det han snakker om, som han som regel ikke klarer å svare på, hvorpå jeg begynner å irritere meg enda mer, og rett og slett ikke klarer å være sammen med ham lenger, i frykt for at jeg kommer til å prøve å dytte ham ut i veien e.l. Er det lov til å hate kompisen til kjæresten? Er det lov til å nekte ham å bo hos oss? Er det lov til å nekte å henge med ham når han er på besøk? Disse "tiltakene" er for min egen psykiske helses del, for å si det slik. Anonymous poster hash: 36e21...036
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #2 Skrevet 8. februar 2014 1) Ja, det er lov til å hate kompisen, man kan ikke gå overens med alle. Men du trenger ikke å grave det inn i hodet på kjæresten din hvor mye du misliker han. Jeg hadde i hvertfall ikke godtatt om sambo snakket nedlatende om mine venner. 2) DU trenger jo ikke å henge med han, men du kan jo ikke nekte kjæresten din det.. Er han på besøk så finn på noe annet, eller prøv å få typen din til å dra til han istedenfor Anonymous poster hash: e09f7...dc0 1
Eplemos Skrevet 8. februar 2014 #3 Skrevet 8. februar 2014 (endret) Hat er et veldig sterkt ord. Kan ikke tro du kan hate noen bare fordi DU syns de er uinteressante?! Sikkert mange som ikke syns du er verdens kuleste heller... Syns du høres ut som en skikkelig kjerring. Endret 8. februar 2014 av Eplemos 3
Meridian Skrevet 8. februar 2014 #4 Skrevet 8. februar 2014 Kan ikke kjæresten din besøke kompisen sin uten deg?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #5 Skrevet 8. februar 2014 Så lenge du ikke ser ham for ofte synes jeg du kan bite deg litt i ham så lenge han følger "reglene i huset," ikke klipper tånegler i sofan eller legger ned dasslokket for å ta noe banalt:P Evt. kan du jo bare ta deg til noe annet mens han er der, ta med deg pc'n og sitt på skype med en venninne, eller reis bort, stikk å tren osv. Har ikke møtt så mange av kompisene til min samboer fordi vi ikke bor på samme sted, men jeg og samboeren dro til syden med en kompis av ham og dama, hadde aldri møtt dem før, kun utveksla noen ord på skype. Holy crap, han var... spesiell Vi tok bussen for vi skulle med en sånn glass bottom ferry, og tok en 20-30 min. Kompisen var treningsfreak, og jogget hver morgen. Greit nok det, men for å få trim ville han på liv og død GÅ tilbake. En tur som tok 20-30 min å kjøre. Gjennom en ØRKEN. Uten VANN eller SOLKREM(mega vinter-bleke nordmenn i den verste varmen mellom 12 og 16). Og dama hans hadde jo på seg høye heler i tillegg så hun spurte om han hadde svidd av noen hjerneceller Han hadde flere sånne "geniale" ideer i løpet av turen:P Han klarte også å spørre om "cocaine free coffie." Trodde jeg skulle dævve! (han skulle ha koffeinfri kaffe) Det var jo bare en mishap, men fjeset på servitøren kommer jeg aldri til å glemme Anonymous poster hash: 070d4...98c 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #6 Skrevet 10. februar 2014 Hat er et veldig sterkt ord. Kan ikke tro du kan hate noen bare fordi DU syns de er uinteressante?! Sikkert mange som ikke syns du er verdens kuleste heller... Syns du høres ut som en skikkelig kjerring. Det kan jeg da vel! Jeg har ikke påstått at jeg er verdens kuleste heller, men jeg kan da hate noen likevel. Anonymous poster hash: 36e21...036 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #7 Skrevet 10. februar 2014 Kan ikke kjæresten din besøke kompisen sin uten deg? Ok, første tips er å faktisk lese tråden. Allerede i første setning står det: "samboeren min har besøk av en kompis fra en annen by denne helga". Dvs. at denne kompisen er på besøk hos oss. Anonymous poster hash: 36e21...036 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #8 Skrevet 10. februar 2014 Så lenge du ikke ser ham for ofte synes jeg du kan bite deg litt i ham så lenge han følger "reglene i huset," ikke klipper tånegler i sofan eller legger ned dasslokket for å ta noe banalt:P Evt. kan du jo bare ta deg til noe annet mens han er der, ta med deg pc'n og sitt på skype med en venninne, eller reis bort, stikk å tren osv. Har ikke møtt så mange av kompisene til min samboer fordi vi ikke bor på samme sted, men jeg og samboeren dro til syden med en kompis av ham og dama, hadde aldri møtt dem før, kun utveksla noen ord på skype. Holy crap, han var... spesiell Vi tok bussen for vi skulle med en sånn glass bottom ferry, og tok en 20-30 min. Kompisen var treningsfreak, og jogget hver morgen. Greit nok det, men for å få trim ville han på liv og død GÅ tilbake. En tur som tok 20-30 min å kjøre. Gjennom en ØRKEN. Uten VANN eller SOLKREM(mega vinter-bleke nordmenn i den verste varmen mellom 12 og 16). Og dama hans hadde jo på seg høye heler i tillegg så hun spurte om han hadde svidd av noen hjerneceller Han hadde flere sånne "geniale" ideer i løpet av turen:P Han klarte også å spørre om "cocaine free coffie." Trodde jeg skulle dævve! (han skulle ha koffeinfri kaffe) Det var jo bare en mishap, men fjeset på servitøren kommer jeg aldri til å glemme Anonymous poster hash: 070d4...98c Herregud for noen folk :D Forskjellen er at disse hørtes jo ganske komiske ut, denne kompisen er langt fra det, for å si det sånn Kompisen har dratt hjem nå og sinnet har fått roet seg. Heldigvis får kompisen aldri bo hos oss igjen, hvis han skal komme oppover igjen får finne seg et annet sted å bo Gruer meg bare til å han flytter hit! Anonymous poster hash: 36e21...036
Gjest Violetta Skrevet 10. februar 2014 #9 Skrevet 10. februar 2014 Ok, første tips er å faktisk lese tråden. Allerede i første setning står det: "samboeren min har besøk av en kompis fra en annen by denne helga". Dvs. at denne kompisen er på besøk hos oss.Anonymous poster hash: 36e21...036 Om du svarer andre like frekt som dette er det ikke sikkert det er så lett å like deg heller. Det er din samboers hjem også. La har ha besøk av kompisen og tilpass deg heller. 1
Havbris Skrevet 10. februar 2014 #10 Skrevet 10. februar 2014 Jeg reagerer på at "hate" deles ut så glatt. Jeg skjønner at du misliker det som skjer, men i min verden skal det mye til for å hate et menneske. Forsøk nå å finne en løsning som gjør at du ikke irriterer deg så mye, og bli mer bevisst på hva det innebærer å hate et annet menneske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå