Skarv Skrevet 24. mai 2004 #1 Skrevet 24. mai 2004 Har i lang tid lurt på en ting.Mange av de jeg omgås som har (voksne)barn,er ute på byen på fest med dem.Med fest mener jeg fyll.Selv har jeg to voksne barn,men det kunne ikke falle meg inn å dra med dem på fest. Jeg er mammaen til dem ikke veninne. Så no undres jeg på:er det bare meg som er sær,eller er det flere som føler det slik som meg. Min søster sier at jeg er sær for de jeg ikke vil drikke ilag med mine barn. Hva med dere? :veldigsur:
Gjest Phair Skrevet 24. mai 2004 #2 Skrevet 24. mai 2004 Det er mange faktorer som spiller inn her. Hva er "voksent"? I mine øyne blir det feil å drikke sammen hvis barna dine fortsatt er tenåringer.
Amarone Skrevet 24. mai 2004 #3 Skrevet 24. mai 2004 Minner meg om noe moren til en venninne sa en gang: "Når mine venninner sier at de har blitt bestevenninne med datteren, så svarer jeg: Stakkars barn som har mistet sin mor!" Syntes det var ganske godt sagt, jeg! Mamma er mamma, og ikke venninne. Det betyr heller ikke at vi er uvenner, bare at hun er mamman min...
Skarv Skrevet 24. mai 2004 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2004 Patricia mine barn er voksne,32 og20 år.Betyr det at det er ok og feste med dem da? Amarone det er ommentrent det jeg mener.
Gjest Turi Skrevet 24. mai 2004 #5 Skrevet 24. mai 2004 Jeg syns nesten det er litt patetisk jeg - når jeg ser foreldre som henger etter sine voksne/halvvoksne barn på byen. Men det er jo ikke sikkert jeg har sett alle slags foreldre/barn-settinger da. Syns bare det er merkelig med voksne (foreldre) som gidder å bruke tid på samme steder som barna sine. Og så syns jeg generelt det er patetisk med voksne (foreldre) på fylla....
Arkana Skrevet 24. mai 2004 #6 Skrevet 24. mai 2004 Jeg er 25 og ville følt det ganske merkelig å skulle ut på fest og drikke med Mamma, enda vi har et godt forhold og liker å gjøre ting sammen. Nå er vi begge svært måteholdne med alkohol så det hadde aldri vært aktuelt uansett. (Men å drikke vin til en middag sammen med foreldrene er selvsagt noe helt annerledes.)
Gjest Phair Skrevet 24. mai 2004 #7 Skrevet 24. mai 2004 Patricia mine barn er voksne,32 og20 år.Betyr det at det er ok og feste med dem da? Amarone det er ommentrent det jeg mener. Jeg er 30 selv og har ingen problemer med å drikke sammen med min mor. Men nå drikker vi aldri så mye at det går under begrepet fyll. Men hvis jeg hadde lest innlegget ditt bedre hadde jeg sett at du hadde skrevet om fyll. Og der er jeg enig med deg.
Gjest Elenath Skrevet 24. mai 2004 #8 Skrevet 24. mai 2004 Jeg er 23 og fester gjerne med mamma og pappa og resten av familien. Ingen er patetiske "etterslengere" hos oss Om vi er venninner? :klø: Har ikke tenkt på det sånn noen gang, mamma er mamma liksom :D
Maetzii Skrevet 25. mai 2004 #9 Skrevet 25. mai 2004 Foreldrene mine og min voksne søster som fremdeles bor hjemme pleier ofte å sitte og drikke sammen på kveldene, og ofte stikker "nabounger" (som nå er 25-30 år gamle) eller noen av venninnene til søstra mi innom også... Aldri tenkt på det som noe rart jeg. Selv om de til tider kan bli ganske så fulle og tullete. Er jo veldig koselig å sitte der sammen med en liten gjeng venner og kjente og kose seg med godt drikke og skravle noen timer liksom.. Er jevnlig på besøk der selv, men jeg drikker ikke stort til vanlig og holder det nivået når jeg er på besøk der også - hender jeg smaker på ting, men blir aldri full. Å gå ut på byen sammen tror jeg imidlertid ikke de gjør, foreldrene mine er ikke gå-ut-på-diskotek-typen...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mai 2004 #10 Skrevet 25. mai 2004 Kan godt feste sammen med mamma og pappa, synes ikke det er rart. Er 24 og ikke noe stort party-menneske. Sier som Elenath: Har liksom ikke tenkt på mamma som en venninne... mamma er mamma.
Gjest GreenSky Skrevet 25. mai 2004 #11 Skrevet 25. mai 2004 Mamma har liksom aldri vært mamma'n min, da (desverre), mer en venninne. Og vi kan godt gå ut å ta en øl sammen.
Lullu Skrevet 25. mai 2004 #12 Skrevet 25. mai 2004 Jeg er 28 år, og tar gjerne en fest m/ foreldre eller svigerforeldre. Men en bytur hadde aldri fallt meg inn. Våre foreldre er ikke av den typen liksom Skjønner ikke helt problemet med å drikke sammen med foreldrene i voksen alder. Når jeg var yngre, var det aldri snakk om at jeg fikk drikke sammen med mine foreldre. Der var de ganske strenge. Nå bestemmer jeg selv hva jeg gjør. Er selv mamma, og føler meg ganske voksen nå ja Mamma har alltid vært mamma, men blitt mer en venninne det siste året etter at jeg fikk barn selv. Snakker mye bedre sammen nå, enn det vi gjorde da jeg var yngre. Veldig koselig syntes jeg!
lille mor Skrevet 25. mai 2004 #13 Skrevet 25. mai 2004 Hva med familieselskaper? Nå er ikke jeg norsk, der fest sannsynlig er ensbetydene med flatfyll (for mange), men vi har da ofte sammenkomster med både besteforeldre, foreldre, onkler, tanter, osv, og vi sitter ikke å spiller ludo Og at vi unge blir litt fulle er helt ok for de eldre, det var jo de når de var unge på fest å. Og at mor også drikker vin er bare hennes sak, jeg tåler da å se mor gjøre det, man er da tross alt voksen. Men alt har sine rammer man er ikke voksen selv om man virker som i en alder av 17 år. Og om mor hadde ønsket å bli med på byen, så hadde hun vært velkommen til det. Det hadde da ikke vært noe patetisk med det, hun er godt gift og lykkelig med livet sitt, så hun hadde ikke vært på jakt kan du si.
Sheba Skrevet 25. mai 2004 #14 Skrevet 25. mai 2004 Jeg har ingen problemer med å drikke hverken med Mamma eller Pappa. Ser på det som helt uproblematisk, selv om det ikke er så ofte det skjer da - vi ser hverandre litt for sjelden. Men Mamma og jeg har vært ute sammen flere ganger vi, om det i andres øyne gjør Mamma patetisk så får det være dems problem, oss plager det ikke. Og kan ikke si at jeg tenker på at jeg har mistet en mor og fått en venninde - for noe sprøyt, som nevnt over her - Mamma er Mamma hun! Og glad er jeg for det, hun skal være akkurat som hun er! Jeg er veldig glad i Mamman min, og dersom det passer seg sånn faller det oss begge helt naturlig å stikke en tur på pub og dele noen glass innimellom! Samme gjelder forøvrig Pappa, og jeg synes selvsagt at jeg er velsignet med verdens beste foreldre. (for ordens skyld - Jeg er 36 år, Mamma og Pappa er i slutten av 50-åra).
Laina Skrevet 25. mai 2004 #15 Skrevet 25. mai 2004 Har vært på byen med mamma'n min mange ganger, jeg. Og det var koselig, det. Men nå bor vi så langt fra hverandre, og når vi treffes har vi fornuftigere ting å ta oss til enn å gå på byen. Skjønner ikke helt problemet med det. Er det like patetisk å ta en lønningspils med noen fra jobben, dersom de er gamle nok til å være foreldrene mine, tro?
lille mor Skrevet 25. mai 2004 #16 Skrevet 25. mai 2004 Er det like patetisk å ta en lønningspils med noen fra jobben' date=' dersom de er gamle nok til å være foreldrene mine, tro? [/quote'] Helt enig. Må da være måte på hvor lenge en mamma kun skal være mamma.
LilleBille Skrevet 25. mai 2004 #17 Skrevet 25. mai 2004 Det var vel ikke snakk om en lønningspils.. men regelerett fest. Det er noe helt annet.. "Når mine venninner sier at de har blitt bestevenninne med datteren, så svarer jeg: Stakkars barn som har mistet sin mor!" Syntes det var ganske godt sagt, jeg! Mamma er mamma, og ikke venninne. Det betyr heller ikke at vi er uvenner, bare at hun er mamman min... Godt sagt... Synes det blir helt feil om mamma skal være venninnen min .. og jeg har heller ingen intensjon om å være "venn/venninne" med barna mine - synes den settingen blir helt feil. Ikke at det skal forhindre et godt, nært og åpent forhold .. men for meg er relasjon barn/foreldre noe annet enn venn/venninne. Men dette forhindrer ikke at man skal kunne kose seg med et glass vin eller øl sammen.
Skarv Skrevet 25. mai 2004 Forfatter #18 Skrevet 25. mai 2004 Jeg er igrunn helt enig med Lillebille.Foreldre,barn forhold er noe annet. Når det er snakk om hvor lenge en mor skal være bare mor for sine barn,det tror jeg er en livslang jobb.
Gjest Turi Skrevet 25. mai 2004 #19 Skrevet 25. mai 2004 "med fest mener jeg fyll" stod det i startinnlegget. Og ja - jeg syns det er patetisk med fulle voksne mennesker uansett om de er kollegaer eller foreldre eller begge deler. Fylla hører, om noen, så ungdommen til. Men for all del - det er bare min mening. Å gå på pub med mor og drikke rødvin og bli litt brisen, ser jeg ikke noe feil i i det hele tatt. Men om pappa dukker dritings opp på diskoteket der hans 18-årige sønn kliner med sin nye kjæreste finner jeg det patetisk ja...
Gjest agurk Skrevet 25. mai 2004 #20 Skrevet 25. mai 2004 kan godt sitte på en pub sammen med mammaen min jeg. Bare koselig det. Men vi drar ikke på samme fester, det gjør vi ikke, men så har vi jo heller ikke felles venner da. Mammaen min er mamma når det trengs, og en venninne når vi føler for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå