Gå til innhold

Hva er vitsen med å se bra ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, føler meg som verdens største overfladiske idiot her, men jeg kjenner likevel på følelsen. Jeg bruker mye energi på å trene, sminke meg, ta sol, kjøpe fine klær osv. Ja, i det hele tatt går det tid + penger på utseendet. Er opptatt av å se bra ut. Har en slank, veltrent kropp og pent ansikt (blir nok slaktet nå!).

Også tenker jeg "Hva er vitsen?". Det er jo ingen som ser det? Jeg fester svært sjeldent lengre, så er sjeldent oppmerksomhet/sjekke opp fra det motsatte kjønn å få. Ingen av vennene mine gidder være med til Syden heller, så bikinikroppen får vist seg maks 2 ganger i året. Vennetiden krymper etterhvert som alle flytter eller slår seg til ro. Kjæresten ser meg, men etter å ha vært sammen 2 år er det ikke akkurat beundrende blikk eller kommentarer å få lengre.

Joda, noen kikker litt når jeg handler på butikken, er på trening og denslags hverdagslige ting, men det er liksom ikke som før, da jeg var mye mer "ute på livet". Nå er hverdagen jobb, trening, soving. Kunne like så godt sluttet å se bra ut, absolutt ingenting hadde forandret seg uansett.

I ungdomsårene fikk jeg mer "valuta for innsatsen", i form av at jeg var mer sosial med folk, var på fester, hadde sosial jobb med unge folk, fikk komplimenter, reiste til syden og nøt resultatene av beinhard jobbing på trening osv.

Eneste jeg kan tenke meg det hjelper å se bra ut er hvis jeg blir singel igjen. Nå i fast forhold med vanlig a4-liv er det ikke det spor å hente på et pent utseende.

Skjønner veldig godt at mange "lar seg forfalle" og ikke gidder bruke så mye tid og penger på utseendet. Og innser at det er en grunn til at utseendet er viktigst i tenårene... Nå er det liksom ikke noe poeng lengre. Joda, fin følelse å være fornøyd med seg selv, men det var mye gøyere før!

P.S Dette er satt på spissen og burde kanskje ligget på Skråblikk og generaliseringer heller?

Anonymous poster hash: c8e00...10c
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mener du at kjæresten din ikke setter pris på utseendet og kroppen din?

Det er ikke bare at du forventer litt mer regelmessige komplimenter enn han gir, da? Men at han faktisk fortsatt både tenner på deg og setter pris på at du ser bra ut?

Må innrømme at jeg ikke har så fryktlig vondt av deg i den grad venninnene dine ikke vil være med til Syden slik at du får vist deg frem for menn der nede. Du kan sole deg her, eller dra på ferie mer kjæresten din. Du kan fortsatt bli sett, men vil kanskje ikke bli sjekket opp i like stor grad som på en sydenferie med venninner. Det er noe av prisen ved å være i forhold. Med mindre du velger et åpent eller halvåpent forhold da, naturligvis. ;) Men da bør du jo ha funnet en mann som er enig i at det er slik dere skal ha det.

Endret av Cuckold
Skrevet

Mener du at kjæresten din ikke setter pris på utseendet og kroppen din?

Det er ikke bare at du forventer litt mer regelmessige komplimenter enn han gir, da? Men at han faktisk fortsatt både tenner på deg og setter pris på at du ser bra ut?

Må innrømme at jeg ikke har så fryktlig vondt av deg i den grad venninnene dine ikke vil være med til Syden slik at du får vist deg frem for menn der nede. Du kan sole deg her, eller dra på ferie mer kjæresten din. Du kan fortsatt bli sett, men kanskje ikke sjekket opp i like stor grad som på en Sydenferie med venninner.

Nja, njo. Han gjør sikkert det. Han hadde sikkert ikke blitt glad om jeg plutselig veide 20 kg mer. Men den der beundrende wow-så-fin-du-er gir seg jo ganske kjapt i et forhold. Utseendet til partneren blir en vane (min erfaring).

Jeg innrømmer at jeg nyter å være singel fordi da får jeg mer oppmerksomhet fra menn, enn hva jeg gjør når jeg har 1 kjæreste. F.eks gutter som prøver seg, nettdating med daglige komplimenter.

Det er ikke synd på meg, men dette er betraktninger om at det ikke er så gøy å være pen lengre, som det var i de frie, single ungdomsårene. Skjønner godt at mange ikke gidder investere så mye utseendet etterhvert som årene går, for det er kanskje ikke verdt det.

• Liker 2
Skrevet

Det er egentlig ikke noen vits spør du meg. Jeg gjør det fordi jeg synes det er gøy å fikse hår og leke med sammenstetninger av klær, men er ikke noe soling eller tung sminke her i gården - waste of time. Beauty is in the eye of the beholder, og jeg får blandete reaksjoner for mitt utseende, siden jeg er en god blanding av naturlig og eksentrisk så fnyser snobbene av meg og de som jeg faktisk kommer overens med ser at jeg er vakker inn og ut.

Synes ikke du skal slutte å trene, det er godt for deg! Men det høres ut som du gjør mye for andres skyld. Gjør ting for din egen skyld!

• Liker 2
Skrevet

Men det høres ut som du gjør mye for andres skyld. Gjør ting for din egen skyld!

Nåja, synes man bør trene for kjærestens skyld også. Selvsagt alt med måte, men hadde blitt skuffa om kjæresten gikk fra det TS beskrev seg som i dag til en som ikke brydde seg.

Mann25

Anonymous poster hash: 15673...431

Skrevet

Nja, njo. Han gjør sikkert det. Han hadde sikkert ikke blitt glad om jeg plutselig veide 20 kg mer. Men den der beundrende wow-så-fin-du-er gir seg jo ganske kjapt i et forhold. Utseendet til partneren blir en vane (min erfaring).

Jeg innrømmer at jeg nyter å være singel fordi da får jeg mer oppmerksomhet fra menn, enn hva jeg gjør når jeg har 1 kjæreste. F.eks gutter som prøver seg, nettdating med daglige komplimenter.

Det er ikke synd på meg, men dette er betraktninger om at det ikke er så gøy å være pen lengre, som det var i de frie, single ungdomsårene. Skjønner godt at mange ikke gidder investere så mye utseendet etterhvert som årene går, for det er kanskje ikke verdt det.

Ok, hvis det er slik du ser det må du bare la deg selv forfalle. :P Det er jo ingen som kan hindre deg i det. Synd for kjæresten din, men hvis du ikke føler at det er bedre å se bra ut når du har mulighet til det er det selvsagt mulig å velge å gi opp treningen og slutte å tenke på hva du spiser. Og kanskje også gi blaffen i hvordan du kler deg. ;)

Skrevet

Kjaeresten tenner vel paa deg? Tenner du fortsatt paa ham? Er han like selvsikker, ambisios og karismatisk som han tidligere var? Foler du at dere er et attraktivt par?

Anonymous poster hash: 44f6d...05e
Skrevet

Hvis du slutter å trene og ta vare på utseendet vil du merke stor forskjell i hvordan du blir behandlet på mange områder i hverdagen. Ting du sannsynligvis tar for gitt nå. Hvor god service du får i butikker for eksempel. Om det er verdt det da blir et spørsmål om hva du verdsetter mest.

Anonymous poster hash: b79dd...bca
  • Liker 1
Skrevet

Slutt nå for guds skyld å ta sol før du skrumper inn som en rosin. :)

Men sånn for å ta det med utseende, det hjelper deg på alle områder. Ser du bra ut får du bedre service i butikker og på restauranter, selgere som ser bra ut selger mer, mennesker som ser bra ut gjør lettere karriere, og jo eldre du blir jo mer har det å si for hvordan du oppfattes som person. En virkelig flott dame på 40 eller 50 er skjelden vare, og er gjerne forbundet med høy status, god økonomi og alt det andre som er fint i livet.

Anonymous poster hash: e0f86...005
Skrevet

Hvis du slutter å trene og ta vare på utseendet vil du merke stor forskjell i hvordan du blir behandlet på mange områder i hverdagen. Ting du sannsynligvis tar for gitt nå. Hvor god service du får i butikker for eksempel. Om det er verdt det da blir et spørsmål om hva du verdsetter mest.

Jeg tror dette er en myte. Jeg kan aldri forestille meg at mindre pene folk får dårligere service og denslags.

Kanskje jeg tar feil, men jeg tror det er oppskrytt at omverdenen oppfører seg annerledes utfra om du er pen eller stygg. Jeg tror ikke jeg hadde merket forskjell om jeg var mye styggere for 1 dag eller mye penere for 1 dag.

Skrevet

Jeg tror dette er en myte. Jeg kan aldri forestille meg at mindre pene folk får dårligere service og denslags.

Kanskje jeg tar feil, men jeg tror det er oppskrytt at omverdenen oppfører seg annerledes utfra om du er pen eller stygg. Jeg tror ikke jeg hadde merket forskjell om jeg var mye styggere for 1 dag eller mye penere for 1 dag.

Eight Scientifically Proven Reasons Why Life Is Better When You're Beautiful.

Anonymous poster hash: e0f86...005

• Liker 1
Skrevet

Jeg skrev svaret fra erfaring. Forskjellen er betydelig.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg sminker og fikser meg for min egen del. :) Er ikke i et forhold nå, men fokuserte kanskje enda mer på utseendet når jeg var i et forhold.

Endret av Juliee
Skrevet

Det er egentlig ikke noen vits spør du meg. Jeg gjør det fordi jeg synes det er gøy å fikse hår og leke med sammenstetninger av klær, men er ikke noe soling eller tung sminke her i gården - waste of time. Beauty is in the eye of the beholder, og jeg får blandete reaksjoner for mitt utseende, siden jeg er en god blanding av naturlig og eksentrisk så fnyser snobbene av meg og de som jeg faktisk kommer overens med ser at jeg er vakker inn og ut.

Synes ikke du skal slutte å trene, det er godt for deg! Men det høres ut som du gjør mye for andres skyld. Gjør ting for din egen skyld!

Så enig, så enig. Du må begynne å se innover deg selv på en annen måte, ikke se så mye utover. Begjær etter bekreftelse er en farlig ting -begynn heller å endre tankegangen din. Hva som skal til for at du føler at du er fornøyd med deg selv i hverdagen, både utvendig og innvendig. Begynn å les Osho!

• Liker 1
Skrevet

Finnes jo også en grense mellom å være sykelig opptatt av utseende og det å se velstelt og fin ut til hverdags. En mellomvei er ofte det beste! Men det viktigste er selvsagt at du gjør det du trives med selv :)

Anonymous poster hash: 70e1e...53f
Skrevet

Dette var en interessant tråd, TS! Håper du får flere betrakninger fordi jeg lurer på det samme som deg :)

Anonymous poster hash: 69b13...5ba
Skrevet

Voks opp, TS!

Du høres ut som en overfladisk, kjedelig og selvopptatt person. Det virrker som at å få anerkjennelse fra andre for ditt utseende, er meningen med livet for deg.

Om du så er pen på utsiden (som du hevder) høres du iallefall usympatisk og stygg ut på innsiden. (Og det gjør forresten mange andre av de som svarer her også.)

Anonymous poster hash: ed47d...3e0
  • Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Herregud, føler meg som verdens største overfladiske idiot her, men jeg kjenner likevel på følelsen. Jeg bruker mye energi på å trene, sminke meg, ta sol, kjøpe fine klær osv. Ja, i det hele tatt går det tid + penger på utseendet. Er opptatt av å se bra ut. Har en slank, veltrent kropp og pent ansikt (blir nok slaktet nå!).

Også tenker jeg "Hva er vitsen?". Det er jo ingen som ser det? Jeg fester svært sjeldent lengre, så er sjeldent oppmerksomhet/sjekke opp fra det motsatte kjønn å få. Ingen av vennene mine gidder være med til Syden heller, så bikinikroppen får vist seg maks 2 ganger i året. Vennetiden krymper etterhvert som alle flytter eller slår seg til ro. Kjæresten ser meg, men etter å ha vært sammen 2 år er det ikke akkurat beundrende blikk eller kommentarer å få lengre.

Joda, noen kikker litt når jeg handler på butikken, er på trening og denslags hverdagslige ting, men det er liksom ikke som før, da jeg var mye mer "ute på livet". Nå er hverdagen jobb, trening, soving. Kunne like så godt sluttet å se bra ut, absolutt ingenting hadde forandret seg uansett.

I ungdomsårene fikk jeg mer "valuta for innsatsen", i form av at jeg var mer sosial med folk, var på fester, hadde sosial jobb med unge folk, fikk komplimenter, reiste til syden og nøt resultatene av beinhard jobbing på trening osv.

Eneste jeg kan tenke meg det hjelper å se bra ut er hvis jeg blir singel igjen. Nå i fast forhold med vanlig a4-liv er det ikke det spor å hente på et pent utseende.

Skjønner veldig godt at mange "lar seg forfalle" og ikke gidder bruke så mye tid og penger på utseendet. Og innser at det er en grunn til at utseendet er viktigst i tenårene... Nå er det liksom ikke noe poeng lengre. Joda, fin følelse å være fornøyd med seg selv, men det var mye gøyere før!

P.S Dette er satt på spissen og burde kanskje ligget på Skråblikk og generaliseringer heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...