Gå til innhold

Ta solarium - hvordan beskytte huden mest mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne bli 2-3 nyanser brunere. Ikke mye med andre ord. Har en veldig strange hudfarge som gjør at jeg sliter veldig med å finne foundation og pudder som matcher huden, og jeg er veldig blass i fargen. Jeg vet at solarium er veldig skadelig og at jeg kan få rynker i fremtiden - hvordan beskytter jeg huden mest mulig? Jeg har en veldig god solkrem med SPF 50 som jeg har brukt de få gangene jeg har vært i syden og den fungerer fint. Har tatt sol tidligere men er en del år siden nå. Hvor ofte bør jeg ta sol om jeg bare skal bli hakket brunere? To ganger i uken, 10 min ca? Eller noe sånt? :) Selvbruning er ikke et alternativ - jeg har kastet bort mange penger på å teste ut forskjellige typer og merker og det har gått rett vest hver gang. Huden min er som sagt veldig merkelig....

Anonymous poster hash: 7731f...e03
Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ikke solfaktor 50 sunblock? har hørt at faktoren er så høy at huden ikke får puste og at man da kan bli overopphetet. Ikke at det er relevant i solarium, men sånn litt ot.

Bruk solfaktor 30, ta sol 10-15 min to ganger i uka. Solarium er ikke veldig skadelig, med mindre man nærmest bor i solarium uten beskyttelse.

Anonymous poster hash: a26bf...3ed
Skrevet

Om du er interessert i å ta vare på huden din dropper du solarium til fordel for faketan.

Anonymous poster hash: 7da67...f8f
  • Liker 4
Gjest Tigress
Skrevet

Dropp solkrem og ligg heller kortare tid, då får du litt D-vitamin også. Eg er sjokkljos, og byrjar alltid med fire minutt. Det tek tid, men eg likar så dårleg å sjå ut som ein hummer.

Skrevet

Er jo fullstendig bortkastet penger å sole seg i solarium med solfaktor! Ligg heller kortere, 5-10 min. Liten vits å betale mye pr min for å kunne ligge lengre, er ikke så behagelig:p

Anonymous poster hash: 177b2...e57
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar dere. Jeg har veldig varm undertone, så jeg blir fort brun og blir ikke så lett solbrent! Har mangel på D-vitamin uansett, så får rett og slett droppe solfaktoren og ligge i 10 minutter, 2 ganger i uken. Får se hvordan fargen blir da. :) Takk for svar. :)

Og til deg som nevnte faketan: Som skrevet i HI, jeg har prøvd hundre forskjellige merker og typer sikkert, og det fungerer rett og slett ikke for meg. Fargen forsvinner fort som fy og det blir patchy (jada, jeg har prøvd alle de typiske rådene for å unngå patchy hud) og det ser jo så unaturlig ut som overhodet mulig

Anonymous poster hash: 7731f...e03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...